Bursdag til 2åringen - hva slags kake?

EmmaLou

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Hei,

lille jenta mi skal bli 2 år neste fredag. Vi skal feire henne på lørdag med familien, da vi begge jobber på fredag og det blir for mye stress. Jeg baker veldig gjerne, men er ikke så kreativ (så noe med fondant eller hva det heter, har jeg aldri prøvd). Jeg lurer litt, hva slags kake (gjerne med litt figurer på eller noe) kunne jeg lage til henne? I fjør fikk hun en kake med banan-vaniljekremfyll med glasur opp på, som skulle være en apekatt (skal se, om jeg finner dette bilde, så kan jeg legge det ut her), da hun elsker Julius-bamsen sin fra dyreparken så mye. Til barnehagen tenkte jeg å sende noen frukt og spørre, om de som jobber der kunne skjære det opp (det blir jo så fort brun, hvis jeg gjør det på morgen og de sitter vanligvis sammen og feirer rundt kl 14).
Men til det lille selskapet vi skal ha til henne på lørdag lurer jeg hvilken kake jeg skal lage. Vanlig sjokoladekake vil jeg ikke så gjerne ha, da det er noe, jeg lager ganske mye. Kanskje noen har noe inspirasjon til meg? :)

Jeg lagde sjokoladekake i rund form, delte i to og satte delene mot hverandre litt på skrå - og pynta med nonstop så det ble som en sommerfugl.

Ellers hadde vi smash-iskake, den falt i smak!

Andre kaker vi liker her i huset: ostekake med gele oppå, iskake med kjeks under og over, firkanta kake med mandelbunn, gul krem, krem, sjokolade og frukt/bær på toppen :)

Jeg ender ofte opp med en eller annen form for sjokoladekake ;-) er nemlig sjokoman! Iskake slår også sjeldent feil. Vanilje- og bringebærmuffins med morsom pynt er jo ofte en slager :-) Ellers er jeg ganske blank på "barnevennlige" kaker. Google, sier nå jeg! :-D

ImageUploadedByBV Forum1441822626.137295.jpg

Har hørt om noen som har gått for denne ideen og det har virkelig slått ann :p evt pynte med masse godteri etter man har velta den ut av formen :p

Back
Topp