Buss med baby

Frkn

Forelsket i forumet
Hvordan gjør man det? Sikrer man baby på noen måte? Kan man ta de ut av vognen om de gråter?

"Bybuss" har jeg ikke sett noen sikring på, men en kan ta babyen ut av vogna. Om du skal på langtur ville jeg snakket med selskapet vedr. seter de har, om du bør ta med eget osv. De fleste busser i Norge har bilbelte, så da kan du ta med setet hvis du har et som kan sikres med belte, men du burde nok uansett snakke med selskapet først. God tur :)

Jeg har hatt med eget bilsete de gangene jeg hadde baby på buss. Bor ikke et sted hvor vi tar buss for å dra til byen da.

Det er kun inn til byen jeg skal ta buss. Er så dyrt å parkere der. Er en 10 min tur

på bybussen har jeg hatt babyen i vogn, og festa vogna med de selene som henger ved vogn/handicap plassen.
på langtur (buss for tog) hadde vi med egen babybilstol, men det var egentlig ganske tilfeldig, men de skal ha ett eller to barneseter intregrert avhengig av hvor stor bussen er

Jeg har vogna på plassen til vognene, der er det belte jeg kan feste vognen i. Jeg bysser for harde livet om lille gråter, har kunn tatt storesøster opp en gang på fanget, og det gikk jo bra, men føles veldig uttrykt.

På bybussene kan du gjøre akkurat som du vil, sånn som i Oslo er det jo ikke belter og ofte må man stå.
Så ja, du kan ta ut barnet om det gråter. Du kan også amme:) Det har jeg gjort når det er mye gråting.

I Oslo så kan du ta babyen ut eller la babyen være i vognen. Jeg ammer over alt. Bussen, t-banen, senteret, i bilen. You name it. Er det ikke integrerte barnestoler i bussen så kan du gjøre som du vil :)

I Oslo så kan du ta babyen ut eller la babyen være i vognen. Jeg ammer over alt. Bussen, t-banen, senteret, i bilen. You name it. Er det ikke integrerte barnestoler i bussen så kan du gjøre som du vil :)

Edit: om barnet er våken så har jeg alltid tatt de på fanget. Mine blir bare sure og gråter om de blir liggende i vognen.

Bybussen her har barnevogn/rullestolplass i midtgangen med beltespenner som kan festes i vogn/rullestol. Klappseter man kan sitte på, men man skal alltid ha en hånd på vognen så lenge baby ligger i den. Kan også ha baby på fanget om man sitter i sete. Har ikke bil, så vi tar bare buss, samme hvor vi skal :)

Back
Topp