Bursdagsfeiring i bhg og på skole

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Hva sender dere med når barna skal feire bursdag?
Velger ungene deres selv eller tar dere en sjefsavgjørelse?

Her får han med frukt (pinnsvin i fjor og larve i år) :) Kommer til å gjøre det sånn frem til han etterspør noe annet :)

Ingenting

Bhg lar dem velge fra oppsatt meny, i år har de valgt mellom smoothie, smoothieis og popkorn.

På skolen markeres bursdagen ved at klassen lager et kort til ham. Ikke noe spiselige greier.

(til selskapene velger de med min rådgivning)

Litt usikker på hvordan det gjøres i juniors barnehage faktisk..
Er vandt til at det serveres smoothie eller fruktkopper til barna fra barnehagen snuppa gikk i før skolestart. Foreldre kunne ta med kake/muffins/is om de ønsket det, men da etter avtale på forhånd med personalet.
På skolen får bursdagsbarnet ha flagg på pulten sin og får tegninger/kort fra medelevene og læreren (1.klasse).
På 4.trinn har de ingen spesiell markering annet enn bursdagssang. Mulig de får ha med kake, men har aldri spurt..

Ingenting

Bhg lar dem velge fra oppsatt meny, i år har de valgt mellom smoothie, smoothieis og popkorn.

På skolen markeres bursdagen ved at klassen lager et kort til ham. Ikke noe spiselige greier.

(til selskapene velger de med min rådgivning)
Så smart å la de velge i bhg :)

Så smart å la de velge i bhg :)
Vi har bhg med fullpensjon, vi har aldri med mat eller drikke. Og de har fokus på sunn mat. Så det er ikke naturlig at vi skal komme med kake. Det er i snitt bursdag annenhver uke på avdelingen hennes.
Neste år er det vel en i uka.

Vi har bhg med fullpensjon, vi har aldri med mat eller drikke. Og de har fokus på sunn mat. Så det er ikke naturlig at vi skal komme med kake. Det er i snitt bursdag annenhver uke på avdelingen hennes.
Neste år er det vel en i uka.
Skulle ønske alle bhg var slik! Her må vi ha med både matpakke og en frukt/grønt hver mandag og lage noe om det er ønskelig til bursdager.. Bra de har fokus på det sunne;) Kan bli litt mye ja med så mange etterhverandre:o
Husker når jeg gikk i BHG så hadde de kjøkken, men personalet som lagde mat, slik er det ikke nå (i de offentlige bhg)

Skulle ønske alle bhg var slik! Her må vi ha med både matpakke og en frukt/grønt hver mandag og lage noe om det er ønskelig til bursdager.. Bra de har fokus på det sunne;) Kan bli litt mye ja med så mange etterhverandre:o
Husker når jeg gikk i BHG så hadde de kjøkken, men personalet som lagde mat, slik er det ikke nå (i de offentlige bhg)
Vi betaler selvsagt for det i form av ganske høye matpenger, men da får i alle fall alle ungene fornuftig mat.

På skolen er det matpakke (men i år har han både skolemelk og skolefrukt, som vi har bestilt altså. Melka fortsetter vi med, men frukta dropper jeg, den kommer ofte med hjem. Jeg sender heller med litt jeg vet hab spiser)

Her er det barnehagen som fikser.
Barnet kan velge mellom fruktsalat, smoothie, grovere vafler etc. Gode og sunnere alternativer.
Helt genialt opplegg!
Fullkostbarnehage.

Vi betaler selvsagt for det i form av ganske høye matpenger, men da får i alle fall alle ungene fornuftig mat.

På skolen er det matpakke (men i år har han både skolemelk og skolefrukt, som vi har bestilt altså. Melka fortsetter vi med, men frukta dropper jeg, den kommer ofte med hjem. Jeg sender heller med litt jeg vet hab spiser)
Men vet du om det er veldig mye mer dere betaler enn det offentlige? Her er det veldig kamp om plassene i privat bhg så det er vanskelig å få plass :(

Ja er jo ikke vits å ha frykt om det ikke blir spis. Hadde gjort som deg å heller sendt med!

I bhg velger de varmmat, taco,pizza eller pølser mener jeg å huske, og til dessert får de fruktsalat med vaniljeyoghurt\kesam på.
På skolen har jeg bare laget en ekstra god matpakke den dagen og sendt med en muffins eller noe til henne selv.

Synes alle barnehager skulle vært sukkerfrie jeg, skoler også. I barnehagen fikk barnet være med å handle frukt og lage fruktsalat. på skolen gjør de ingenting, de synger bursdagssang, kake og søtt er ikke tillatt.

Barnehagen har fellesfeiring i slutten av hver mnd for alle månedens bursdagsbarn. Da ordner de noe godt, gelé, kjeks, muffins, boller, kake, is. Vi sender ikke med noe.

Ingenting. Bhg har egen meny barna får velge mellom.
På skolen har de ikke noe sånt. De synger en sang da.

Vi må ta med og i år valgte 4 åringen sjokoladepudding, jordbærgelè og vaniljesaus. Her har de både nøtteallergi og på bringebær.

Ingenting her heller.

I barnehagen er det heldigvis ikke lov å ta med noe, og de markerer bursdagene på andre måter.

På skolen får alle gjøre hva de vil, og en eneste gutt i klassen til gutten min har med kake på bursdagen sin, de andre aldri. Den gutten har med noe av og til utenom også, og har med kake når læreren har bursdag. Alle synes det er kjempekoselig at hans mamma er så flink til å bake, men ingen av oss blir inspirert til å gjøre det samme. :p

I bhg lagde jeg alltid fruktpinnsvin som var supersuksess hvert eneste år. Var en såkalt "sukkerfri" bhg og dermed ikke noe alternativ å ta med is, kake og lignende. På skolen har de ikke noe annet opplegg rundt bursdagene enn at klassen synger for bursdagsbarnet og gjerne lager kort til ham/henne. Kjempekoselig! :)

Ingenting. Barnehagen ordner det.
De kan velge mellom kake, is, smoothie og mer fancy frukt enn de har til vanlig.
På skolen har de fellesfeiring i slutten av måneden. Da får de kort, og sfo lager gjerne boller, vafler eller lignende.

Back
Topp