Bursdag i korona-tiden.

Lykkeliten

Glad i forumet
Her må være mange som sitter i samme situasjon. Kanskje flere kan ha glede av tråden.
Jeg har rund dag om 14 dager og barnet mitt blir 5 år.

Har dere ideer til hva vi kan gjøre for å få dagene til å bli mest mulig minnerik og bra?

Har noen tanker, der vi kan lage et glass med aktiviteter som ho liker å gjøre. La hun få trekke gjennom hele dagen. Lage kaker og godis.
Få besøk av påskeharen som lager skattekart.

Pynte hele huset med ballonger! Spille ballong-dart på verandaen. Har du en sjokoladefontene?
Hva med å overnatte i stua i telt laget av sengetøy? Pynte inni med lyslenker.

Var faktisk i bursdag i går til en i barnehagen til storebror. De hadde satt opp laaaaaaang bord i hagen. Vi var ikke så mange så vi satt med god avstand. Spiste mat også hadde foreldrene laget litt underholdning. Ble en kort, men minnerik bursdag både for gjester og bursdagsbarnet.

Det går ann å legge ut et innlegg på Facebook, og spørre om noen fra f.eks. utlandet vil sende en bursdagshilsen til barnet? Altså ta bilde av et bursdagskort eller noe. Noen som har gjort det...

Det jeg kjenner på da er at jeg ser på Facebook at de feirer her og der. Sendte mannen på senteret i går men han snudde for der ikke var parkering, folk har bål samlinger her og der og drar i akebakken ilag. Føler det er kun vi som har holdt oss innenfor eiendommen og gått kun på butikken en gang i uka.
Men har ikke samvittighet til å stå ansvarlig for å ha smittet noen. Vi er frisk og rask så er ikke så bekymret for oss.

Her må være mange som sitter i samme situasjon. Kanskje flere kan ha glede av tråden.
Jeg har rund dag om 14 dager og barnet mitt blir 5 år.

Har dere ideer til hva vi kan gjøre for å få dagene til å bli mest mulig minnerik og bra?

Har noen tanker, der vi kan lage et glass med aktiviteter som ho liker å gjøre. La hun få trekke gjennom hele dagen. Lage kaker og godis.
Få besøk av påskeharen som lager skattekart.
Har dere flere barn hjemme? Hvis ikke kan en av de voksne hjelpe barnet, men da kan dere lage rebusløp eller med gåter som leder vei med en premie i enden av alt. Bestem dere for å kle dere ut eller noe slikt, lag en stemning i heimen som hun sjelden glemmer.

Back
Topp