Burka/hijab og amming

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Ble litt overrasket her om dagen da jeg var på Ikea. Jeg og gutten min satt og hvilte oss litt på en benk og over oss satt det to muslimske kvinner som var helt tildekket bortsett fra litt i ansiktet. De hadde hver sin lille baby. Etter en liten stund så ville begge babyene ha mat og da dro begge damene fram puppen. Hun ene hadde til og med den ene hengene fritt, mens ungen spiste av den andre. Må si at de gjorde mindre for å prøve å skjule seg litt, enn jeg gjorde da jeg ammet[8|]

Gikk jo masse folk forbi, og det virket som om det var flere enn meg som synes dette var litt rart!

Trodde meningen med den muslimske klesdrakten var at kvinnene skulle dekke seg til? Eller er det jeg som har misforstått helt?

Hehehe... Ja, det var merkelig... En pupp er en pupp, selvom det er amming. De kunne kanskje finni seg et mer privat sted? [X(]

ORIGINAL: TinaCeline

Skal de la ungen sulte ihjel da?

tenker vel på ungene sine selvom de er muslimer

Så utrolig usakelig innlegg, behøver ikke å gå til angrep på meg selvom jeg bare lurer på om dette er lov i henhold til muslimske regler?

Å la den ene puppen henge å dingle gjorde aldri jeg når jeg ammet. Jeg har ikke noe imot at folk ammer offentlig, misforstå meg ikke. Men jeg synes det bare var litt rart at helt tildekkede kvinner har lov til å amme offentlig? De må dekke til håret og deler av ansiktet for andre menn, men det er ok å vise pupper helt offentlig? Hadde vært interessant å høre om dette fra noen som har litt mer peiling Islam[;)]

Kanskje Meya eller Arianne Smartass kan svare her? *dytter så de ser*

ORIGINAL: EdonaBigMama

Hehehe... Ja, det var merkelig... En pupp er en pupp, selvom det er amming. De kunne kanskje finni seg et mer privat sted? [X(]

ORIGINAL: Siljepus

ORIGINAL: Siljemor_82

Så utrolig usakelig innlegg, behøver ikke å gå til angrep på meg selvom jeg bare lurer på om dette er lov i henhold til muslimske regler?

Å la den ene puppen henge å dingle gjorde aldri jeg når jeg ammet. Jeg har ikke noe imot at folk ammer offentlig, misforstå meg ikke. Men jeg synes det bare var litt rart at helt tildekkede kvinner har lov til å amme offentlig? De må dekke til håret og deler av ansiktet for andre menn, men det er ok å vise pupper helt offentlig? Hadde vært interessant å høre om dette fra noen som har litt mer peiling Islam[;)]

Det er jo ingen som ser hvem de er uansett :p

Haha, måtte le nå. [X(]

ORIGINAL: Siljepus

ORIGINAL: Siljemor_82

Det er jo ingen som ser hvem de er uansett :p

Tror nok jeg hadde kjent de igjen hvis jeg visste hvem de var, var jo deler av ansiktet som var synlig. Kjenner jeg er veldig nysjerrig på å få et svar fra noen som har litt peilig på Islam her inne. Har aldri sett det før, og synes det er litt interessant å vite[:)]

Det er barns rettighet å få melk, såfremst man kan amme rent fysisk. Hvor det er, spiller forsåvidt liten rolle, bare barnet får mat. Barnets ve, vel og helse kommer først.

Men man kan jo dekke seg til litt da hehe, jeg gjorde i alle fall alltid det. Men jeg ammet ute, når jeg måtte og sånn.

ORIGINAL: *Meya*

Det er barns rettighet å få melk, såfremst man kan amme rent fysisk. Hvor det er, spiller forsåvidt liten rolle, bare barnet får mat. Barnets ve, vel og helse kommer først.

Men man kan jo dekke seg til litt da hehe, jeg gjorde i alle fall alltid det. Men jeg ammet ute, når jeg måtte og sånn.

Takk for svar. Synes egentlig at det er veldig fint at barnas behov kommer først på den måten. Men synes på en annen side at det er litt rart at hår og ansiktet ikke kan vises, men at det er ok å vise pupp[8|] Var jo stellerom rett ved så de kunne jo gått inn der! Men som sagt flott at det er tillatt[:)]

Joda, men i mange kulturer er amming amming, og ikke noe man gjemmer vekk hehe. Spesielt afrikanere er veldig åpne på dette. Mens det desverre er motsatt innimellom blandt folk fra Midt-Østen, hvor man nesten blir sett ned på for at man ammer...

jeezzess sier jeg [8|][X(] er muslim jeg også- men dekker meg ikke -ei heller aldri brukt burka el. hijab - men når jeg skal amme ungen min gjør jeg det MEGET diskret- har med meg en sjal som jeg har hengende ned fra skulderen som skjuler brysten min- har også sett det på andre norske kvinner.. Kunne aldri falt meg inn å vise puppen, og heller ikke la ungen bli sulten seff. - men heller tenke løsninger [;)]

Jeg la som regel ungen under hijaben hehe.

Jeg la som regel ungen under hijaben hehe.

det gjør alle jeg kjenner som bruker hijab også.
jeg sjøl var veldig diskre når jeg amma,prøvde å legge over en stor sjal,eller stor gulpeklut eller lign over.eller fikk jeg akkurat lirka puppen ut så ungen fikk tak og fro genseren ned så godt det lot seg gjøre uten at den ble iveien for ungen.

Ja, det gjorde jeg og om jeg hadde kort hijab på meg.

ORIGINAL: Jeaa

men man ammer jo bare med en pupp i slengen.... [8|] går an å pakke den andre på plass...

Ja, har vi sagt noe annet? [8|]

Back
Topp