Bursdagselskap til 2 åring?

Amiee

Elsker forumet
Vi har akkurat flytta, og kjenner ingen her vi bor, og heller ikke blitt kjent med noen i barnehagen til lillemann. Han blir 2 om 16 dager, og jeg er så usikker på bursdagsfeiringa.. vi har ikke råd til å leie bursdagsrom på lekeland etc, og har heller ikke plass hjemme til å ha masse barn i selskap. Men jeg lurer på hvor vanlig det er å ha stort selskap til bursdagen? Bestefar kommer på besøk til bursdagen, og vi tenkte å dra mamma'n, pappa'n og bestefar til lekeland helga etter bursdagen, for å feire litt liksom, å så får han jo bursdag i barnehagen, og jeg skal bake kake til han å sånn. Er det dårlig gjort å ikke invitere avdeligen hans til selskap? Siden dette er første barnehagen han går i, så aner jeg ikke hva som er vanlig?

I barnehagen jeg jobba i var det ikke vanlig at 2 åringene bedte hjem barna til bursdagsselskap :)

Vi har ikke tenkt å invitere 3-åringene heller i selskap. Tror dette er noe man begynner med senere...

Her inviterer jeg nok bare besteforeldre og nær familie jeg har mye kontakt med. Men ingen av bhgkompisene hans..[:)]

Dersom jeg hadde bodd et sted uten å kjenne så mange, så ville jeg kanskje bare tatt han med på en koselig tur enten i dyreparken/lekeland osv, der han kunne hatt en kjempekoselig dag sammen med mammaen og pappaen sin![:D]

åh, det var godt å høre! Jeg har sikkert hatt 10 kg på skuldrene for at folk skulle tro at vi var skikkelig kjipe som ikke inviterte alt og alle til ett supert selskap.. men vi har rett og slett ikke muligheten til det! Men da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for det![:)] Vi blir nok å få en kjempefin dag på lekelandet i Tønsberg, ser veldig bra ut på nettsidene[:)] Å at pappan OG bestefar kommer til bursdagen blir sikkert kjempefint[:)]
takk for at dere hjalp til å lette på samvittigheten min! [:)]

Jeg har tenkt til å invitere vennene i bhg til bursdag neste år jeg. Da blir snuppa 4 år. Er litt mer vanlig på den alderen.[:)] Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det der heeelt med ro, og invitert familie o.l.[:)] 

ORIGINAL: Badeand*

Jeg har tenkt til å invitere vennene i bhg til bursdag neste år jeg. Da blir snuppa 4 år. Er litt mer vanlig på den alderen.[:)] Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det der heeelt med ro, og invitert familie o.l.[:)] 

Takk![:)] Er helt fersk på dette her med bursdager og barnehage og alt, så viste ikke hva som er vanlig, men da ser det ut som at det som blir bursdagen hans er mye av det samme som "alle" andre gjør[:)]

Vi hadde ikke barnebesøk før hun fylte 4 år. de i barnehagen sa at detvar mest vanlig å begynne med barne besøk når de fyller 4.

men det var jo barn i familie besøkene og,men familie barn da,og de nærmeste vennene(nabo ect)[:)]

Hadde bare familieselskap vi, og en annen dag med ei av venninnene hans [:)] Til 3 årsdagen hadde vi familieselskap, og så fikk han ha barneselskap da, så vi ba 2 kompiser og ei venninne. Jenta kunne ikke komme. Så det ble 2 gjester. Mer enn nok når de er så små :) Og han var kjempefornøyd.

ORIGINAL: tosøtesmå

Når gutten min ble 4 år, på januar i år, så hadde han noen få av barna i barnehagen i bursdagen sin.
Var 4 stk som var inviterte, men bare 2 stk som kom.
Sikkert mange som syns jeg var kjip, som ikke inviterte alle på avdelingen.

det var en av de tingene jeg var redd for, å måtte be hele avd[&:]men de sa at det var mest vanlig å innvitere de på samme alderen.[:)] Takk[:D][:D] Så for meg over 20 ville barn i huset[8D]

ORIGINAL: tosøtesmå

Når gutten min ble 4 år, på januar i år, så hadde han noen få av barna i barnehagen i bursdagen sin.
Var 4 stk som var inviterte, men bare 2 stk som kom.
Sikkert mange som syns jeg var kjip, som ikke inviterte alle på avdelingen.

Hvis de synes det er de jo litt tjukke i huet da[8D] Jeg tenker at jeg spør Emma hvem hun leker mest med og hvem hun vil invitere. Hun har faste lekekamerater, og regner med at hun har det sånn nogenlunde da og[:)] Gidder ikke å ha 15-20 ville barn hos meg nei! De skal jo kunne kose seg litt og! Inviterer maks 5-6 stk tror jeg. Er ikke sikkert alle dukker opp heller

Har en som blir 2 i november, blir ikke noe barneselskap her iallefall. Blir kun familieselskap. Han har nettopp begynt i barnehagen, midten av august men har bare halv plass og har jo vært syk mesteparten av tiden etter han begynte så har ikke vært der så mye. Men uansett om han hadde gått der i 1 år allerede så hadde jeg ikke invitert noen der i selskap nå. 

Snuppa bli 2 i januar og da skal jeg bare ha familie selskap, og muligens et selskap med den selvvalgte barselgruppen, evt mine venner med barn i samme alder etc..
2 av barna fra barselgruppen på en annen avd i barnehagen, men ellers kommer jeg ikke til å invtere fra barnehagen i år. Kansje når hun blir 3, hvertfall 4.

Jeg hadde barneselskap for Frida på hennes 2 års dag, men inviterte ingen i fra avdelingen hennes[;) Tror det er mere vanlig når de blir eldre..

Back
Topp