Bursdagsmat med i barnehagen

Sprettmusa

Glad i forumet
Jentungen min fyller 2 år i morgen, men jeg har ennå ikke klart å bestemme meg for hva jeg skal ta med.
Hadde tenkt på:
- fruktsalat, men de får jo frukt til lunsj hver dag, så kanskje kjedelig?![&:]
- Solboller (..her i Tromsø feirer vi soldag de 21.januar og da spiser vi solboller - bedre kjent som Berlinerboller. Vi feirer altså at sola kommer tilbake)[:D], men dessverre inneholder bollene melk, så det er utelukket.

Til opplysning:
Ingen av barna har eggallergi, men ett av barna har melkeintoleranse. Vil ha noe alle kan ha glede av!

Trenger tips fra dere[:)][:)]

Vi hadde med denne til Ole Henriks 2-årsdag[:)]

En annen mor hadde med seg en sunn vaffelrøre, og barna fikk hjelpe til å steke[:)]

Jeg hadde valgt fruksalat med vanilje saus jeg selv om de får frukt til lunsj.

Fruktsalat er likevel litt anderledes.

ORIGINAL: Gollemor

En annen mor hadde med seg en sunn vaffelrøre, og barna fikk hjelpe til å steke[:)]

Så morsom den var[:D]
Var å så inne på facebook-gruppa Fruktbuketter for å hente litt inspirasjon når jeg tenkte på frukt, men om jeg trer frukt på pinnene i kveld, vil de holde seg til i morgen?
Tenker da spesielt på banan..hvordan unngå at den blir brun over natten? Eller må man lage det samme dag den skal spises?
Når lagde du din? Dagen før eller samme dag?[:)]

ORIGINAL: Sprettmusa

ORIGINAL: Gollemor

Så morsom den var[:D]
Var å så inne på facebook-gruppa Fruktbuketter for å hente litt inspirasjon når jeg tenkte på frukt, men om jeg trer frukt på pinnene i kveld, vil de holde seg til i morgen?
Tenker da spesielt på banan..hvordan unngå at den blir brun over natten? Eller må man lage det samme dag den skal spises?
Når lagde du din? Dagen før eller samme dag?[:)]

Jeg laget den tidlig om morgenen samme dag. Nettopp fordi jeg var redd frukten skulle bli brun. Brukte ikke banan, for den blir brun på null komma svisj.. Hadde melon, kiwi, druer, epler, pære, ananas og mandarin. Super-poppis, selv om de har frukt hver dag ellers også.

Tenkte å ha vaniljekesam attåt, men glemte det, så det ble safariyoghurt[:)]

Da var den ferdig å sendt avgårde med en pk Vaniljesaus vedsiden av[:D][:D]
(Ble litt for travelt mot slutten til å lage ansiktet eneste, men men[:)]

Back
Topp