Burde jeg sende kalge til sykehuset!

MiniPuselabb

Elsker forumet
Jeg var inne på sykehuset 25 desember! med vann avngang! Da mente de at det var bare "litt" av vannet som hadde gått så jeg ble sendt hjem igjen. 3 juledag kl 7 på morran fikk jeg sterke rier! Så min lille Louise ble født 27 desember! etter fødslen hadde jeg høy feber og infeksjon i kroppen. dagen etter fødslen begynnte de og gi meg antibiotika rett i blodet. Jeg fikk en utskrapning pg rester av morkaka. (UTEN NARKOSE!!! AU AU AU!!!) de tokk UL av magen min for og se om det var mer igjen. de så ett lite område, men de var ikke sikkre på om det var blod eller morkake. noen timer etter utskrapningen kom det et stort stykke med morkake ut! etter tre dager på sykehuset fikk jeg lov og dra hjem. de mente det ikke var mer morkake i livmoren min.
Etter fødesel så de ikke på morkaka! de spurte om sambo ville se den, han sa nei... Så de bare kastet den i søppla uten og se nøye på den!!!

3 uker etter fødselv ble det sykehuset på meg igjen! CRP på 200!! da fikk jeg igjen antibiotika i blodet! Narkose og orgentlig utskrapning! men detta har gitt meg så sykt mye udødvendig stress! jeg mistet nesten melken min! Og alt var utrolig slitsomt! Sambo måtte ta seg fri fra jobben! (som han nettopp fikk i januar)

Når jeg fikk papirene fra sykehuset sto det at jeg fødte hele 57 timer etter vannavgang!!! det er jo ikke lov! ikke rart morkake mi gikk i oppløsning!

Burde jeg kreve erstatning? hva hadde dere gjort?

vet ikke dette med erstattning for det kan jeg ikke noe som, men syns absolutt du bør sende en formell klage ja

ORIGINAL: nancy drew

vet ikke dette med erstattning for det kan jeg ikke noe som, men syns absolutt du bør sende en formell klage ja

er mest den klagen jeg vill de skal få. For allt rundt detta har vært veldig unødvendig stress føler jeg. er "slitsomt" nok og ha en baby på 2 uker. jeg var jo senge liggende den tiden. orker nesten ikke skifte bleier en gang. reiste jeg meg opp gikk jeg nesten i bakken. fikk ikke i meg mat og klarte ikke amme.

så føler sykehuset fortjener en saftig klage!

ORIGINAL: MiniPuselabb

er mest den klagen jeg vill de skal få. For allt rundt detta har vært veldig unødvendig stress føler jeg. er "slitsomt" nok og ha en baby på 2 uker. jeg var jo senge liggende den tiden. orker nesten ikke skifte bleier en gang. reiste jeg meg opp gikk jeg nesten i bakken. fikk ikke i meg mat og klarte ikke amme.

ja og ved at du klager er det litt midre sjangse for at det ikke skjer igjen... vanskelig å skjerpe seg om de ikke får tilbakemeldinger...

Jepp,syns du skal klage.

Hvis det er noe som har vært en påkjenning for deg så skal du si ifra.Syntes ansatte i helsevesenet rundt omkring slipper unna med en del ting. Ikke vær redd for å si ifra det er den eneste måten vi kan få endra ting på. Og sier man ikke ifra så regner jo alle med at det har gått greit å det syntes jo ikke du så.. Litt rotete innlegg..sorry [&:]

Off, hadde ikkje klart og vert i sånn form med ein liten nyfødt. det var slitsomt nok i seg sjølv dei første vekene, masse hormon i kroppen, barselståre, nye utfordringa.. Eg hadde virkelig klagd, så tar dei seg kanskje sammen, så sleppe noken andre og få samme behandling! ( veit heller ingenting om erstatning)

Syntes faktisk de skal betale for lege timene jeg hadde før jeg ble sendt til sykehuset. og medesinene jeg måtte gå på. og alle prøvene jeg tok hos legen. jeg føler faktisk at det er dems skyld at jeg fikk infeksjon.. Sykehuset burde tatt ny UL av magen min før jeg dro hjem fra sykehuset etter fødslen.

Syntes faktisk de skal betale for lege timene jeg hadde før jeg ble sendt til sykehuset. og medesinene jeg måtte gå på. og alle prøvene jeg tok hos legen. jeg føler faktisk at det er dems skyld at jeg fikk infeksjon.. Sykehuset burde tatt ny UL av magen min før jeg dro hjem fra sykehuset etter fødslen.

Ja, enig her!!

la ut tråden på generelt også.. herregud! der blir jeg jo helt slakta :S

ja dette var dårlig behandling. lite proffesjonelt. synes absolutt du burde sende inn en klage...

oh yes..hadde IKKE nølt engang. JEg sendte klage til helsetilsynet fordi legen på legevakten var ufin mot meg jeg!!!![:-][:-] Og det endte med beklagelse og slapp å betale regningen.

SÅ klaaag. Herregud da. utskraping UTEN NARKOSE??? DÆven..Nei for all del klag..

Jeg hadde sendt klage[:)]

Føler selv at sykehuset påførte meg ekstra smerter i og med at jordmor glemte et stort gassbind i underetasjen da hun sydde meg.. Og denne ikke ble fjernet før 13 dager etter fødsel[:-] Kunne
fått alvorlig infeksjon og blitt steril. Heldigvis slapp jeg unna med skrekken.
Men jeg har sendt klage til sykehuset og pratet med direktøren for å unngå at dette skal skje med noen andre!

ORIGINAL: Siljemor88

Jeg hadde sendt klage[:)]

Føler selv at sykehuset påførte meg ekstra smerter i og med at jordmor glemte et stort gassbind i underetasjen da hun sydde meg.. Og denne ikke ble fjernet før 13 dager etter fødsel[:-] Kunne
fått alvorlig infeksjon og blitt steril. Heldigvis slapp jeg unna med skrekken.
Men jeg har sendt klage til sykehuset og pratet med direktøren for å unngå at dette skal skje med noen andre!

Ja herregud!!! de kunne gjort meg steril! ikke vet jeg om jeg har blitt det. har jo ikke sjekket.. De har også gjort så jeg er LIV REDD for og bli gravid igjen! har virkleig ikke lyst på all den smerten igjen! som om ikke fødslen var vond nok! og som om det ikke er vanskelig nok med en liten baby på 2 uker! detta er min første baby, og jeg har jo lyst på fler. men pg av detta er jeg liv redd for og føde igjen!

Jeg tror dessverre ikke du kommer noen vei med klagen på at du først fødte 57 timer etter vannavgang. Her venter de hvertfall 3 døgn etter vannavgang før de setter igang fødselen. Vannet mitt gitt natt til søndag og jeg fødte midt på dagen onsdag, det eneste er at de overvåker infeksjonsfaren nøye når man har hatt vannavgang.

ORIGINAL: anahen

Jeg tror dessverre ikke du kommer noen vei med klagen på at du først fødte 57 timer etter vannavgang. Her venter de hvertfall 3 døgn etter vannavgang før de setter igang fødselen. Vannet mitt gitt natt til søndag og jeg fødte midt på dagen onsdag, det eneste er at de overvåker infeksjonsfaren nøye når man har hatt vannavgang.

På Tønsberg sykehus sier de max 48 timer etter vannavgang.

hmm.. nå vet jeg ikke hva som er lov eller ikke lov med fødsel etter vannavgang men jeg fødte fire og en halv dag etter at vannet mitt gikk den 19.12. [:'(]
Jeg hadde dog noe igjen av forstervannet men som deg så var det litt igjen og ble først sendt hjem og så satt igang den 21.

Skal nevnes at jeg også fikk tegn til infeksjon på slutten. [:'(]

ORIGINAL: LeonoraD

Jeg var inne på sykehuset 25 desember! med vann avngang! Da mente de at det var bare "litt" av vannet som hadde gått så jeg ble sendt hjem igjen. 3 juledag kl 7 på morran fikk jeg sterke rier! Så min lille Louise ble født 27 desember! etter fødslen hadde jeg høy feber og infeksjon i kroppen. dagen etter fødslen begynnte de og gi meg antibiotika rett i blodet. Jeg fikk en utskrapning pg rester av morkaka. (UTEN NARKOSE!!! AU AU AU!!!) de tokk UL av magen min for og se om det var mer igjen. de så ett lite område, men de var ikke sikkre på om det var blod eller morkake. noen timer etter utskrapningen kom det et stort stykke med morkake ut! etter tre dager på sykehuset fikk jeg lov og dra hjem. de mente det ikke var mer morkake i livmoren min.
Etter fødesel så de ikke på morkaka! de spurte om sambo ville se den, han sa nei... Så de bare kastet den i søppla uten og se nøye på den!!!

3 uker etter fødselv ble det sykehuset på meg igjen! CRP på 200!! da fikk jeg igjen antibiotika i blodet! Narkose og orgentlig utskrapning! men detta har gitt meg så sykt mye udødvendig stress! jeg mistet nesten melken min! Og alt var utrolig slitsomt! Sambo måtte ta seg fri fra jobben! (som han nettopp fikk i januar)

Når jeg fikk papirene fra sykehuset sto det at jeg fødte hele 57 timer etter vannavgang!!! det er jo ikke lov! ikke rart morkake mi gikk i oppløsning!

Burde jeg kreve erstatning? hva hadde dere gjort?

Joda, det er fullt lovlig. HVorfor skulle det ikke være det? Jeg fødte 58 timer etter vannavgang, helt uproblematisk fødsel. Fristen for vannavgang er at riene skal være godt i gang før det har gått 3 døgn. 57 timer vil si fra vannet gikk til babyen var ute.

Hos meg var det ikke rier engang etter tre dager men da hadde jeg blitt satt igang og hadde fått drypp. så sikkert derfor men likevel. Jeg har andre grunner til å klage enn at det tok lang tid. [:-][:'(]

Uff, det hørtes ut som om du har hatt en tøff opplevelse.[&:] Klart du kan klage hvis du vil, ta kontakt med pasientombudet så får du litt hjelp med klagingen. Erstatning derimot kommer du nok ikke til å få noe særlig av. Da er det i såfall bare for å dekke økonomiske tap du har hatt.

Ellers så er det jo slik med klager at du ikke nødvendigvis får medhold i klagen fordi du fikk komplikasjoner, kun hvis de burde visst bedre der og da enn den behandlingen du fikk. Ingen kunne vite hvor dårlig du skulle bli, så da går det på om de har undersøkt deg på normal måte, og fulgt prosedyrene for oppfølging. F.eks. så er det ikke feil eller unormalt at noen føder 57 timer etter vannavgang, men det er brudd på prosedyrene, og ikke faglig bra, om det ikke er målt feber jevnlig hele den tiden. Hvis du klager får du en gjennomgang av om ting er gjort riktig. Det er ikke sikkert at noen har gjort noe feil, men du får i alle fall vite om det har skjedd.

Back
Topp