Bursdagsgave

Mamma til G

Betatt av forumet
VIP
Hei.
Vi sliter med å lage ønskeliste, og å kjøpe bursdagsgave til minstemann som fyller ett år om en uke..
Hva kan trenges det neste år montro? Alt av klær, sko og yttertøy har hun til hun er ialf tre år (arv og ivrig på å kjøpe inn tidlig).
Leker har vi flust av.
Altså med tanke på pris tenker jeg 3000,- ish for hovedgaven fra oss. Besteforeldrene på min side pleier å ligge på rundt 1000-1500,- hver for seg. Og på min manns side pleier de å ligge på 500-1000,-.
Onkler og tanter pleier å ligge på rundt 200,- tenker jeg.
Så tar i mot tips i alle prisklasser! :)

Hvis han/hun har alt han/hun trenger ville jeg ikke brukt 3000 på gave selv, heller kjøpt en liten oppmerksomhet og satt resten på sparing. Et så lite barn forstår lite av bursdag, og ingenting av verdien på gaver :)

Mine foreldre landet fort på å sette deler av gaven på sparekonto for dem. Også gi dem en ring de har lyst på å tillegg.

Å kjøpe gave til ungen for 3000 kr når det ikke er noe som trengs virker litt unødvendig. Sparekonto er kjekt å ha.

En god barnehage - sekk dersom hun ikke har, og matboks og drikkeflaske, det er vel aktuelt med barnehage snart. Men ellers er der nå begrenset hva en ettåring trenger.

Hvis han/hun har alt han/hun trenger ville jeg ikke brukt 3000 på gave selv, heller kjøpt en liten oppmerksomhet og satt resten på sparing. Et så lite barn forstår lite av bursdag, og ingenting av verdien på gaver :)

Jepp. Er bare søsken som har lyst til å gi litt oppmerksomhet. Men de kan kanskje finne en liten ting selv, også setter vi resten på sparekontoen hennes.

Mine foreldre landet fort på å sette deler av gaven på sparekonto for dem. Også gi dem en ring de har lyst på å tillegg.

Å kjøpe gave til ungen for 3000 kr når det ikke er noe som trengs virker litt unødvendig. Sparekonto er kjekt å ha.

En god barnehage - sekk dersom hun ikke har, og matboks og drikkeflaske, det er vel aktuelt med barnehage snart. Men ellers er der nå begrenset hva en ettåring trenger.

Jepp. Blir nok til å sette inn litt penger på kontoen hennes til senere. Vi har fast trekk som overføres hver mnd til kontoen hennes, men kan jo være greit med en ekstra «boost» til senere :)
Men barnehagesekk kan søskene kjøpe til henne! Har du noe tips til ett godt merke til de aller minste?

Jepp. Er bare søsken som har lyst til å gi litt oppmerksomhet. Men de kan kanskje finne en liten ting selv, også setter vi resten på sparekontoen hennes.

Jepp. Blir nok til å sette inn litt penger på kontoen hennes til senere. Vi har fast trekk som overføres hver mnd til kontoen hennes, men kan jo være greit med en ekstra «boost» til senere :)
Men barnehagesekk kan søskene kjøpe til henne! Har du noe tips til ett godt merke til de aller minste?

Vi har gitt dem Bergans sin 12 liters barnehagesekk, den har de hatt som tursekk hele bhg og sånnsett de første årene på skolen og. De aller minste bærer jo ikke sekk på tur. Ikke før førskole, men det er greit å ha noe å bære skiftklær og vannflaske i, til og fra bilen (eller om man går eller sykler eller noe)

Det finnes flere gode sekker. Men jeg ville gått for en som er god å bære på en liten rygg når de blir 5-6 år, med samme opplegg som for voksne. At man fester den rundt hoftene og brystet.

Fancy sekk med en eller annen kul figur er somregel for bred for en liten rygg og ikke egnet til å bære selv, noe mine har likt å gjøre fra de var helt små. Sånn fra bilen og inn altså ;)

Hei.
Vi sliter med å lage ønskeliste, og å kjøpe bursdagsgave til minstemann som fyller ett år om en uke..
Hva kan trenges det neste år montro? Alt av klær, sko og yttertøy har hun til hun er ialf tre år (arv og ivrig på å kjøpe inn tidlig).
Leker har vi flust av.
Altså med tanke på pris tenker jeg 3000,- ish for hovedgaven fra oss. Besteforeldrene på min side pleier å ligge på rundt 1000-1500,- hver for seg. Og på min manns side pleier de å ligge på 500-1000,-.

vi har rett og slett ikke kjøpt noen stor gave når barna har hatt bursdag dersom de ikke har vært i behov av noe. Da har søsken fått velge gave til bursdagsbarnet og hatt fokus på gleden ved å gi og feire selve dagen. Så kjøper vi gaver til større verdier når det blir behov for det :) men som flere sier, sett penger på konto. Kommer godt med på et tidspunkt :)

Hei.
Leker har vi flust av.
Tenk fremover. :-) Trehjulssykkel/trike med sånn "styrespake" for voksne så vi kan dytte dem, akebrett/rattkjelke til vinteren, andre leker eller ting som barnet snart blir stor nok til å bruke, feks Duplo, ullklær eller ytterklær i neste størrelse, bøker...

I likhet med flere her har vi heller ikke kjøpt gave når barna har hatt bursdag og det ikke har vært behov for det. De har fått mer enn nok fra venner og familie. Ville også satt penger på konto. Vi har bergans barnehage sekk og til alle tre, veldig fornøyd med den. Det har vært gave fra søskenbarn her. Ellers er tegnesaker og fingermaling gøy aktiviteter etterhvert. Det samme med bøker. Til vinteren er akebrett gøy og til sommeren trehjulsykkel/balansesykkel.

Med så høye beløp tenker jeg også sparing som det første, men da i aksjesparefond. Det meste andre har jo unger i dag. Vi har ikke gitt bursdagsgave ennå og ungen er 2. Til neste år får hun nok noe av mamma og pappa også;)

Ellers er medlemskap i OBOS eller lignende til når de en gang kommer på boligmarkedet en god ting å starte med, som kan være årlig gave.

Evt. tenkte på neste bilstol allerede nå. Det er jo gjerne dyre greier

Back
Topp