Bussing i søvn

AnnePanne

Betatt av forumet
*MIA*
Trenger virkelig tips og råd til korleis eg kan få min 3 mnd gammel baby til å sovne av seg sjøl når han skal ha kviler.. Eg prøvd for nåken veke siden men fekk som regel beskjed at han er jo så liten og trenger nærkontakt så om han liker å busses i søvn gjer ingenting så stresset ikkje med da. Så blir han så fort øvetrøtt og har begynt å føra opp alle kvilane slik at me kan laga til ein rutine, men han blir super sint når eg legger han ner, og klarer ikkje la han grina for lenge, så ender opp med å bussa og då er han fortsatt sint og til slutt øvetrøtt, sånn er det kver kvil, kver dag, og kan ta over ein halvtime før han sovner, så begynner å bli veldig sliten :/ Heldigvis sover han om natta så eg har energi til alt dette om dagen.. kansje andre han hatt samme problem og fått det til? :) Han legger på seg masse så trur ikkje det er melka som gjer at han er så sint? Pappen er på rotasjon så er tøft når han er vekke og ikkje kan avlaste litt, så håper på å få ein fin rutine på alt snart og eg sleppen å kvi meg kver gang han skal ha ein kvil

Her må vogna til for å sove, eller bilen. Skjelden gang jeg ikke vugger. Hun sover også gjerne 45 minutter før hun våkner igjen.

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff, føler virkelig med deg... Det høres virkelig slitsomt ut:(
Håper dagene snart blir bedre for deg.

Hva med å ta et langt bad , kose/stelle og så gi litt erstatning/morsmelk før du legger han fra deg?
Kanskje ikke så lett å gjøre på dagtid.

Evt hva med å spe på med litt mme etter ammingen før du legger baby fra deg?
Det funket for oss, og jeg har i dag en veldig selvstendig baby som ikke krever å være nær 24/7.
Hun ble ikke tilfredsstilt kun med min melk, så for oss var mme redningen.

Trenger virkelig tips og råd til korleis eg kan få min 3 mnd gammel baby til å sovne av seg sjøl når han skal ha kviler.. Eg prøvd for nåken veke siden men fekk som regel beskjed at han er jo så liten og trenger nærkontakt så om han liker å busses i søvn gjer ingenting så stresset ikkje med da. Så blir han så fort øvetrøtt og har begynt å føra opp alle kvilane slik at me kan laga til ein rutine, men han blir super sint når eg legger han ner, og klarer ikkje la han grina for lenge, så ender opp med å bussa og då er han fortsatt sint og til slutt øvetrøtt, sånn er det kver kvil, kver dag, og kan ta over ein halvtime før han sovner, så begynner å bli veldig sliten :/ Heldigvis sover han om natta så eg har energi til alt dette om dagen.. kansje andre han hatt samme problem og fått det til? :) Han legger på seg masse så trur ikkje det er melka som gjer at han er så sint? Pappen er på rotasjon så er tøft når han er vekke og ikkje kan avlaste litt, så håper på å få ein fin rutine på alt snart og eg sleppen å kvi meg kver gang han skal ha ein kvil

Snella her var også en sånn som måtte busses i søvn, og våkna i det nanosekundet vi prøvde å legge henne fra oss. Desverre må jeg noen gamger gjøre andre ting enn å holde en sovende baby, feks spise eller gå på do. Så på en eller annen merklig måte klarte vi å snu det. Jeg la henne ned, hun hyl skriker, men jeg pakket henne bare inn så hun hadde begge armene på sitt bryst, og lå tett inntil henne, og bare snakket rolig. Etter hvert gikk det lettere og lettere. Nå er det nok at jeg bare ligger vedsidenav, trenger ikke å være klint oppi, bare så hun kjenner at jeg er der. Men kun jeg kan dette. Prøver pappaen så er det rett tilbake til hylgrin. Dette har tatt ca 6 uker da.

Her er det også pupp eller kos som skal til for å sovne, eller trille/bil. Tenker det kommer til å gå seg til med tiden :-) har skjedd mye de siste ukene på den fronten av seg selv hvertfall :-)

Har litt å jobba med ja, men greit å veta eg ikkje er heilt aleina om da :) Han griner så masse så ødelegger for at eg orker å finne på ting, blir heller heima så eg slipper å busse en øvetrøtt baby hos andre. Men fikk faktisk han til å ta smokken no, så han ligger i vogna i gangen med smokk og sovnet der sjøl, øvelykkelig mamma! :D Men av tidligere erfaring så glømmer han å kunne ta smokken igjen til neste kvil (trur han skal tygge på den).

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har det på akkurat samme måte, hun må ofte trilles til hun sovner på dagtid, helst i grusen :p
Det hender hun sovner ved puppen, men dette er sjeldnere og sjeldnere nå. På natta sovner hun helsigvis fort igjen, så det at jeg får god søvn gjør at jeg glemmer litt det slitsomme på dagtid ;)
Tror det vil gå seg til etterhvert, men som du sier er det ikke noe moro på besøk med overtrøtt baby som en ikke får roet ned..

Jeg bysser ikke så veldig, men når hun blir trøtt ( geipen kommer);-) da legger jeg henne i armen med smokk og kosereppe, da sovner hun etterhvert. Bysset alltid på storebror når han var liten, det gikk gradvis over av seg selv jo større han ble:-)

Vi har av og til litt grining før han skal sove . Av og til sovner han da ved puppen, eller han trenger litt kos før vi legger han ned igjen. Prøver først å legge han på siden med smokk og koseklut, funker vanligvis. Men av og til tyr jeg til støvsuging eller trilling...:-) Jeg prøver rett og slett litt forskjellig. Godt å ha pappaen i nærheten for litt avlasting når det er mye grining. Da har babyen og mor av og behov for en pause for å roe oss ned.... Hvis pappaen er på jobb blir det ofte en ekstra trilletur på ettermiddagen hvis han sliter med å sove.

Tidligere var det oftere grining og jeg drev og bysset han, men fant da ut at han sovnet lettere når han lå for seg selv. Tror byssinga forstyrret han når han skulle sovne. Tror det er lurt å prøve litt forskjellig og så må sikkert de fleste med spedbarn tåle litt grining:-(. Det forandrer seg helt sikkert plutselig. De utvikler seg hele tiden disse skjønne små. Ønsker deg lykke til!

Her gjorde jeg det 'sjakktrekket' og amme henne i søvn hver gang :/
Ammer henne fortsatt i søvn til noen av duppene og natta, men i det siste har hun begynt å koble seg av puppen, se på meg og lager koselyder/smiler ei lita stund før ho plutselig slokner.
Tror i grunn de trenger den nærheten amming/byssing gir til de plutselig ikke trenger den like mye lengre.

Altså, jeg holder på å krepere av all denne amminga (som jeg har lagt opp til selv), men føler snupp trenger det, og nå er hun snart 4mnd og jeg ser endelig lyset i enden av tunnelen ;)

Nærhet og byssing trenger de en god stund. Varierer jo fra baby ti baby hvor lenge de vil det. Her er lille jenta 4 mnd straks. Veldig ofte på dagen sovner hun ved puppen eller med en vannflaske i vogna om vi skal ut å gå =D
På kvelden når hun skal legge seg for natta så er det inn på badet og forberede kvelden med å skifte bleie og å ta på pysj.. Så er det litt kos og en "nattaflaske" som hun får. Nattaflasken har jeg selv pumpet og er på 250 ml. Da har jeg passet på å pumpe såpass at det er mye av de fete dråpene i flasken så hun blir søvnig. Så er det å legge i vuggen og å synge å vugge litt. Stort sett da så sovner hun av seg selv med sutt i munn og kosekkluten i ansiktet =P

Back
Topp