Bursdagfeiring i korona

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Hva har dere gjort? Ja ute er et alternativ, men orker ikke stå ut og fryse kjenner jeg. Skal ha voksenbursdag ute. Hadde tenkt noen få, men jenta mi har klart og si det til noen fler som igjen gjør at jeg tenker jeg må be alle jentene i klassen (12 stk) Men jeg er redd folk ikke vil komme da når de blir så mange, har jo hørt om litt sånt i mediene. Forøvrig ingen smittetilfeller her

Vi hadde barnebursdag ute i desember. Var heldig da det var 2 plussgrader ute. Hadde ikke gjort det nå med opptil 20 minus. Ellers har vi delt opp familien i to og feiret som vanlig. Holdt oss innenfor restriksjonene.

Her har ungene hatt barnebursdager hjemme som normalt med sine kohorter :) 7 og 5 år. Felles voksenselskap hadde vi felles i okt da det var tillatt og vi var akkurat 20 tilsammen.

Feirer ikke bursdag før covid er under kontroll. Er et par i bhg som har invitert, men ingen vil jo dra. På neste foreldremøte håper jeg vi kan snakke om og bli enige om at bursdager får vente. Er trist for barna som inviterer og så blir det avlyst.. Bedre å heller være enige om å ikke ha noe tenker jeg.

Mellomste her var nettopp i utebursdag. Aking, mat og kake :) Hun hadde det supert - kulda gjør ingenting når man er godt kledd og kan varme seg på et bål.

I hadde ikke klassebursdag for han som ble 12 i sommer.

Vi har hatt utrbursdag for hun som ble 5 og hun som blir 10 nå i vinter. Kaldt ja, men nå er det gjort.

Mellomste her var nettopp i utebursdag. Aking, mat og kake :) Hun hadde det supert - kulda gjør ingenting når man er godt kledd og kan varme seg på et bål.
For mammaen som sliter som rakkern med stoffskifte om dagen er kulda dessverre et problem. Unga takler nok det supert! :)

Her har frøkna vært i to bursdager (desember og januar). Begge utebursdager og med sitt årstrinn i bhg. 9 stk.
Null stress å være ute et par timer med aking o.l.
Men her har det ikke vært kaldere enn - 10 da, nærmere 20 hadde jeg kanskje tenkt annerledes. Men med bål og aktiviteter fungerer det fint.

Her har frøkna vært i to bursdager (desember og januar). Begge utebursdager og med sitt årstrinn i bhg. 9 stk.
Null stress å være ute et par timer med aking o.l.
Men her har det ikke vært kaldere enn - 10 da, nærmere 20 hadde jeg kanskje tenkt annerledes. Men med bål og aktiviteter fungerer det fint.
Fungerer fint med 15-17 minus også

Fungerer fint med 15-17 minus også
Det gjør det sikkert. Ikke så ofte det er det her ;)
Men det er jo gjerne bare et par timer, så om det er godt planlagt så er det nok ikke noe problem

De kan vel feire som vanlig med sin kohort? De er de jo sammen hver dag både inne og ute? Er det noen som da ikke ønsker å komme så bør de vel også holde barna hjemme fra skolen? Siden barna uansett er nærkontakter hver dag? Om skole/barnehage er på gult når barna har bursdag blir det feiring med kohorten sin på vanlig måte :)

De kan vel feire som vanlig med sin kohort? De er de jo sammen hver dag både inne og ute? Er det noen som da ikke ønsker å komme så bør de vel også holde barna hjemme fra skolen? Siden barna uansett er nærkontakter hver dag? Om skole/barnehage er på gult når barna har bursdag blir det feiring med kohorten sin på vanlig måte :)
Helt enig.

Ingen bursdag. Hadde for eldste i juni. De kan feire med de i klassen inne da de er samme kohort. Nr 2 fikk ikke bursdag i januar og har enda ikke hatt bhg bursdag. Dette skulle være første bursdag med bhg men det ble jo stengt ned når han hadde bursdag. Måtte lage kake som så ut som en Volvo 240 og feiret med svigers som bor på samme adresse. Det hjalp en 5 åring ganske mye. Han synes også det er spennende at det fortsatt dukker opp penger på kontoen min selv om det er over en mnd siden bursdagen.han synes penger er en fin gave da han kan kjøpe hva han vil. Må nok snart ta han med ut på shopping.

Her har temperaturen vært -20-25 så vi har droppet bursdag. Får heller ta det når det blir litt varmere :)

Her var det mange delte meninger! Hos oss er det gult og det er lov osv. Men trenden har vært og invitere noen få, jenta mi er veldig sosial og jeg er redd for å "utestenge" noen, så da blir alt et dilemma. Hun selv ønsker seg en sånn liten feiring. Ja de samme ungene er jo her på besøk, sammen på skolen osv, så egentlig burde det ikke være et problem

Back
Topp