Burts Bee

babyliten

Forelsket i forumet
Aah, da jeg fikk datteren for snart 7 år siden, så brukte jeg bare burts bee produkter. Jeg elsket produktene og tenkte at jeg ikke skulle bruke noe annet på den som kommer nå også. Men da jeg mottok produktene i posten sa ei vennine av meg at dette måtte jeg ikke finne på å bruke, for det er veldig allergifremkallende. Søkte derfor produktene opp på nett og fant ut at Tv2 hjelper deg har testet produktene og funnet ut at de inneholder EU´s versting når det kommer til parfymestoff som er allergifremkallende.

Veldig surt å bruke såå masse penger på produkter jeg ikke kan bruke, og sendte mail til de jeg bestilte det av at dette burde de informere om. Men det skjer jo ikke, de vil jo selvfølgelig selge. Men nå blir det jo ikke så jeg kommer til å bruke disse produktene på babyen, så nå trenger jeg tips til produkter dere anbefaler :happy: Synes det er kjempe trist at det har kommet frem nå, for jeg virkelig elsket produktene.

Weleda er sikkert like bra?

Weleda skal være bra ja. Jeg brukte også Burts Bees sist, en babyolje med honning og en salve. De lukter jo veldig sterkt (selv om det igrunn er en god lukt), jeg synes det er best med produkter som ikke lukter (i tillegg til at det er allergifremkallende).

Vi har lenge bare brukt litt olje i vannet (helt nøytral), salve trengtes i grunn veldig sjelden, to-tre ganger. Tror vi fortsetter med det nå. Lufte masse (la ligge naken på badet) og vaske med bare vann, kun når det trengs (maks en gang i uka for oss), holder huden fin. Synes liksom ikke det trengs så mye hudprodukter til baby (eller barn eller voksen - såfremt man har normal hud) - jo mer man tilfører huden jo mindre ordner den opp sjøl. Ingen her i hus bruker såpe eller krem på kroppen, huden er fin på alle :)

Weleda skal være bra ja. Jeg brukte også Burts Bees sist, en babyolje med honning og en salve. De lukter jo veldig sterkt (selv om det igrunn er en god lukt), jeg synes det er best med produkter som ikke lukter (i tillegg til at det er allergifremkallende).

Vi har lenge bare brukt litt olje i vannet (helt nøytral), salve trengtes i grunn veldig sjelden, to-tre ganger. Tror vi fortsetter med det nå. Lufte masse (la ligge naken på badet) og vaske med bare vann, kun når det trengs (maks en gang i uka for oss), holder huden fin. Synes liksom ikke det trengs så mye hudprodukter til baby (eller barn eller voksen - såfremt man har normal hud) - jo mer man tilfører huden jo mindre ordner den opp sjøl. Ingen her i hus bruker såpe eller krem på kroppen, huden er fin på alle :)
Har søkt litt rundt nå og det er allergifremkallende i weleda sine produkter også. Allefall enkelte av produktene.
Har ikke lukta noe på burts sine produkter enda annet enn belly-kremen som jeg smører magen med og den lukter allefall ingenting. Samtidig som har jeg prøvd den vidunderkremen på datteren og den lukter heller ingenting og er bedre enn forventningene. Så tror nok jeg kommer til å prøve oljen, men om babyen reagerer så bytter jeg over til svanemerket. Er kun de produktene som er helt frie for ulumske greier.

Brukte bare olje jeg også med datteren. Hun fikk atopisk eksem ganske tidlig men da brukte vi salve som legen anbefalte.

Sniker fra desember,men må bare kommentere dette og anbefale Maria Åkerberg! Jeg bruker de produktene selv på min følsomme eksem-hud. De er økologiske og helt uten unødvendige greier:D Det finnes en egen baby-serie :D

Både Weleda og Burts bees har dessverre limonene i. Dette kan være sterkt allergifremkallende :(
Holder meg unna begge merkene. Godt å vite! Vi har brukt A-derma fra apoteket som også er allergifremkallende. Visste ikke dette, men oppdaget at datteren vår var allergisk mot massseee så vi har kastet alle de kremene.

Back
Topp