Busskjøring med barnevogn

Selmaen

Glad i forumet
Hvordan er deres erfaringer med buss og barnevogn? Går dere fra vogna for å betale fremme hos sjåføren? I dag hadde jeg en diskusjon med sjåføren. Jeg parkerte vognen på angitt plass, og begynte å gå fremover for å betale, så begynte bussen å kjøre. Jeg ga beskjed til sjåføren om at jeg ikke ville gå fra vogna i fart. Sjåføren stoppet og jeg gikk frem. Mente jeg skulle ha på bremsen. Selvfølgelig hadde jeg det!

Noen kjører også så fort at det oppleves som uforsvarlig...

Jeg synes det er uforsvarlig å ta bybusser med barnevogn, barnet er ikke sikret på noen som helst måte. Jeg har tatt bybuss med barnevogn altså, men med hjertet i halsen hver gang.
Regionsbussene som dekker nabokommunene til byen har 1-2 barneseter installert i hver buss, det er mye bedre.

jeg tørr ikke gå frem å betale tilfelle bussen kjører jeg :o en mamma satt seg ned og lot vognen sto, den tippet :o jeg tørr aldri å gå fra vognen. noen busssjåfører kjører som idioter......

Jeg hater å ta buss med barnevogn, men må man, så må man! Pleier å sette fast vogna med reimer som er der vognene skal stå, vente til bussen svinger inn på neste holdeplass, og løper fram for å betale før det kommer flere på bussen. :)

Jeg går ikke fra vognen. Har ordnet meg med app som jeg kjøper billett fra, og så blåholder jeg på vogna. Er d stropper der så bruker jeg det.

Jeg har app og betalt på forhånd, men ville ikke gått fra vognen :)

Går aldri fra vogna, kan jo ikke det med bussjåfører som bare vet hva full gass og bråbrems er.. Kjøper billetter via ruter app :)

Jeg har busskort via app og kan derfor la være å gå i fra vognen. Når de ikke hadde app og vi ikke hadde kjøpt billett, da ga jeg rett og slett faen! Buss sjåføren har det travelt, folk som står i midtgangen og umulig å komme seg frem. Den sjansen tar jeg ikke. Jeg risikerer ikke livet til barnet mitt for én billett, da hadde jeg heller tatt regningen på 750 kr hadde det komt kontroll.

Jeg tar buss ganske ofte med vogn, og når jeg var i permisjon nesten hver dag. Fester vogna med stropper og går frem for å betale. Her venter bussjåførene til jeg har satt meg igjen. Synes også de kjører ganske pent. Dette er riktignok en rute med god tid og ikke altfor mange passasjer :p

Kjører buss ofte, og fester vogna med reimene i tillegg til at vi har bremser på alle 4 hjul. Går frem og betaler, og setter meg ned ved vogna etterpå. Aldri opplevd at bussen har kjørt før jeg har satt meg igjen.

Bussjåførene her i Grenland kjører som om de har sterkt både bussen og bensina... Har ikke tort enda...

Bussjåførene her i Grenland kjører som om de har sterkt både bussen og bensina... Har ikke tort enda...

Det kommer nok ann på hvem rute og når på dagen. Jeg har tatt masse buss og aldri hvert redd for å ta buss med barnevogn...

Jeg har tatt buss med vogna nesten hver dag i 2,5 år nå, og har aldri (!!!) Opplevd at sjåføren har kjørt før jeg har kommet meg tilbake på plassen min ved siden av vogna.. Jeg kommer på, låser hjulene og går frem, betaler, kommer tilbake og setter mg, så kjører de =)

Jeg har tatt buss med vogna nesten hver dag i 2,5 år nå, og har aldri (!!!) Opplevd at sjåføren har kjørt før jeg har kommet meg tilbake på plassen min ved siden av vogna.. Jeg kommer på, låser hjulene og går frem, betaler, kommer tilbake og setter mg, så kjører de =)

Får tipse Ruter, så kanskje sjåførene får et kurs ;)

Det kommer nok ann på hvem rute og når på dagen. Jeg har tatt masse buss og aldri hvert redd for å ta buss med barnevogn...

Heldighvis eksistere de som ikke kjører før en sitter og har respekt for gamle damer, men det fins noen som aldri skulle vert bak rattet. Jeg måtte nesten bære en gammel dame av bussen når jeg var høygravid for sjåføren gadd ikke senke bussen ned for henne, og flere ganger jeg nesten har sitti med fortennene i sete forran meg pga btåbremsing...

Hadde aldri gått fra vogna nei, syns det er skummelt å ta buss med vogn/barn generelt og er glad jeg gjør det ytterst sjelden! Har gått inn foran de gangene jeg har hatt med vogn, Evt tatt opp og med barnet

Heldighvis eksistere de som ikke kjører før en sitter og har respekt for gamle damer, men det fins noen som aldri skulle vert bak rattet. Jeg måtte nesten bære en gammel dame av bussen når jeg var høygravid for sjåføren gadd ikke senke bussen ned for henne, og flere ganger jeg nesten har sitti med fortennene i sete forran meg pga btåbremsing...

Det har jeg slept unna, har hvert borti en og annen råkjører men det er lenge siden nå. Men jeg pleier stort sett å ta de samme rutene og de kjører vel ofte faste ruter også, så da er nok jeg heldig å slipper unna de som ikke kjører skikkelig.

Det har jeg slept unna, har hvert borti en og annen råkjører men det er lenge siden nå. Men jeg pleier stort sett å ta de samme rutene og de kjører vel ofte faste ruter også, så da er nok jeg heldig å slipper unna de som ikke kjører skikkelig.

Når jeg bodde litt i gokk hadde jeg en fast sjåfør og han var hent herlig <3 han hilser faktisk på meg enda :-P 15 år etter ;)

Når jeg bodde litt i gokk hadde jeg en fast sjåfør og han var hent herlig <3 han hilser faktisk på meg enda :-P 15 år etter ;)

Ikke sant hehe samme med han som kjørte meg til skolen hver dag, han skravler fortsatt om jeg tar bussen han kjører Haha :P

Regnet med det var litt ulike erfaringer. Godt å lese om dere som har gode erfaringer ☺ da jeg skulle ta bussen hjem i dag, ble jeg positivt overrasket over at sjåføren ventet på at jeg hadde satt meg. Men så fort han begynte å kjøre, holdt han en så vanvittig stor fart, at det var rett før jeg sa noe. Pyse som jeg er, turte jeg ikke. ..:confused:

Back
Topp