Burde jeg sykemelde meg?

Mumzilla

Flørter med forumet
Septemberlykke 2024
  • Svimmelhet, til tider uklart syn.
  • Kvalme og brekninger gjennom dagen og natten.
  • Hjernetåke-mye feil, glemmer hva jeg holder på med. Sløv/Plutselig veldig skvetten.
  • totalt utmattet
  • Dårlig søvn, våkner veldig mye.
  • Mye magekramper. våkner på natten av det.
  • Føler meg ikke som meg selv.
  • Føler meg overveldet konstant
Disse plagene har vært siden nyttår og blir verre dag for dag.

Skal sies at jeg tidligere i høst var delvis sykemeldt fordi jeg var utbrent/ psykisk nede et par mnd.
Så føler at jrg allerede var litt sårbar og nå føler jeg meg dårlig og ikke som meg selv i det hele tatt. Surrer på jobb og er ikke med. Dette stresser meg veldig med tanke på jobb og fosteret.

Hva tenker dere?

Stakkars! :Heartpink Varme tanker! Snakk med legen din, jeg ville nok bedt om sykemelding i din situasjon.

Kjære alle kvinner som leser dette: Ja sykemeld deg! Trenger ikke være mange grunner. Jobben kan erstatte deg etter en kort tid. Det kan ikke din kropp, ditt hode eller din familie! Spesielt når man er gravid så må man tenke på seg selv og baby/barn ❤️

Bare ønsker få dette ut. Senk skuldrene og ha lav terskel å ta en tur og prat med legen din :)

Om dette hadde vært menn hadde de vært sykemeldt og sengeliggende fra dag 1 og uten noe særlig grunn annet enn de er slitne :hilarious:

Neida, men vær snill mot deg selv. Er man dårlig så er man dårlig. Man skal få lov å komme seg hjemme FØR man drukner/går på veggen av utmattelse og sykdom/plager. Ikka la det gå for langt for er bare en selv som sliter med det og ikke noe som helst jobb.

Håper dette kan være noe trøstende ord til dere som trenger det ❤️
Det er ikke bare bare å gro en baby i livmoren og aaaaalt man går igjennom..

Takk for svar alle sammen :love017
Var hos legen i dag og hun sa jeg burde sykemeldes ganske raskt inn i samtale. At det var viktig at jeg hadde det bra og ikke ble utslitt. Så veldig takknemlig for det.
Nå skal jeg bare ta vare på meg selv og roe ned litt. :happy:

Back
Topp