Bursdagsgave til barnehagevenner...

Le10

Glad i forumet
Marsmellows-15
Hva kjøper dere når barna er bedt i bursdag til barn i barnehagen? Eller hvor mye legger dere i en gave?

50-100 kr eller litt over, alt etter hva vi finner, om det er på tilbud eller noe. Kjøper lego, top model-tegnesaker, film, lydbok, bøker (ofte!), klær... i barnehagealderen var det forresten ofte dilldall fra hm, type veske og hårkliper.

50-100
Ble fort mye dilldall.. [emoji14]

Blir mye dilldall enda synes jeg. Beste gaven L fikk til 7 årsdagen (av klassekamerater) var ei strømpebukse! Resten var strengt tatt søppel... ><

Har bare vært i én Bhg-bursdag, der vi brukte kr 140,- på gave som ble kjøpt sammen med en av de andre gjestene. Tegnet kort, så det kostet ingenting. Jeg har fått inntrykk av at mange barnehager har avtalt sånt på et av de første foreldremøtene :)

Vil gjerne følge. Har ikke vært i bursdag hos noen fra bhg enda men spennende då se hva man skal kjøpe hvis man blir bedt. Har vært mange bursdagen men ingen invitasjon til min datter, hu er ny så kan være derfra men synes heller det er en bedre grunn til å be.

Blir enige om pris på foreldremøte. Her var det 50 kr. Ble som regel enten en 50lapp i konvolutt eller gjerne ett legosettm mange til 49 kr :) Eller tegne/perle/pusle ting

Vi bruker som regel kr. 150,- I bhg kjøper vi klistremerkebøker, play dough. veske med strikker og spenner, forst tegnebøker o.l. Lego sett er også populært. Vi har også kjøpt sommerkjole med tilbehør som veske, hårbøyle o.l. Det var populært, da var de i 5-6 års alderen.

Når jeg var liten var det 50-100 kr i skolealder. Kan bli mange bursdager så lurt å tenke på :)

I bhg der min går er det vanlig å bare invitete gutta eller jentene på avd. Vi har kun et drøyt år med bursdager. Og det har vært 4 bursdager vi har vært i. De er ikke så mange gutter. Har prøvd å holde ca 100-150kr, men kommer litt an på hva gutten min velger. Det har aldri vært diskutert hos oss, men ser at det kan bli behov om de blir mange. Hittil føler jeg de fleste har kjøpt noe ok som bursdagsbarnet har likt. Det er det viktigste i min verden [emoji4]

I vår bhg kjøper vi kun gave til eget barn, altså vi kjøper en litt større (ca 300 tror jeg) til vårt barn, så er det den gaven hun får jeg barneselskap, og den er da fra alle som kommer.

70kr er det satt i vår BHG. Men me bruker fra 70-150kr . Her har det blivit lego og perler i de bursdagen gutten har vart i. Nå ska 3 åringen i bursdag på tirsdag då fråga eg mor till denna jentan og svarer var frozen . Syns det e lettast og spør førældrerna eg.

Takk for alle svar :) Jeg valgte å ta med sønnen i butikken så han fikk velge jeg, så det endte opp med en vannpistol. Både han og bursdagsbarnet var fornøyde med det:)

Back
Topp