Bursdagsleker og ting

lills

Gift med forumet
Hva gjør dere med bursdagsfeiring?
Hvilken leker, dekorasjoner osv har dere?

Hvilke kaker/mat?

Trenger inspirasjon.. Har tenkt å ha litt barnebursdag.. Og selvsagt en med voksne..[:D][:D]

Her blir det bare "voksenbursdag" og knapt nok det. Har jo ingen å invitere, ikke har vi plass heller. [>:] Skal ha dåp 28. november så blir jo selskap da og da tar vi bursdagsfeireing for L samtidig. Er jo noen unger der og da men de er jo en del år eldre enn ham. 

Her hadde vi to timer, gjorde det veldig enkelt. Serverte pølser, kake og gelè. Etterpå lekte de sammen og vi fiska i fiskestang etter bittelitt snop[:)]

Vi hadde bursdag i dag! Serverte muffins i form av et tusenbein og frukt. I går kveld malte og bygde jeg en skillevegg som en fiskedam, den fikk barna fiske opp hver sin lille godtepose av. Alle ungene fikk bursdagshatt og de lekte egentlig mest med ballongene! Stuegulvet vårt var dekt av ballonger og de ble en større hit enn forventet[;)] Ungene syntes også at det var veldig spennende å få se rommet til lillegutt og se på lekene hans, tiden fløy og før vi visste ordet av det nærmet klokka seg åtte!![8D]

blir nok hello kitty el prinsesseduk og hatter. Ca 6-7 stk barn. Lager muffins, gele og sjokoladekake sikkert. Pluss hot dog då ;) og tenkte ca 2 timar, max.

Pleier også å få lov å fiske godteri på slutten av bursdgen. Ellers går det i fri leik.

Vi venter med barnebursdag til neste år vi...
Kanskje kjedelig av mamma, men tror ikke Kaja vil tenke noe på det nå, og med en altfor hektisk hverdag akkurat nå, så klarer jeg bare så vidt å få til den "vanlige" feiringen.
Mannen min åpner straks ny butikk og jeg føler jeg har vann overhodet med denne lærerjobben, så sånn får det bare være i år[&:]
Vi får gi henne en ekstra pakke som plaster på vår egen samvittighet[:D]

Vi har ikke hatt barnebursdag i år, men av de 21 familie og faddere som var her var 8 av dem barn [;)]

Vi hadde pølser og hjemmelaget pizza. Tingeling tallerkner, servietter og kopper. Brus og Caprisonne til barna hvis de ville ha. Ingen langbord e.l. Det er selvbetjening på kjøkkenet og alle mingler rundt, sitter på kjøkkenbordet, spisestua og sofaen og spiser. ALler flytter seg rundt ila bursdagen.
Vi startet kl 14 og alle hadde gått kl 18.

Vi hadde litt mange kaker, ble bare sånn i år. Ostekake, muffins (sjokkis og lyse), sjørøverkake, bløtkake, og et digert fruktfat med vaniljekesam ved siden av. Og popcorn hadde vi.
Mamma hadde laget godteposer til barna.

Neste år blir det nok barnebursdag en dag og familie den andre, alt på en helg. Vi kutter litt ned på kakene, men fruktfatet med masse bær i er alltid superpopulært for både barna og voksne [;)]

Her blir det Tingeling duk og asjetter og jeg skap prøve å lage tingeling på kaka også... Så får vi se hvordan det går.
Blir nabobarna og et par venninner med barn tenker jeg, og så svigers på selve dagen - barneselskap blir påfølgende helg.

Har ikke planlagt aktiviteter - regner med de leker greit selv. Har vurdert kino med tingelingfilm, men tror nok kanskje vi venter noen år - blir nok kjedelig for noen av gutta tror jeg[;)]

Back
Topp