Bursdag

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Det er ikke mange ukene til våre søte små skal feire sin første bursdag! Hvordan skal dere feire? Vi skal ha familie og et par venner med barn på samme alder i selskap nærmeste helt. Litt usikker på hva vi skal servere. Noen tips? Hva gjør dere med kaker? Lar dere de små få kake? Min har aldri fått smake noe søtt.. Usikker på hva vi gjør på bursdagen! Selve dagen hans er en ukedag, så vi skal ha selskapet en helg. Noen tips til hva man kan gjøre på selve dagen? Pappaen jobber og kommer hjem i 18 tiden, så må bli noe jeg og lille finner på på egenhånd. Han er glad i å gå i badeland, men vil gjerne ha noen andre alternativer for hva vi kan gjøre for å få det ekstra koselig selve dagen :)

Da eldstemann ble 1 år hadde vi feiring med barselsgruppa i tillegg til familieselskap, da det var tett samhold i gruppa, men denne gangen blir det nok bare familie og faddere tipper jeg. Mulig vi må feire to helger på rad fordi en god del av gjengen er på elgjakt den helga han fyller år..... :p

Her blir det nok kaker i ørti varianter, siden jeg elsker å bake og pynte kaker..... ;-) Tror ikke jeg orker å lage middag til alle sammen (er moro det også, men mest stress når det blir så mange), så satser nok på feiring på formiddagen (er jo da junior er i best slag også) og fikser noe nystekte boller eller evt smörgåstårta for å få noe mat sammen med alle kakene..... :) Ellers pleier små kjeks, is eller gele å være sikkerstikk blandt de små da. Lillemann får nok smake litt kake han også, han skal jo gjerne smake på alt vi spiser allerede, så kommer nok ikke unna. Ikke fått så mye søtt enda , men har såvidt fått smake litt vaniljeis på ferietur og det var veeeeeeeeldig godt... Hehe... Og så må det selvfølgelig være ballonger massevis, for ballonger er kjeeeeeempeeeeemoro!

De skjønner jo ikke noe av hvilken dag det er enda, så hadde nok ikke brydd meg så mye om å finne på noe veldig spesielt på selve dagen. Men skjønner du har lyst til det altså... Vet du det blir en fin stund sammen i bassenget, så er jo det supert! :)

Da eldstemann ble 1 år hadde vi feiring med barselsgruppa i tillegg til familieselskap, da det var tett samhold i gruppa, men denne gangen blir det nok bare familie og faddere tipper jeg. Mulig vi må feire to helger på rad fordi en god del av gjengen er på elgjakt den helga han fyller år..... :p

Her blir det nok kaker i ørti varianter, siden jeg elsker å bake og pynte kaker..... ;-) Tror ikke jeg orker å lage middag til alle sammen (er moro det også, men mest stress når det blir så mange), så satser nok på feiring på formiddagen (er jo da junior er i best slag også) og fikser noe nystekte boller eller evt smörgåstårta for å få noe mat sammen med alle kakene..... :) Ellers pleier små kjeks, is eller gele å være sikkerstikk blandt de små da. Lillemann får nok smake litt kake han også, han skal jo gjerne smake på alt vi spiser allerede, så kommer nok ikke unna. Ikke fått så mye søtt enda , men har såvidt fått smake litt vaniljeis på ferietur og det var veeeeeeeeldig godt... Hehe... Og så må det selvfølgelig være ballonger massevis, for ballonger er kjeeeeeempeeeeemoro!

De skjønner jo ikke noe av hvilken dag det er enda, så hadde nok ikke brydd meg så mye om å finne på noe veldig spesielt på selve dagen. Men skjønner du har lyst til det altså... Vet du det blir en fin stund sammen i bassenget, så er jo det supert! :)

Takk for tips og deling av erfaringer :) Selv om ikke han skjønner, så gjør jeg Jeg vil bare at vi skal ha det ekstra koselig den dagen

Det er forsatt over to måneder igjen her. Så har ikke tenkt så mye på det. Men tenker nok helst å invitere en del familie på kake og kaffe. Bestille litt fine kaker og pynte til en stor dag:):) Tenker nok å ha et koselig barneselskap og. Da hun har en del "venner" allerede fra slekt og mine venninners barn:)

her blir det på selve dagen. muffinsbaking med de 2 eldste og så kommer svigers innom, de bor i nærheten. så blir det ordentlig feiring helgen etter med min familie. vi skal på ferie med hele svigerfamilien så da blir det litt feiring der med alle sammen :)
Er ikke så gira på at små barn skal få så mye søtsaker, men flere barn man har tidligere blir det til at de får smake, når de ser vi andre spiser vil ho minste også ha. minste får ofte frukt i nettet sitt når vi andre spiser is, men ho har fått etpar slikk og det var veldig nam, men ho er like glad i vannmelon og jordbær så da får ho det. på bursdagen sin får ho smake på det ho vil av kaker,boller,vaffel..

på feiringen så pleier jeg noen ganger å lage snitter i tillegg til kaker, eller bare kaker det varierer..
er det mat i tilelgg så blir det mindre kakespising, har jeg ikke noe matgreier så forvinner kakene fortere ;)

Jeg tror vi kommer til å ha to feiringer, en med familie og en med venner.

Satser på noe enkel mat og dessert/kaker med familien. Kun kaker og kaffe med vennegjengen. Evt oppskåret frukt for å tilby noe sunt :) Håper å få til feiring helga etter han blir ett, synes kanskje det blir litt stress på en ukedag. Han har fått smake en liten skje is, et lite bitt av min kake osv allerede. Han er som regel ikke interessert i mer enn å smake på, så tenker jeg gjør det samme i bursdagen.

På selve dagen vil jeg nok gjøre det ekstra koselig med god mat og kun fokus på lek og kos. Tenker å ha han hjemme fra barnehagen da jeg faktisk har fri :)

Men hva gir dere i gave? Det blir jo fort mye leker og gaver så jeg tar gjerne i mot forslag!

Jeg tror vi kommer til å ha to feiringer, en med familie og en med venner.

Satser på noe enkel mat og dessert/kaker med familien. Kun kaker og kaffe med vennegjengen. Evt oppskåret frukt for å tilby noe sunt :) Håper å få til feiring helga etter han blir ett, synes kanskje det blir litt stress på en ukedag. Han har fått smake en liten skje is, et lite bitt av min kake osv allerede. Han er som regel ikke interessert i mer enn å smake på, så tenker jeg gjør det samme i bursdagen.

På selve dagen vil jeg nok gjøre det ekstra koselig med god mat og kun fokus på lek og kos. Tenker å ha han hjemme fra barnehagen da jeg faktisk har fri :)

Men hva gir dere i gave? Det blir jo fort mye leker og gaver så jeg tar gjerne i mot forslag!

Tenkte å ønske han Lego, brio tog, brio treleker og masse praktisk han trenger (sko, klær, vintertøy, ulltøy). Fra oss har jeg lyst til å kjøpe en sånn stor bil han kan sitte på, og penger til kontoen

Back
Topp