Bursdagsgave til barnehage-venn?

Oline V2

Gift med forumet
Eldstemann er for første gang invitert i bursdag til et barn vi kun kjenner gjennom barnehagen.

Hvor dyr gave er normal å gi?

Barnet som har bursdag blir 4 år.

Og det er vel vanlig at en av oss foreldre er med, eller?

Har hørt priser som 50-100 kr. Men du kan jo høre om de barnehagen vet noe om hva som er vanlig...[:)]

Ang. å være med har jeg forstått at det varierer litt. Hvordan er sønnen din da? Om han fortrekker at du blir med, kan du jo legge opp til det, og eventuelt gå om alt virker greit? Eller bare høre med bursdagsbarnets foreldre hva de ønsker[:)]

50-100 kr[:)]

tror man kan være med om man vil.. Eldste min er 4 år, var bare mine venninner som var med av foreldre i bursdagen hennes nå.. men foreldre var hjertelig velkommen[:)]

ORIGINAL: Oline V2

Eldstemann er for første gang invitert i bursdag til et barn vi kun kjenner gjennom barnehagen.

mellomste var i bursdag til en hun går i barnehagen sammen med i helga. ble 4. kjøpte for 250 kr og jeg var med henne.

Enig med dei over som seier 50-100 kr. det er det vi har lagt oss på til barnehagevenner. Eg ville kanskje blitt igjen i selskapet, men det går jo an å spørre foreldrene når dokke kjem?

Aner ikke hva so er normalt jeg. Vi har lagt oss på rundt 150, og gitt litt mer til bestekompisen i barnehagen.
Bli med hvis han vil ha deg med. [:)] Vi avgjør gjerne det i døra. Noen ganger er han alene andre ganger er jeg med.

Jeg ville kontaktet foreldrene til barnet og spørre dem hva de tenker.

De fleste jeg kjenner vil gjerne ha litt ordentlige gaver, og ikke bare "dill". Samtidig som det ikke skal koste så mye (altså ca 50-100,- som jeg har sett andre her skrive).

Hva står det i innvitasjonen?

~Maja~

Jenta mi var for første gang i barnebursdag til en barnehagevenn nå i helgen, vi kjøpte gave for ca. 80 kr.
Og det var den prisgruppen de fleste som kom i jenta mi sin bursdag handlet for også.

Jenta mi er 4 år, og jeg valgte å la henne være der alene uten meg... bare sendte med henne en lapp med tlf nr. på slik att de kunne ringe hvis det var noe.
Og det hadde gått kjempefint, men må inrømme att jeg satt litt på nåler hjemme i de to timene det varte[8D]

Men om du vil være med så er det nok bare å spørre foreldrene om du kan det[;)]

Gavene storebror har fått tror jeg varierer fra 100 - 200. Vi pleier å legge oss på ca 150,-

Men jeg ville tatt med gutten i lekebutikken selv og la han få velge ut. De skal føle at det er de som gir, og jeg syns nesten det er det viktigste med gaven. Det blir liksom ikke det samme når de ikke vet selv hva mamma har kjøpt til vennen... (kanskje det bare er jeg som tenker sånn, men jeg merker på ungene når de har med noe de virkelig syns er morro selv)

Ellers var en av oss foreldrene med i alle bursdager i fjor (4 års bursdagene) og der møtte vi masse andre mammaer og pappaer også. Jeg syns det er koselig jeg da.
I år (5 års bursdag) er det bare storebror som har kommet igang med bursdager så langt på hans gruppe, men vi hadde selskap sist uke og hadde 6 gjester og 3 foreldre. To av dem var nok der mest fordi det var koselig, for jeg sa det fikk være opp til hver enkelt. Den ene var litt sjenert og turte ikke komme alene.
Jeg er litt usikker på om storebror tørr å gå alene, men vi tar det som det kommer. Vil han gå alene skal han få det.

Vi var ganske nylig på vår første barnehagevenn-bursdag [:)]
Det var en treårsdag, og jeg ble med han, selv om han ikke "var innom" meg èn eneste gang i løpet av de to timene selskapet varte [:D]

Ang gaver, så endte vi på 150 kr. Jeg liker å kjøpe gaver jeg tror passer bursdagsbarnet, ikke bare kjøpe for å kjøpe.. Derfor tror jeg prisen vil variere litt.. Men denne gangen ble det et "mitt første ordentlige verktøy"-sett, noe som falt i smak [:D]

Takk for svar alle sammen.

Ja, gutten min skal få være med å kjøpe gave, men likevel greit å vite hvilken pris sånn ca vi skal legge oss på.

Kjenner jeg gutten min rett, så har han nok lyst å ha med seg meg eller mannen

ORIGINAL: turboquattro

mellomste var i bursdag til en hun går i barnehagen sammen med i helga. ble 4. kjøpte for 250 kr og jeg var med henne.

Oi, det var en flott gave!
Så mye penger kommer ikke jeg til å bruke på bursdagsgave til barn vi kun kjenner gjennom barnehagen.

Vi har brukt mellom 50-100 kr når ungene har vært i bursdag til barnehagevenner eller klassekamerater. Om vi har vært med har variert.. i begynnelesen var vi med, men nå leverer vi bare ungene og henter de når bursdagen er ferdig.
Hør litt med barnet hva h*n vil at du skal gjøre.. snakk også med foreldrene til bursdagsbarnet :)

Her er foreldrene med, Haily har vel vært i 6 eller 7 bursdager til nå..og vi har kjøpt for 200-250 til hver unge. Det var også det gavene hun selv fikk lå rundt. Dessuten får man jo så og si ingenting til 100 lappen lengre.

Vi har lagt oss på ca 200 kr... Rett og slett fordi man får jo ingenting for 100.. Da blir det jo mest skrot, og det har jo de fleste unger nok av.. 

100-120kr har vi kjøpt for.
Syns da vi får litt for pengene, jeg.

Har vært med snuppa foreløpig, hu får bestemme det selv.

Back
Topp