Burde jeg være bekymret?

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Det har visst vært en vannlekasje i nabolaget her og i den forbindelse stengte dem vannet i går og måtte grave opp nedi veien her både i går og idag. Etter at vannet kom tilbake igjen var det helt brunt og ekkelt og åtte la det renne veeeeldig lenge før det ihvertfall så helt klart ut. Idag til middagen hadde vi en mugge med blandet fun light saft og til våres store forskrekkelse etter at vi hadde drukket hvert vårt glass så vi at det lå grums i bunnen av muggen - ÆSJ! :( Kan forøvrig nevne at samboer har vært dårlig i magen i hele kveld, uten at vi vet om det har noen sammenheng med vannet. Jeg er jo kjempe bekymret for lille mini i magen. Burde jeg være bekymret for dette??

Jeg selv hadde blitt bekymret (ikke fordi det sikkert er farlig, men man blir det forde når man er gravid :P ).. men VET at om vannet har vært borte i bare noen timer her, så er vannet brunt når det kommer tilbake.. og må la det renne lenge før det blir bra..det har noe å gjøre med at det har ligget stille i rørene og fått med seg grums på veien ut igjen.. ekkelt er det, men tviler på at det er farlig.. men kansje kok vannet for sikkerhets skyld? siden du er gravid lissom..

Jeg tror faktisk du kan bekymre deg mer for safta du drikker enn vannet du blander den ut med. Fun light er riktig nok fattig på kalorier da den ikke inneholder sukker, men søtningen som substituerer sukkeret er ikke bra for hverken voksne eller barnet i magen, nemlig aspartam. Men ikke få panikk av den grunn, jeg har selv drukket fun light de 4 første mnd før jeg ble oppmerksom på det, og fikk likevel beskjed om at bebis så veldig frisk og fin ut på UL i går. Forhåndsregler er alltid greit å ta :)

Kutt ut fun light og drikk heller saft med sukker i (faktisk). Unngå også sukkerfri brus, tyggegummi osv. Og dersom du slipper unna magesyken din stakkars samboer går gjennom, så trenger du ikke bekymre deg for vannet heller. Kok det først hvis du er usikker som Anita sier :)

Legger ved en link hvor du kan lese litt om aspartam:
https://www.facebook.com/photo.php?...1437407510186.52891.1682947626&type=1&theater

Jeg syns ikke man bør lese sånne artikler fra "hobby-forskere" som jeg liker å kalle dem.. det har blitt forsket myyyyye på dette med søtstoffer, og ja det kan være farlig om du får i seg sykt mye av det, men den mengden er nesten umulig å nå alikevel.. så leger og forskere sier at det ikke er farlig i "vanlige mengder" å få i seg dette stoffet.. og det finnes ingen bevis på at det er farlig.. folk har bare laget et hysteri om kunstige søtstøffer, som egentlig ikke er noe å bry seg om ;)

Uansett hva forskere og folk som kan dette sier, så vil ikke folk høre :confused:

*sender fra mobil*

Her er en annen link som er skrevet av en som virkelig har studert dette ;)
http://fitnessbloggen.no/6-usannheter-om-aspartam/

Nå mener ikke jeg å være diskusjons-gal altså :p men vil ikke at andre skal bli skremt av ting som ikke alltid er sant :) BARE det.. for jeg HATER å diskutere :P haha

*sender fra mobil*

Back
Topp