Burde jeg ta meg en ny 6-ukers kontroll?

Starlight

Gift med forumet
Noen som har vært på 6-ukers kontroll og IKKE blitt sjekket nedentil eller med ultralyd?

Legen gjorde ikke det på meg da jeg sa at jeg trodde ting var som det skulle.
Men min mor og svigerinne syntes det var veldig rart da etter det de forsto, så er jo det det viktigste med hele kontrollen[8|]
Usikker på om jeg bør ta en ny time så jeg er sikker på at alt er som det skal.
Jeg er jo ikke lege og vet ikke hvordan ting ser ut inni meg etter fødselen[8D]

Nå hadde jeg ks,men legen min sa at de ikke gjorde det lenger,hvis det ikke var noe spess. For uansett om livmoren var kommet på plass ogsånt så var det ikke noe å gjøre.. så var ikke noe vits å utsette oss for det...
Men er jo forskjellig fra lege til lege vil jeg tro...

Jeg trodde det var hele poenget med 6-ukers kontrollen.....hvorfor ellers må man på kontroll? Men jeg har faktisk hørt om flere som bare har pratet med legen sin og fått med seg resept på piller[:)]

Jeg har en venninne som er lege, og hun fikk nr to for nesten 6 mnd siden. Hun har enda ikke vært på kontroll selv, så da stresser ikke jeg så hardt med det heller...

Jeg har ikke vært på kontroll, og jeg kommer nok ikke til å bestille meg time før jeg trenger piller heller. Eller annen prevensjon.. Vi har ikke bestemt oss for hvilken prevensjon vi skal satse på enda, så vi må bare finne ut av det.
GU er ingen rutine på etterkontrollen lenger.
Du må be om det, gjerne hvis du føler at ikke alt er som det skal.  

Tusen takk for svar jenter[:)]

Back
Topp