Burka-bot..

Cinnamon*

Gift med forumet
Fra Dagbladet:

Med makt kan fransk politi nå stanse og bøtelegge kvinner som bærer heldekkende slør.

Synes du det er greit å nekte kvinner og bruke heldekkende slør..?

http://www.dagbladet.no/2011/04/10/nyheter/politikk/utenriks/burka/16134180/

Jeg mener NEI!!

Hvorfor skal de ikke få bære dette??
Jeg kan til en viss grad forstå debatten om heldekkende slør i forbindelse med uniform, men sivile kvinner må da vel for fader få gå i hva de vil..??

Skal nonner tvinges til å ta av hodeplagget, eller er det ok siden de er kristne..??

Nei[:'(]

Synes man må få gå slik man vil!

Om de bøtelegger niqab her, tror jeg at jeg hadde begynt med det på trass.

Jeg husker en annen tråd hvor man skrev om friheten til å kle seg som man vil, uten at noen skal røre en... Skal det ikke gjelde den andre veien?

Der er det jo blitt forbudt... Og folk vet det er forbudt. Om man bryter loven må det få konsekvenser.

Glad det ikke er her i landet og folk kan gå som de vil.

Teit!!

Vil vi Norske jenter kle oss i korte kjoler og dolle oss uten å bli pirka på, så synes jeg at det skal gjelde begge veier!

ORIGINAL: Labambie

Der er det jo blitt forbudt... Og folk vet det er forbudt. Om man bryter loven må det få konsekvenser.

Glad det ikke er her i landet og folk kan gå som de vil.

Nei, forbudet trer i kraft imorgen..

ORIGINAL: *Meya*

Uten tvil!

ORIGINAL: Missi_85

Teit!!

Vil vi Norske jenter kle oss i korte kjoler og dolle oss uten å bli pirka på, så synes jeg at det skal gjelde begge veier!

Enig, er det jeg og tenker...

Syns folk skal få gå kledd som de vil. Er noe annet i jobb der de bruker uniform og alle må kle seg likt, der burde de følge de gitte reglene. Da snakker jeg om Norge og de reglene vi har her.

ORIGINAL: ©Smartass

ORIGINAL: *Meya*

Uten tvil!

Jeg også[:D]

ORIGINAL: MammaKarri82

Tror ikke jeg skal si helt hva jeg mener om det...

¨
Du gjør jo det med den setningen der, og da kan du like gjerne gi et mer utfyllende svar

Ikke privat, men på jobb, ja. 

ORIGINAL: IsThaBeth

ORIGINAL: MammaKarri82

Tror ikke jeg skal si helt hva jeg mener om det...

¨
Du gjør jo det med den setningen der, og da kan du like gjerne gi et mer utfyllende svar

Ja men er redd jeg ikke klarer å formulere meg rett... Jeg kan prøve...

Jeg mener at ingen burde få gå med heldekkende slør pga identifisering. Jeg synes ikke man kan springe rundt å gjøre dumme ting, uten å kunne bli identifisert av evt mennesker eller kamera. De som gjør slike dumme ting med finlandshette har jo på en måte tiltrukket seg oppmerksomhet fra folk bare pga det. Vanskelig å forklare, men mener at det er altfor enkelt å slippe unna med ting(sier ikke at de med slør er kriminelle, vi uten er like kriminelle) og i etterforskninger og slike ting vil det gjøre det enklere for politiet å komme fram til løsninger.

Og jeg personlig liker å se ansiktsuttrykket på folk når jeg snakker med de.

ORIGINAL: Eldiss!

Ikke privat, men på jobb, ja. 

Når man velger niqab, vet man forsåvidt at en av de tingene man velger bort, er nettopp jobb...

Nå når dette trer i kraft synes jeg synd på de som går med dette av fri vilje. Men jeg er helt enig i at det skal bli forbudt. for det er desverre flere kvinner som blir tvunget til å gå med dette enn de som bærer det av den frie viljen.
Så jeg er absolutt enig. Også enig i det MammaKarri82 skriver.

Back
Topp