Bursdagsfeiring

Sienna3

Gift med forumet
Nå er snuppa blitt 4 år og skal invitere noen av jentene fra barnehagen. Så lurte jeg på hvordan dere praktisk gjør det med feiringen? Hva gjør man først og sist? Pakker, mat, kaker osv?? Noe som et ett "must" å gjøre? Og er dere vandt med "godtepose"?
Hilsen 1.gangs

Vi feira 4 årsdag for vår for noen mnd siden. Inviterte jentene i bhg da. De starta med å åpne pakkene. Da satt de i en sirkel og vår åpna en og en så alle fikk se. Så spiste de hjemmelaga pizza :) Så litt frilek og mye dans til frost tema sanger :p Favoritt her i hus. Også ble det kaker og gele og muffins.
Laga ikke en ren godtepose jeg da. Ble gjerne en liten snopeting, noe hårpynt og klistremerker og en søt refleks til hver. De var bare 5 jenter. Så brukte litt ekstra da :)
Dessuten syns jeg at barna får nok av godteri i selskapet, dermed fyller jeg med mye annet der ;)

Vi inviterte til 5 årsdag, ingen foreldre ble med.

Åpnet pakkene forløpende når gjestene kom, så hjemmelaget pizza, litt lek, deretter kaker, også¨til slutt "fisket" de godtepose, og alle fikk noe tull først, en sokk, såle, hårstrikk osv :P før de fikk godteposen ;) Det slo an :) 2 timer hadde vi det.

Hadde ikke mye i godteposene. :)

Vår gutt har ikke feira med venner enda, men tenkte å la han ha "vennebursdag" i august når han fyller 4 år :) Da tenker jeg at vi tar det litt som det kommer. Det varer vel gjerne et par timer eller 3? Litt frilek til alle har kommet, så spiser vi, åpner gaver, har litt forskjellige leker (ballongleken, stolleken osv) og så blir det gjerne noe kaker og muffins osv og kanskje litt frilek igjen til barna skal reise hjem igjen :) Om jeg skal ha godteposer til dem, så blir det ikke bare godteri oppi, men gjerne tatoveringer, klistremerker, ballonger eller såpebobler i tillegg til et kinderegg og en sukkerpakke kanskje :)

i fjor da hun ble 4 hadde vi barneselskap. hadde det ute med bål og aking.
ungene aka og leka litt først, så ble det pølser, brus, kakao og kaker. kaffe til de voksne. så samla alle seg i ring rundt bursdagsbarnet for pakke åpning. så leka de litt mere og når det var ca en halv time igjen fikk de godteposer.
hadde vel 2 timer og 12-14 unger.

i år blir vi vel å leie b.hagen og ha det der, siden jeg er høygravid og ikke orker noen utebursdag.

Da eldste vår vart fire hadde me ti gutar på party her;)
Alle sat i ring og såg på at han åpna gavene, så åt dei mat og kaker. Så var det frileik i ein times tid, og like før dei gjekk heim fekk dei godteposar. I posane var det litt billigleiker fra ebay og litt snop.

Me tenkte at to timar går fort, men aktive gutar eter opp eit par pølser og litt kake på null komma niks, så me kunne faktisk ønske me hadde organisert litt meir fellesaktiviteter på forhånd.

Tips til gøy leik for jenter er å kysse prinsen. Henge opp plakat av prins, ta på rød lipgloss, og bind for augene, alle får premie:)

Vi feiret snuppa når hun ble fire år. Her åpnet hun pakker når alle hadde kommet, så serverte vi mat, deretter kake og så fikk de leke fritt til de skulle hjem :) En stund før de skulle hjem fikk de fiske etter godteposer.
Alle hadde med seg mor eller far.

Takk for svar! Var foreldrene der også?? Trodde at når de var 4 så kunne de være alene i bursdag?

Back
Topp