Bursdags tradisjoner.

Mammasol*

Elsker forumet
:wav
Hvilke tradisjoner er der ute?
Hva gjør dere med dere barn på bursdagen dems?

Vi lager kake som vi serverer med lys på på senga.
Og mange pakker.
Pakker inn en og en ting..
Dette gjør vi uanstt hvem som har bursdag.
Også bestemmer bursdags barnet hva som skal lages til middag..

Riktig god bursdag..

Dem får velge hvilken kake de vil jeg skal lage,og så må jeg gjøre dt beste ut av dt :p

Ellers ingen faste ritualer,..eller,de får pakke på senga om morgenen fra oss da.. Det feires selvsagt med familien :-)

Hvilke tradisjoner er der ute?
Hva gjør dere med dere barn på bursdagen dems?

Vi lager kake som vi serverer med lys på på senga.
Og mange pakker.
Pakker inn en og en ting..
Dette gjør vi uanstt hvem som har bursdag.
Også bestemmer bursdags barnet hva som skal lages til middag..

Riktig god bursdag..

Syns dere har en kjempefin tradisjon jeg :) har ikke laget så voldsomt mye tradisjoner enda, siden største jenta bare er 3 år.. men èn ting er at vi pynter juletreet på bursdagen hennes, fordi hun har bursdag 12 desember :) tror hvertfall dette er en fin tradisjon for hun etterhvert :) jo, også får dem selvfølgelig en morgen-gave da :) kommer nok fler og fler tradisjoner innenfor vår familie etterhvert som barna vokser og forstår litt mer :)

Her har mini bare hatt 2 bursdager forløpig :) Vi har ikke noe tradisjon med kake og pakker på senga, det har hverken jeg eller sambo sin familie som tradisjon. Det vi har gjort til nå er å finne en dag i nærheten av bursdagen det passer å ha familieselskap. Ikke noe barneselskap ennå, blir vel ikke før 4-årsdagen kanskje?

Her blir de vekket med pakke og kake på sengen og selfølgelig lys og sang! Kjempe artig :) de er som regel super trøtte! Så har vi barneselskap, venneselskap og familieselskap! Merker vi er sånn passe slitene da :p

Om vi rekker det, kommer vi inn med pakke og flagg (bordflagg) mens vi synger bursdagssangen på senga :) Ellers blir det omtrent det samme, bare nede :) Ellers får de velge hvilke kake de vil ha (det blir stadig mer utfordrende :P), middag og så er det selskap for familie og etterhvert nå begynner vi med barneselskap (hadde for 5åringen vår nå), der de inn til videre får velge gjester (når de begynner på skolen må vi nok passe på at alle barna får komme/naturlig fordeling så alle er med osv). Og så velger de middag :) Og flagg opp :) Tror det var det.. :)

kake og pakke på senga :) barneselskap, og familieselskap her :)

Dette blir vårt første. Men fra min barndom blir det vel frokost og gave på senga, familie- og barneselskap osv vi viderefører. Har brukt skattejakt etter gavene noen ganger også :-)

Back
Topp