Bursdagsgave 1 åring

Livvea

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Maiskolbene 2023 :-)
En venninne er så flink å gi meg så fine/nyttige gaver nå til barnet mitt kommer. Og mye av det er brukt altså, av hennes sønn.
Han fyller 1 år neste uke og jeg ønsker å gi han noe fint/nyttig, tilbake.
Tenker og ordne det nå i helgen så jeg får sendt gaven før jeg kommer i fødsel.

Hva ville du blitt glad for å få i gave til din 1-åring?

Jeg har jo ingen 1-åring selv (enda), og synes alltid bursdagsgaver til barn er så vanskelig.

Kanksje spørre mammaen om det et noe ettåringen trenger? Erfaringen med mine to er at de ikke bryr seg så veldig og at papiret og gavebåndet er langt mer interessant :joyful: Kanskje ballong/såpebobler sammen med noe mammaen mener han trenger? Det har i alle fall vært innertier her :)

«Gaven» som var mest stas da min første ble 1 år, var et syngende kort. Du vet et sånt kort som spiller bursdagssang når det åpnes... :inpain: at dette kun var kortet til en fantastisk gave, brydde han seg lite om :facepalm:

Så spør gjerne mammaen hva han/hun trenger nå, og eventuelt noe småting som kan være gøy der og da ved siden av :)

Og så kommer det jo selvsagt an på hvilket budsjett du har? Vi var ute igår og kjøpte en SmarTrike trehjulsykkel, som kan brukes fra 10 mnd-36 mnd, som justeres etterhvert som barnet vokser - veldig smart! :)

Har mye nær familie og venner med barn, og når barna var små så spurte jeg alltid hva foreldrene ønsket seg til dem. Det har blitt vanligere at de fleste ikke vil at barna skal få så mange leker og slikt i gaver, men heller ønsker seg litt penger til å sette inn på sparekonto, noe som jeg synes går helt fint når de ennå er så små at de ikke skjønner konseptet med gaver/bursdager. Da får de som oftest også en liten ekstra ting som såpebobler eller en pakke med is.

Ellers har det ofte kommet ønsker som: barnehagesekk, matboks, vannflaske, bøker, og sesong klær (sandaler til sommerbarn, luer og votter til vinterbarn).
Må si at en liten høytaler som TsumTsum foreslår er også en veldig god ide.

Min nå 3-åring har ALLTID elsket lekebiler, og de har vært gøye fra han begynte å vise interesse for leker generelt. Han var jo veldig tidlig ute med alt, så vet ikke om andre 1-åringer er like interesserte da for jeg har jo bare erfaringer med han :-) Men en bil som lager lyder og lys tror nok jeg kan være populært :-)

Om det er første barnet hennes så kanskje noe leker som han kan «vokse» med:-)

kommer ann på hva de har fra før sikkert, men vi hadde ikke så mye leker til hun ble større på det tidspunktet så det var nyttig å få, favoritten var et kasseapperat hvor hun har gradvis øvd seg på å putte pengene inn og har lekt mer og mer med ( feks fisher price har et fint sånt. Ellers brio stable klovn har vært populær:-)

Takk for mange fine, og gode råd! :)
Nå fikk jeg også ideér til flere gaver utover året til andre barn.
(Babyboom i vennekretsen de siste årene)

Back
Topp