Buss og sikring av barn...

PetCoke

Betatt av forumet
Så bra :-) Skulle ønske det var her også.
Her finnes det ikke bilstoler i bussen, enda det skal være to bilseter i alle busser som ikke er bybusser.

sånne har det vært på bussen her lenge.
2 sånne seter i hver buss.

Dette burde bli påbudt... i alle busser, også rutebusser...

Gutten min er bare 10 mnd så når vi kjører buss så sitter han i vogna, men om bussen kræsjer så vet jeg at jeg ikke kommer til å klare å holde igjen vogna uansett hvor hardt jeg holder i den... det er heller ingenting å sikre vogna med på bussene... Det burde være seler for å sikre vogna og 2-3 barneseter på bussen som også passer for små...

tenk deg at når du kjører bil og om du har et kamera liggende løst i bilen så vil det kameraet få så mye kraft at det sikkert kan drepe et menneske når det flyr gjennom lufta... tenk deg da hvor mye skade en usikra barnevogn kan gjøre.

Jeg syns også det er syyyykt når folk som har små babyer tar babyen opp av vogna og har de på fanget mens de er på bussen... om bussen kræsjer da så vil jo babyen fly gjennom bussen..

På bussene i vårt fylke er det heller ikke belter der man sitter om man har med vogn... farlig for meg og...

nei uff jeg får vondt inni meg... gla jeg snart har lappen så jeg slipper å kjøre buss og risikere mitt og mini sitt liv

Back
Topp