bursdagskake?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
altså jeg er egentlig god på å bake....kakene smaker kjempegodt! men det holder liksom ikke lenger i barnebursdager, for kakene skal se så fine ut (uten at de smaker så himla godt etter min mening). jeg er ikke kunstnerisk anlagt og får totalt prestasjonsangst når jeg ser sånne flotte kaker som er formet som ditten og datten. Det holder liksom ikke med en marsipankake pent pyntet med bær og krem og sånn - det skal være dukker og dyr og biler osv i fine kunstige farger. føler liksom litt press på å måtte ha en fin "barnekake" til sønnen min sin bursdag siden alle andre har det og han sier han ønsker seg sånn kake. Sønnen min er en taknemlig og fin gutt som sikkert hadde blitt strålende fornøyd med en "vanlig" kake, men har på en annen side lyst til å glede han litt.

Er det noen som har en oppskrift/framgangsmåte/ideer til å lage kake med kaptein sabeltann/sjørøver tema? som ikke er så sinnsykt avansert?

Hvis du googler "skjørøverskip kake" og ser på bildene så får du mange tips.. ser ikke så himla vanskelig ut.. bare lage langpanne sjokoladekake og skjære opp litt..
Selv så falt jeg litt for en kake jeg så her inne som jeg tenker å lage en gang.. "bassengkake".. sjokoladekake med gelebasseng i midten.. 
Enig i at det er ekstremt mye flotte kaker ute å går, hadde fått prestasjonsangst selv! :)

Oceania skrev:
Hvis du googler "skjørøverskip kake" og ser på bildene så får du mange tips.. ser ikke så himla vanskelig ut.. bare lage langpanne sjokoladekake og skjære opp litt..
Selv så falt jeg litt for en kake jeg så her inne som jeg tenker å lage en gang.. "bassengkake".. sjokoladekake med gelebasseng i midten.. 
Enig i at det er ekstremt mye flotte kaker ute å går, hadde fått prestasjonsangst selv! :)

ja jeg har gjort det og ser at jeg fint kunne laget noen av de - men de aller fineste trenger jeg litt instrukser for å klare...

bondekone skrev:
på nettsteder i 100 så kan en få kjøpt slike lokk og tilbehør med figurer til bursdagskaker i forskjelige temaer. Vi gjorde det sist til gutten her siden jeg ikke er noe flink til slikt selv
http://www.helti100.no/topp/baking/spiselig-kakepynt/kakebilder.html

her var det mye fint av kopper og ballonger og sånt! :) skal stikke innom nille o.l. først for å sjekke om de har billigere der. men hjelper meg ikke mye med kaka altså... tenkte meg litt mer enn bare et bildelokk...

Mrs Lutz skrev:

Oceania skrev:

ja jeg har gjort det og ser at jeg fint kunne laget noen av de - men de aller fineste trenger jeg litt instrukser for å klare...

Legg inn bilder av de du kunne tenke deg da, så kanskje vi kan hjelpe litt? :)

Jeg lagde en fancy kake til familieselskapet, men av erfaring vet jeg at 5åringer ikke bryr seg stort om marsipanlokk og rare ting på sjokoladekaka... de vil ha sjokoladeglasur, nonstop og seigmen...
Så til barnehagebursdagen gjorde jeg det enkelt:

Og før du sier noe som helst.. dette ER enkelt.
Jeg printet ut et mikkemusbilde på pc'n og forstørret det selvfølgelig til passende størrelse først.
Så hadde jeg farget fondant som jeg kjevlet flatt.. klippet ut de ulike delene av det utprintede arket og brukte som mal og skar rundt. La delene på plass på kaka - og tegnet med gelepenn på kantene... Voila.. enkel men kul sjokoladekake.
Og i år som i fjor - muffinsene med melis og fargestrøssel gikk så det suste... 90% av sjokoladekaka sto igjen.. (og den var ike en hel langpanne..).

Til voksenbursdagen gjorde jeg på samme måte med fjeset, men la litt mer innsats i resten av kaka.. :)

Back
Topp