Busser i Tyrkia

smash

Forumet er livet
VIP
Noen her som har vært i Tyrkia, og som vet hvordan bussene der er?
Vi drar til Tyrkia på lørdag, og jeg blir sååååå fort bilsyk...
Og ekstra ille med buss..
Er det aircondition i de? Og do?
Uff, gruer meg...

Kom hjem fra Tyrkia på søndag :-) De eneste bussene vi tok var transfer til/fra flyplassen. Begge bussene var bra busser, med aircondition og setebete til alle passasjerene. Tror ingen av dem hadde do... Veien til/fra flyplassen var også fin, ikke sånn svingete vestlandsdvei ;-)

Vi reiste forøvrig med Nazar, så det var de som hadde ordnet bussene.

Har vert i tyrkia 3 ganger, og har vert heldig med bussene. Det er som oftest store "nye" busser med aircondition ja. Do har jeg ikke lagt merke til om det er på de. Men etter ca. en times kjøring stopper alle bussene på en kiosk for en liten pause (hver gang vi har vert i alanya hvertfall) og der er det hvertfall toalett.
Har du provd sånne bånd man får på apoteket? de med en kule som skal trykke på et visst punkt på håndleddet ditt for å motvirke kvalme??

monaogmini skrev:
Har vert i tyrkia 3 ganger, og har vert heldig med bussene. Det er som oftest store "nye" busser med aircondition ja. Do har jeg ikke lagt merke til om det er på de. Men etter ca. en times kjøring stopper alle bussene på en kiosk for en liten pause (hver gang vi har vert i alanya hvertfall) og der er det hvertfall toalett.
Har du provd sånne bånd man får på apoteket? de med en kule som skal trykke på et visst punkt på håndleddet ditt for å motvirke kvalme??

ok, høres veldig bra ut!
Hvor lang tid tok det med buss til Alanya? Er dit vi også skal.
Skal ta reisesyketabletter, men er ikke alltid det funker på meg.. men krysser fingrene for at det funker denne gangen..
Ang de armbåndene, så går det kun på psyken...
Jeg skal laste ned masse musikk på mobilen min, det pleier også å hjelpe, siden bilsyke har med balansen i ørene å gjøre.

Jeg har akkurat vært i Tyrkia, Alanya.
Jeg blir også veldig bilsyk, enda værre er jeg i buss.

Vi bestilte minibuss med Normann Tyrkia, betalte 15euro pr pers (minstepris 60 euro.)
Reiseturen tok ca 2 timer, og sjåføren stoppet når vi spurte om det. God aircondition og mulighet for å kjøpe kald drikke i bilen/bussen.

http://normanntyrkia.com/?lang=nb-no

Ilvina skrev:

Vi bestilte minibuss med Normann Tyrkia, betalte 15euro pr pers (minstepris 60 euro.)
Reiseturen tok ca 2 timer, og sjåføren stoppet når vi spurte om det. God aircondition og mulighet for å kjøpe kald drikke i bilen/bussen.

Åå, minibuss virket helt genialt!!
Hvor mye blir det i norske kroner?

Bussene via reiseselskapene pleier å være veldig bra.

Lokalbussene er interessante, men uten do og AC.

som sagt over,så tar det 2 timer fra flyplassen til Alanya,bussene er med AC men ikke do...
Vertfall ikke de gangene jeg har kjørt..
Men vi har tatt en pause ja,ca etter en time...

smash skrev:
Ilvina skrev:

Åå, minibuss virket helt genialt!!
Hvor mye blir det i norske kroner?

? :)

Ilvina skrev:
med dagens kurs 117 kr

Jeg må ha det inn med teskje jeg, men er det 117 kr pr person? For unger også?

Har vært i Tyrkia 6 ganger, men har aldri orket tanken av noe som helst buss. Vi bestiller minibuss hos Normann Tyrkia. Da får vi bilsete til småen også :-) Tror ikke det er bilseter i bussene.. Besteforeldrene mine som er der nede halve året har prøvd buss en gang, men de synes ikke det var noe særlig. Smak og behag da :-)

Moradi skrev:
Har vært i Tyrkia 6 ganger, men har aldri orket tanken av noe som helst buss. Vi bestiller minibuss hos Normann Tyrkia. Da får vi bilsete til småen også :-) Tror ikke det er bilseter i bussene.. Besteforeldrene mine som er der nede halve året har prøvd buss en gang, men de synes ikke det var noe særlig. Smak og behag da :-)

Minibuss høres helt genialt ut!!
Må man bestille på forhånd, eller kan man bare få det når man ankommer flyplassen?

smash skrev:
Ilvina skrev:
med dagens kurs 117 kr

15 euro per person. Dersom det bare er dere i bussen koster det 60 euro for alle. Vi betalte 45 euro for 3 stk nå i april.

smash skrev:
Moradi skrev:

Minibuss høres helt genialt ut!!
Må man bestille på forhånd, eller kan man bare få det når man ankommer flyplassen?

Bestill på forhånd på hjemmesiden deres så står de med skilt og venter på dere utforbi inngangen på flyplassen ;-) 

Moradi skrev:
smash skrev:
Ilvina skrev:
med dagens kurs 117 kr

15 euro per person. Dersom det bare er dere i bussen koster det 60 euro for alle. Vi betalte 45 euro for 3 stk nå i april.

Teskje - Så hvis vi er 4 stk, så blir det hvor mye i norske kroner?
Og blir det billigere om man er flere i samme buss? Vi er 12 stk som skal reise sammen. Men vet ikke hva de er intr i.. Men blir kanskje evt meg + 3 til.

smash skrev:
Moradi skrev:
smash skrev:
Ilvina skrev:
med dagens kurs 117 kr

Og blir det billigere om man er flere i samme buss? Vi er 12 stk som skal reise sammen. Men vet ikke hva de er intr i.. Men blir kanskje evt meg + 3 til.

1 euro = ca 8kr :P Bussene tar akkurat 12 stk om jeg husker rett

Moradi skrev:
smash skrev:
Moradi skrev:
smash skrev:
Ilvina skrev:
med dagens kurs 117 kr

Oki, da blir det 480 kr for oss.
Prøver å få med de andre også, men får se hva de sier:)
Blir det billigere om man fyller opp bussen tro?

smash skrev:
Moradi skrev:
smash skrev:
Moradi skrev:
smash skrev:
Ilvina skrev:
med dagens kurs 117 kr

Oki, da blir det 480 kr for oss.
Prøver å få med de andre også, men får se hva de sier:)
Blir det billigere om man fyller opp bussen tro?

Dersom dere bestiller transport til dere selv bare, vil Normann Tyrkia slå dere sammen med andre reisende som kommer på samme tiden og skal til samme by.. hvis det er flere som har bestilt da. 

Back
Topp