Burde jeg fått innkallelse til oul?

Millee89

Flørter med forumet
Jeg har ikke første time hos jordmor før 28/9 og etter min beregning er jeg jo da allerede nesten 17 uker på vei.

Vært på en tidlig ul i uke 10.

Husker ikke fra de andre gangene når jeg ble henvist til oul. Hva med dere?
 
Jeg har ikke første time hos jordmor før 28/9 og etter min beregning er jeg jo da allerede nesten 17 uker på vei.

Vært på en tidlig ul i uke 10.

Husker ikke fra de andre gangene når jeg ble henvist til oul. Hva med dere?
Ble henvist på første svangerskapskontroll i uke 7 jeg.. :) Fastlege som henviste.
 
Ja for bare lurer på om det er litt sent å bli henvist i uke 17 tilfelle det er ventetid…
Du bør bli henvist før ja.. Du har ingen legetimer snart? Eller at du kan få time hos jordmor tisligere? Ev. hadde jeg fiksa en legetime så snart som mulig, så får de sendt en henvisning:)
 
Du bør bli henvist før ja.. Du har ingen legetimer snart? Eller at du kan få time hos jordmor tisligere? Ev. hadde jeg fiksa en legetime så snart som mulig, så får de sendt en henvisning:)

Jeg har ikke det, men da kan jeg bestille meg en legetime så det blir gjort.

Takk ♥️
 
Sniker: det er også noen blodprøver som skal tas rundt uke 12 for å få riktig resultat (jern blant annet), så om du ikke har fått tatt dem, så er det en ekstra grunn til legetime :)
 
Ta deg en time hos lege eller jordmor nå straks for blodprøver, også kan du be om henvisning til OUL i samme slengen. Eller ringe sykehuset ditt selv og forklare situasjonen.

Med min eldste ble ikke papirene sendt fra legen min som de skulle, og da jeg var i uke 20 hadde jeg fortsatt ikke fått innkallelse. Jeg ringte de selv om fikk time da jeg var i uke 23. Altfor sent, men heldigvis hadde jeg vært til privat TUL og hadde ihvertfall sett at baby var i orden.
 
Var nettopp hos jordmor, hun sa jeg skulle ringe sykehuset jeg var på for TUL og spørre ang OUL. Var på TUL på torsdag
 
Jeg har ikke første time hos jordmor før 28/9 og etter min beregning er jeg jo da allerede nesten 17 uker på vei.

Vært på en tidlig ul i uke 10.

Husker ikke fra de andre gangene når jeg ble henvist til oul. Hva med dere?
Jeg booket time hos gynekolog til OUL når jeg var der på tul i uke 9. Vet ikke hvor ellers jeg skulle dratt eller hvordan jeg skulle fått time til oul. Er dårlig info synes jeg for oss gravide. Mye jeg ikke hadde fått vite hadde jeg ikke hatt venninner som har vært gravide/er gravide.
 
Jeg booket time hos gynekolog til OUL når jeg var der på tul i uke 9. Vet ikke hvor ellers jeg skulle dratt eller hvordan jeg skulle fått time til oul. Er dårlig info synes jeg for oss gravide. Mye jeg ikke hadde fått vite hadde jeg ikke hatt venninner som har vært gravide/er gravide.
OUL skal du få via det offentlige, men det er jm eller lege som må sende henvisning. Skal stå masse informasjon på kommunen sine hjemmesider
 
Back
Topp