Bursdagsfeiring og barnehage?

*trinemor*

Gift med forumet
Nå nærmer jo treårsdagen seg, og jeg har begynt å planlegge litt :)

Mange har jo, som Amelia, begynt på stor avd og da er det vel mer vanlig å be de andre barna på avd i selskap...

Har dere tenkt til å gjøre det eller vente til 4 års dagen med stor barnebursdag?

Og dere som har større barn, er det vanlig at foreldrene er med, eller er barna alene i bursdagselskapet?

Jeg lurer også på dette....

Men tenker at stor bursdag med alle på avd blir litt mye enda.... Så om det blir barnebursdag her så inviterer jeg de som vi kjenner utenom bhg tenker jeg..... Blir jo litt dumt å velge ut noen fra bhg, når man ikke tar alle....

Jeg har hørt som tommelfingerregel at en ikke bør invitere mer enn ett barn pr år barnet fyller, i hvert fall mens de er ganske små. Jeg merket i fjor at det var MER enn nok å ha besteforeldre, tante, onkel og kusine her samtidig. Var helt ør i hodet etter på selv, jeg.. Og jeg vil vel tro at foreldre fortsatt er med, jeg ville i hvert fall ønsket å være med Alma. 

Antall gaver er også en slags "bekymring" hos meg, det blir lett så utrolig mye, og så er det jul rett rundt hjørnet, kalendergaver, osv. Jeg vil at Alma skal sette pris på det hun får, men det forutsetter en viss nøkternhet.. Så jeg tror vi nøyer oss med noen veldig få barn, antakeligvis barn utenfor barnehagen, om vi har noen barnebursdag. Mulig vi nøyer oss med bare familiebursdag i år og. De er så små enda, så en feiring hjemme med familie og en med øvrig familie synes jeg egentlig er mye allerede. I tillegg blir hun feiret i barnehagen og får velge middagsrett:)

Jeg heller også mot å ikke invitere barnehagebarna enda. Synes det blir litt mye....

Men barnebursdag blir det nok, for det forventer hun etter en venninnes jente ble tre år og hadde barnebursdag :)

Det blir 5 barn med søskenbarn og venners barn, kan godt hende det holder foreløpig :)

Lurer på å bare ha en bursdag da. Først be barna (med foreldre :)) til pølser og diverse leker. Så kan resten av familien komme til kaker etter et par timer :)

Da lurer jeg på om vi skal klare å få alle til å bli fornøyde :)

Forresten skal vi feire litt bursdag på forhånd i helga. Besteforeldrene hennes drar til Usa i 5 uker, så de er ikke her til bursdagen. Derfor skal vi feire litt på forhånd, og hun får gave av dem da. Hun får ny dukke som svigermor har strikket og sydd kjempefine klær til, så det blir nok stas :)

Høres ut som det blir en super bursdag for henne, *trinemor*! Og så koselig at besteforeldrene er med og feirer på forhånd. For en utrolig koselig gave med dokke med hjemmesydde og -strikkede klær. 

Kommer ikke til å invitere noen fra barnehagen. Jeg vet ikke hvem de fleste er og tror ikke hun kjenner de store barna så godt enda. Det får vente et eller to år til. 

uff vi er så usikre på det der, og vi blir ikke enige. Sambo vil ha storslått feiring med barn fra barnehagen, han vil i tillegg låne barnehagen og ha den der (han jobber i samme bhg som Linus går i).

Jeg heller mer mot at det er for tidlig, og at det er bedre å starte til neste år.
Men nå fikk jo Linus ingen feiring i det hele tatt i fjor. Jeg fødte jo Viljar den dagen, og vi dro til føden klokka 7 om morgenen, så fikk akkurat kasta ett par gaver til han før vi dro. (men pappaen hadde en egen feirung bare de to på ettermiddagen). Når vi kom hjem fra føden gikk dagene fort, og med det hektiske 4barns livet og en nyfødt baby fikk vi aldri gjennomført noe feiring.
Jeg mener det holder med familieselskap. Viljar har jo og bursdag samme dag, og syns det blir mye for han og skal vært i bursdag med 20 barn i bhg. Sambo mener at det skal ikke Linus "lide" for, og er jo forsåvidt enig... Uff nei, jeg vet ikke hehe..
Kanskje jeg bare lar sambo få bestemme, så kan han være sjef for barnebursdag i bhg, så kan jeg ta meg av familieselskap :)

Nå går heldigvis ikke dattera mi i så stor barnehage. Men hun fyller 3 i november, og jeg har tenkt å be 12 stk. Jeg har kjøpt inn med Mario ting, for hun ville så gjerne ha Mario bursdag i år :)

Gutta har fått invitere barn fra barnehagen for første gang til 3-årsdagen sin begge to. Siden de nå går på avdeling med 17 barn, er det uaktuelt å invitere alle. Dessuten leker de masse med barn på andre avdelinger det er mer "riktig" å be.
J inviterte to jenter fra barnehagen i år, fra to forskjellige avdelinger. Resten av de som ble invitert til barne-bursdagen er barn han kjenner utenom barnehagen.

Jeg har opplevd at det er ved 4-års-bursdager at barna begynner å komme uten foreldre. Men det er like vanlig å komme med foreldre som uten da, etter det jeg har erfart. Også kommer det nok litt an på hvor godt man kjenner de andre barna (og voksne) som er i bursdagen. :)

Back
Topp