Burde jeg juble eller..?

Sertefliden

Blir kjent med forumet
Sjekket skatteoppgjøret.. Der står det at jeg får igjen 46 000 kroner! Jobbet ikke så mye fjor og fikk kun OS etter august. Skattet 36 % av OS'en og vet man ikke skal skatte av den hvis det er den eneste inntekten.. Men jeg føler likevel at det er i overkant voldsomt med 46 000! Redd det er ett eller annet feil jeg og at jeg kommer til å få svi senere.. Men jeg jubler jo litt da,for hvis dette er riktig er dette sårt tiltrengte penger for en alenemamma :)

Jeg ville så absolutt jublet.  så med med mindre du er skikkelig uheldig vil det ende med baksmell. Kan jo alltids hende summen blir moderert når alt er 100% i orden, men tipper du vil få en PEN sum i år.

Ja.. I tillegg er jeg oppført i skatteklasse 1, men skal vel være i klasse 2 siden jeg er veldig alene med Mini'n.. All ære til dere som skjønner dere på dette altså, her er jeg fullstendig blank :D

På den foreløpige beregnede skatten tilgode i fjor fikk jeg også en peeeeen sum, og da det endelige skatteoppgjøret kom så fikk jeg eeeeenda mer ;)
Tror du kan juble jeg!!

Du kan nok juble..Men husk at det ikke er sikkert du får mer tilbake når du settes over i skatteklasse to pga du sier jo selv at du har hatt lav inntekt.. Man får ikke mer skatt tilbake enn man har betalt, og du har vel neppe betalt så mye mer enn 46 000??Har du det så får du det nok tilbake når du bytter skatteklasse selvsagt..

Ikke for å skremme deg men jeg ville dobbelt skjekket det med skattekontoret ,for jeg fikk igjen ca. 50 000 kroner i fjor mens i år så må jeg betale tilbake  50 000 kr på skatten
:(

Hawler84 skrev:
Ikke for å skremme deg men jeg ville dobbelt skjekket det med skattekontoret ,for jeg fikk igjen ca. 50 000 kroner i fjor mens i år så må jeg betale tilbake  50 000 kr på skatten
:(

Nå har hun betalt 36 % skatt OG stått i skatteklasse 1. Så det er ingen fare for at hun må betale tilbake i allefall. Hun har betalt LANGT over det hun skal :)

til sammenligning betalte jeg 6000 kroner i skatt (sånn ca) i løpet av ett år da jeg mottok full overgangsstønad. 
Jeg hadde noe gjeld (under 500'), men ingen eiendeler - hus, leilighet, bil....

så jada.. slipp jubelen løs.. :)

Når jeg fikk os betalte jeg 500 i mnd i skatt og fikk fortsatt igjen,  så har du betalt 36% får du igjen ja, uten tvil  det stemmer nok med 46.000 men pass på at du aldri vet om du kanskje må vente før du får igjen pengene, ikke alle som får de i slutten av juni så ikke planlegg altfor mye liksom

Ikke meninga å okkupere tråden, men jeg har et liknende spørsmål;

Jeg får også igjen på skatten (ca 30 000 kr). Får full os og betaler ca 2300 i skatt av den hver mnd. På "slippen" fra NAV står det at jeg trekkes fra tabell 7104 (dvs skatteklasse 1) mens på selvangivelsen står det skatteklasse 2. Hva er rett og bør jeg ta kontakt med skattekontoret å høre ang skatteklasse 1 og 2?

*2 prinsesser & en spire* skrev:

Rebecca85 skrev:
ikke alle som får de i slutten av juni så ikke planlegg altfor mye liksom

Det er litt lurt å tenke på for i fjor fikk jeg ikke pengene før i oktober...

Det er vel spesielt om man får igjen i oktober? Som regel er det bare de som har eget firma, enmannsforetak eller andre spesielle ting.

Nytt av året er vel at man ikke vet når pengene kommer. Ingen faste datoer. Det utbetales når de er ferdige med hver enkelt selvangivelse. 

(Både samboer og jeg fikk pengene på høsten i fjor. Ingen av oss har enkeltmannsforetak eller annet som skulle tilsi utsettelse)

Gollemor skrev:
Nytt av året er vel at man ikke vet når pengene kommer. Ingen faste datoer. Det utbetales når de er ferdige med hver enkelt selvangivelse. 

(Både samboer og jeg fikk pengene på høsten i fjor. Ingen av oss har enkeltmannsforetak eller annet som skulle tilsi utsettelse)

Åååå, erindrer at noen har nevnt det, men jeg har ikke fått med meg akkurat det

joris skrev:
Ikke meninga å okkupere tråden, men jeg har et liknende spørsmål;

Jeg får også igjen på skatten (ca 30 000 kr). Får full os og betaler ca 2300 i skatt av den hver mnd. På "slippen" fra NAV står det at jeg trekkes fra tabell 7104 (dvs skatteklasse 1) mens på selvangivelsen står det skatteklasse 2. Hva er rett og bør jeg ta kontakt med skattekontoret å høre ang skatteklasse 1 og 2?

som aleneforsørger kan du lignes i klasse 2, men det er ingen automatikk i at du får klasse 2 på skattekortet.. om du ønsker det i år, må du kontakte skattekontoret og be om et nytt skattekort med denne skatteklassen.. Mulig du også må legge frem dokumentasjon på at du er alene med barn, men det husker jeg ikke... 

Jeg fikk igjen hver en krone jeg har betalt i skatt på OS'en (18 000), og jeg har trukket 15%. Så det stemmer nok, ja! :)

Juble i vei <3

Gratulerer med masse igjen deilig og fortjent <3

Da jubler jeg, jeg :)

emoticon
(vet ikke om denne jubler men.. hehe)

Back
Topp