Bursdagsfeiring i BH

Bao

Glad i forumet
Hva pleier dere å ta med da barna/et deres har bursdag?
I bh er det lov å ta med kaker etc, og de får frukt hver dag, så tenker det er greit å ta med noe av det søtere.(Liten bh så de har ikke feiringer annen hver dag.)Jeg har også tenkt litt på å lage seigmenn, har konsistens midt i mellom kjøpe- seigmenn og gele, men kom til å lure på om det er noe for små barn? Ny i gamet! =)

NÅR barnet har bursdag, tar vi med ingenting. Her ordner barnehagen kakefri feiring med fokus på barnet, ikke maten.. :)
SÅnn har det vært i hele hans barnehageliv - som nå er slutt.. *snufs*

Måtte le litt da jeg så overskriften..Lurte litt på hvordan man feirer bursdag i BHen

Vi tar med det det vi ønsker.

Er en privat familiebarnehage så de er bare 8 barn, så heldigvis er det ikke overload med sukker. 

Går en del i kaker av forskjellig slag, noen har med is, mens flertallet har til nå tatt med fruktsalat faktisk :) 

Dette er jo en kommunal barnehage så vi har ikke med noe.
De lager is av appelsin og duruejuice til barna.

i den forrige barnehagen hun gikk i hadde vi med ispinner til barna på avdelingen.

Her har vi med det vi selv ønsker, men barnehagen oppfordrer til "sunne alternativer". Fruktsalat/fruktspyd er et godt alternativ, men her får de frukt i bhg hver dag. De fleste på vår avdeling har hatt med muffins. Vi var mitt i flytting da det var bursdagstid, så baking var ikke aktuelt. Jeg kjøpte isteden is (Pin-up), og det falt visst veldig i smak hos alle barna (1-3 år).

Nada. De får et glass saft etter lunsj, that's it. :)

I vår barnehage er det oppe og vedtatt i fau at det ikke er lov å ta med kaker eller lignende til noen anledninger. Barnehagen stiller med en bitteliten ispinne på bursdager :) greit for meg, da jeg ikke er så god på å bake uansett.. Men jeg syns det er litt vel strengt! De er bare ni stykker på avdelingen, så er ikke bursdag der annenhver dag heller :)

Dollface skrev:
NÅR barnet har bursdag, tar vi med ingenting. Her ordner barnehagen kakefri feiring med fokus på barnet, ikke maten.. :)
SÅnn har det vært i hele hans barnehageliv - som nå er slutt.. *snufs*

sånn er det her også.

Den dagen får barnet på seg krone og kappe og sitter i en stor gullstol. den får velge om den vil ha bursdagskos av de andre barna og bursdagsbarnet får også velge hva de skal leke osv. Det er stor stas, mye mer stas en kaker og godis. 

VenterNummer2<3 skrev:
Måtte le litt da jeg så overskriften..Lurte litt på hvordan man feirer bursdag i BHen

..egner seg vel ikke i barnehagen i alle fall!

Takk for svar, satser på muffins jeg!
Men tar den med at det er viktigere at det er fokus på bursdagsbarnet enn maten. ..

Vi får heller ikke ta med noe, men bhg stiller med krone og kappe, de synger sang og heiser flagget. Og så kan vi velge mellom frukt og yoghurt eller fiskeburger, men frukten er nok det som blir mest brukt. Noen ganger er det fruktsalat f.eks. men de lager også smoothies etc. Kjempestas, spesielt siden jenta mi ELSKER frukt!

Her tar vi ikke med noe kake :)
Her får barnet krone, de får en hjemmelaget perm med tegninger fra alle barna på avd. Utrolig morro å se alt fra kruseduller til blomster og ansikter  med navn under :)
De synger.
Frukt har de hver dag uansett.
De steiker grove vaffler og de får lage hver sin lille pizza.

Synes det er mer enn nok.

Når man da tenker på hvor mange barn det er i en bhg og hvor mange bursdager det blir + bursdagene vi har hjemme med familien. ikke rart ungene eser ut idag når det er kaker og godterier dobbelt opp.

Haha! Jeg tenkte BH som i Brystholder og ikke Barnehage :P Jeg forkorter barnehage med BHG selv.

Så nå forventet jeg den historien om en bursdagsfeiring som endte i bare BH`n

Vi har ikke med noe vi heller, her er det fokus på bursdagsbarnet med flaggheising, bursdagskrone og bursdagstog gjennom alle avdelingen i bhg. Det er visst kjempestas både å gå og se på toget som går gjennom avdelingene mens bursdagsangen synges.

Vi tar ikke med noe.. Barnet får som regel velge lunsj'en, får noe godt til den.. Noen ganger kakao og noen ganger smoothie (mest smoothie på småbarn)

De får krone og plakat med bilder av alle på avdelingen og bursdagsdikt.. 
de store får velge seg en krone (hvilke tema), bedre lunsj med noe ekstra godt og raketter(barna lager raketter med hendene og sender de til himmels.. En rakett for hvert år, og barnet får velge hvilke farge de skal være) hihi

VenterNummer2<3 skrev:

Me too

Back
Topp