Bursdag i skoleferien

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Da har skoleferien begynt og jeg har nok er barn som er født i fellesferien. Hadde lovet meg selv at det skulle ikke skje igjen.

Hvordan løser dere andre det?
Våres yngste er ofte på ferie hos besteforeldrene når han har bursdag. Så jeg er ikke engang sammen med han.

Jeg har foreslått for mannen at vi bare lager en dato i august(samme hvert år) hvor vi feirer hjemme, venner og i bhg. Han er ikke helt enig...
 
Jeg er oppvokst med bursdag i skoleferien. Men jeg var sammen med foreldrene mine da, ofte på ferie rett nok. Somregel hadde enten fetteren min som vi i mange år var på ferie sammen med, eller jeg, bursdag på ferie. Vi hadde med gaver fra slekta og lagde kake der vi var, jeg kan ikke huske at vi feiret hjemme i tillegg men husker en del bursdager hjemme også så vi var ikke alltid bortreist.

Feiring med klassen hadde jeg jo når skolen begynte igjen da.

Alle mine tre har somregel i ferien. Dvs, eldste ca i det skolen starter, første skoledag i år. Mellomste den uken vi tradisjonelt har vinterferie men den flyttet de på i år, og yngste har i juleferien. Hennes er egentlig den eneste jeg kan relatere til din opplevelse, jeg har fått forslag om å velge henne en annen dato for familiebesøk. 25.12 har alle utenom de aller nærmeste andre planer.


Akkurat den delen med at du ikke er sammen med ungen gjør at jeg tenker å feire en annen dag er selvsagt. Men om det er en fast dato, eller mer sånn "en dag det passer" må være opp til dere.

Feiring med bhg og senere skole har vi alltid "når det passer etter ferien en gang"
 
Da har skoleferien begynt og jeg har nok er barn som er født i fellesferien. Hadde lovet meg selv at det skulle ikke skje igjen.

Hvordan løser dere andre det?
Våres yngste er ofte på ferie hos besteforeldrene når han har bursdag. Så jeg er ikke engang sammen med han.

Jeg har foreslått for mannen at vi bare lager en dato i august(samme hvert år) hvor vi feirer hjemme, venner og i bhg. Han er ikke helt enig...
Vi har to sommerbarn :)
Holder vennebursdag for nr2 før skolen stenger og for sønnen nr1 etter skolen begynner igjen.

Familiebursdag sånn når vi får det til :) begge har vært bortreist på bursdagen, men prøver altid å feire litt (dem velger mat, kake, gave osv bare oss 5 sammen)
 
Eldstemann har bursdag midt i juli, vi feirer med både familie og bhg. i august. :)
 
Jeg har bursdag midt i fellesferien, byttet på å feire før eller etter, men så sant jeg var hjemme pleide begge foreldrene mine å være med meg på den faktiske bursdagen min (de er skilte). Jeg ville ikke likt om noen andre valgte alternativ dato for meg. jeg likte å få bestemme selv om jeg skulle å feire før eller etter ferien, men nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er. Bursdag har aldri vært veldig viktig for meg, men i hvert fall fra skolealder ville jeg ikke likt at noen andre lagde en dato for meg.
 
Jeg har bursdag midt i fellesferien, byttet på å feire før eller etter, men så sant jeg var hjemme pleide begge foreldrene mine å være med meg på den faktiske bursdagen min (de er skilte). Jeg ville ikke likt om noen andre valgte alternativ dato for meg. jeg likte å få bestemme selv om jeg skulle å feire før eller etter ferien, men nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er. Bursdag har aldri vært veldig viktig for meg, men i hvert fall fra skolealder ville jeg ikke likt at noen andre lagde en dato for meg.

Så da ville du aldri feire den i bhg/skole?!?
 
Eldstemann har bursdag midt i juli, vi feirer med både familie og bhg. i august. :)

Det er sånn jeg tror det ender her også, men ofte er august en ganske travel måned hos oss. Men det er i hvertfall bedre enn midt i juli...
 
Det er sånn jeg tror det ender her også, men ofte er august en ganske travel måned hos oss. Men det er i hvertfall bedre enn midt i juli...

Glad du tar opp temaet, vi har ett juli barn som feirer sin første bursdag nå i år så vi har jo ikke prøvd det før. Vi har bestemt oss for å feire han med familie i den mnd han faktisk har bursdag. Så har vi spurt litt frem og tilbake hvilken dag de fleste kan. Dermed feirer vi 2 uker etter bursdagen hans, men fremdeles i juli. Barnehage/skolebursdag legger vi nok til rett før sommerferien fordi det er nærmest hans dag, og storesøstra har bursdag i august, så da er det hennes tur til å feires.
 
Vi feirer når skolen starter igjrn men vi er nøye på at vi foreldre feirer selve dagen med han , da bestemmer han hvavi skal
 
Vi feirer når skolen starter igjrn men vi er nøye på at vi foreldre feirer selve dagen med han , da bestemmer han hvavi skal

Ja, der går jo hvis det passer!
Her har det ikke vært mulig.
 
Glad du tar opp temaet, vi har ett juli barn som feirer sin første bursdag nå i år så vi har jo ikke prøvd det før. Vi har bestemt oss for å feire han med familie i den mnd han faktisk har bursdag. Så har vi spurt litt frem og tilbake hvilken dag de fleste kan. Dermed feirer vi 2 uker etter bursdagen hans, men fremdeles i juli. Barnehage/skolebursdag legger vi nok til rett før sommerferien fordi det er nærmest hans dag, og storesøstra har bursdag i august, så da er det hennes tur til å feires.

Burde nok tatt det før sommerferien her også, men er fire dager på overtid og kjenner jeg ikke orker og orge det nå.
Har dere så en i bhg, en med familien også en med venner (når h*n blir eldre)?

Jeg kjenner jeg er litt redd for det med pakker, han blir 3 år og skjønner ikke helt at han bursdag i ferietiden enda.
 
Da har skoleferien begynt og jeg har nok er barn som er født i fellesferien. Hadde lovet meg selv at det skulle ikke skje igjen.

Hvordan løser dere andre det?
Våres yngste er ofte på ferie hos besteforeldrene når han har bursdag. Så jeg er ikke engang sammen med han.

Jeg har foreslått for mannen at vi bare lager en dato i august(samme hvert år) hvor vi feirer hjemme, venner og i bhg. Han er ikke helt enig...
Hvorfor er han ikke enig i det? Det er da en smart løsning
 
Burde nok tatt det før sommerferien her også, men er fire dager på overtid og kjenner jeg ikke orker og orge det nå.
Har dere så en i bhg, en med familien også en med venner (når h*n blir eldre)?

Jeg kjenner jeg er litt redd for det med pakker, han blir 3 år og skjønner ikke helt at han bursdag i ferietiden enda.

Skjønner at ikke du orker det nå, men det er jo mulig andre år, må ikke gjøre likt hvert år, kan jo tilpasses :)

Skjønte ikke helt hva du mente.. vi kjører to selskap, ett med venner av barnet og ett med familie og venner av oss :)
 
Jeg feiret aldri (på grunn av mobbing, ikke på grunn av at jeg er født i fellesferien), men ser for meg at jeg hadde lagt feiring til rett før skoleslutt, eller rett etter skolestart.
 
Det er mange av ungene i barnehagen til ungene våre som har bursdag i fellesferien, de feirer den enten nå i juni før skolen slutter (eldste har akkurat vært i 6 bursdager på tre uker hvorav over halvparten var til unger som ikke har bursdag før i juli), alternativt tar de feiring i august.

Bestevenninnen til eldstedatteren vår har bursdag i andre halvdel av juli, så hun feirer med nærmeste familie på selve dagen, og så har hun familiefeiring i august pluss barnebursdag med datteren vår (augustbarn) den andre helgen i august når de fleste av ungene er tilbake fra ferie.
 
Back
Topp