Buss for tog

*Månestråle*

Glad i forumet
Skal reise med en på 3 år og ei på 3mndr fra Trondheim og sørover i påska. Det har gått ras så det er satt inn buss for tog. Jeg har ringt inn og sagt at jeg trenger barneseter til begge barna og da fikk jeg beskjed om at de skulle ordne det (super kundeservice btw). Hvis de ikke fikk til seter på bussen ble det ordnet alternativ transport for meg. Noen som har vært borti dette før? Regner med at det er taxi, men er det da kun en for oss 3 eller maxitaxi? Kommer vel kanskje ann på hvor mange som trenger taxi?

Men hovedproblemet mitt blir vel kanskje hva gjør jeg med amming for minsta og dogåing for eldstemann? Friheten på toget til slike ting var jo grunnen til at jeg bestilte tog til å begynne med :/

Nå er det lenge siden jeg har vært på jobb. Men det går vel buss fra Trondheim til berkåk, med toget tar det litt over en time, usikker på hvor lang tid det tar med buss. Så er det tog fra berkåk. Ikke helt sikker, men mener jeg har hørt noe om det. Men jeg ville ha satset på å amme før jeg satt meg i taxi/buss og ha hatt en god runde på do med han som trenger det:) Det ordner seg helt sikkert:) om du lurer er det jo bare å ringe til kundesenteret å spørre de, de sitter gjerne på masse info og løsninger:)

Det vil overraske meg om de faktisk klarer å ordne bilsete til 3-åringen. Det klarer de ikke når jeg forsøker å bestille dette...

søteste skrev:
Nå er det lenge siden jeg har vært på jobb. Men det går vel buss fra Trondheim til berkåk, med toget tar det litt over en time, usikker på hvor lang tid det tar med buss. Så er det tog fra berkåk. Ikke helt sikker, men mener jeg har hørt noe om det. Men jeg ville ha satset på å amme før jeg satt meg i taxi/buss og ha hatt en god runde på do med han som trenger det:) Det ordner seg helt sikkert:) om du lurer er det jo bare å ringe til kundesenteret å spørre de, de sitter gjerne på masse info og løsninger:)

Jeg ringte de og spurte, men de visste ikke sikkert. Måtte bare møte opp i god tid i Trondheim og snakke med de der. Spurte om det var do på bussene, men det var ikke sikkert. Måtte eventuelt gå på do på en av de andre bussene på en stopp. Ser for meg at det kan bli trasig. Tenkte jeg skulle være ute i god tid så jeg fikk amma på stasjonen og gått på do som siste prosjekt før vi går ombord i buss/taxi. Får ta med en bleie til eldstemann i veska, men tviler på at han vil ha den på ettersom det er et halvt år siden han sluttet.

Så at det var buss til Berkåk ja. Bortsett fra noen dager som det var tog til Støren og buss derfra til Berkåk. Dumt det ikke er slik hele tiden. Da hadde det ikke blitt så langt med buss.

888 skrev:
Det vil overraske meg om de faktisk klarer å ordne bilsete til 3-åringen. Det klarer de ikke når jeg forsøker å bestille dette...

Jeg sa at det var uaktuelt å reise med han usikret så da lovte de å ordne. Som sagt fikk jeg super kundeservice der.

Han klarer seg uten å behøve en do på en drøy time? Skal du lenger enn til Lillehammer? For sør fra Lillehammer var det også buss for tog på søndag hvertfall...

Han er som regel veldig flink til å holde seg og gå på do før vi skal ting, men når han er veldig spent (sånn som når vi skal til mormor og morfar i påska) må han oftere og mer akutt på do. Hvis det bare tar en  time med buss tror jeg det går fint. Men det virket som det kom til å ta lenger tid på hun jeg snakket med i kundeservice. Med tanke på at man skulle gå over i andre busser og sånt på do under turen. Og at alle bussene stoppet på hvert sted. Syns det hørtes rart ut for de vet vel hvor folk skal og hvem som skal på?

Jeg kom hvertfall til Trondheim i gÅr kveld, og fra Berkåk gikk det 6 busser videre. 1 buss skulle da stoppe på støren og heimdal, alle de andre 5 kjørte direkte til Trondheim, og det tok ca 1 time og 15 min! Jeg kan ikke forstå at det skal være mer komplisert enn det andre vegen :-p men jeg skal hjem igjen på onsdag, så da kan jeg jo se hvordan det blir den vegen ;)

*Månestråle* skrev:
Han er som regel veldig flink til å holde seg og gå på do før vi skal ting, men når han er veldig spent (sånn som når vi skal til mormor og morfar i påska) må han oftere og mer akutt på do. Hvis det bare tar en  time med buss tror jeg det går fint. Men det virket som det kom til å ta lenger tid på hun jeg snakket med i kundeservice. Med tanke på at man skulle gå over i andre busser og sånt på do under turen. Og at alle bussene stoppet på hvert sted. Syns det hørtes rart ut for de vet vel hvor folk skal og hvem som skal på?

Dette har noe med de som skal på og av. Men nå har ikke jeg vært på jobben på noen månder, prøver å følge litt med for det da. Men det pleier jo gå en direktebuss, også buss mellom alle stasjoner. Men man skal påregnes litt forsinkelse. Dette med barnesete har du krav på og jeg regner med det blir en taxi da, i min tid har jeg ikke sett barnesete i buss. Men man vet jo aldri:) Tror dette ordner seg, det er en stund siden raset gikk og de pleier da å fått orden i kaoset;) Og i påsken er det en god del mer reisende enn vanlig. Så greit med litt god tid.

Det høres bra ut =) Vet noen busser har babyseter, men har aldri sett noen med seter til større barn. Da blir det påskeferie på oss da =D

Back
Topp