Burde jeg bidratt mer?..

Mary Evelyn

Glad i forumet
Lillebror er nå litt over en mnd gammel. Sover greit så lenge han ligger oppreist(samme problem som vi hadde med storebror - lukkemuskulaturen mellom magesekk og spiserør ikke ferdig utviklet), både natt og dag. Sliter litt med raping innimellom, så det blir mye bæring(1-2 timer på natta i det siste). Siden jeg sitter mye og sover på natta(som regel sitter jeg hele natta..) med lillebror på brystet er jeg ganske trøtt på morgenen selv om ant timer i senga er ok(9 timer ca).

Så er det A-mennesket vårt storebror da.. De siste par dagene har han våknet før kl fem. Som regel sover han til kl seks. Typen min har tatt han hver natt siden jeg var gravid i 8. mnd. Jeg vet han syns det er tungt, mn han klager ikke. Han leverer og henter i barnehage, og tar kveldsstellet og legger. Superkjæresten:-))

Men der føles jo litt feil at det ikke er jeg som tar storebror på morgenen når jeg går hjemme, og jeg lurer på om jeg skal foreslå det fremover, selv om det naturligvis betyr at jeg kommer til å bli enda mer smal rundt øynene utover dagen.. Er litt usikker på hvor mye jeg klarer, men jeg kunne vel kanskje prøvd..? Det innebærer jo at lillebror må opp tidlig han også. Han kommer ikke til å sove uten meg.

Hva ville dere gjort? Vil ha ÆRLIGE svar... Er jeg en sløkkis?.. Tåler å høre det meste..:-)

Helt ærlig? Jeg hadde latt ham ta storebror frem til minsten begynte å sove litt mer. Eventuelt tatt ham selv i helgene.
Man blir trøttere og mer uopplagt etter dårlig søvn når man er hjemme, det har til og med gubben min sagt. (og han motsa meg alltid på det når storebror var liten)

Vet du.. Sånn er det med mannen her også.. Han må legge, ta henne på natta når hun våkner, gjøre henne klar til bhg og kjøre henne.. Jeg skulle gjerne være mer med storesøster, men akkurat nå går det ikke.. Vi er to om å være foreldre og han må ta sin turn.. Jeg har full jobb med hus, baby og middag mens han er på sin vanlige jobb.. Jeg kommer ikke til å overlate alt til ham når han har permisjon heller..

Ja, alt av husarbeid er det jeg som gjør også nå(mot ei deling normalt), og middag har jeg klar til de er hjemme. Syns bare jeg hører om de mødrene som tar alle ungene uten problem(?), og ble litt i tvil her..

Ja, alt av husarbeid er det jeg som gjør også nå(mot ei deling normalt), og middag har jeg klar til de er hjemme. Syns bare jeg hører om de mødrene som tar alle ungene uten problem(?), og ble litt i tvil her..
I så fall tror jeg det bare er et spørsmål om tid før de treffer veggen veldig hardt. Eller så lyver de, rett og slett. It takes two to tango og hele den regla.

Mamma mener at det er urettferdig at mannen må opp på natta han også, men om jeg skulle vært oppe med begge samtidig på natt så hadde ikke jeg vært noen god mor på dagen.. Trenger mye mer søvn enn han..

Godt å ha dere:-) Jeg anser jo meg selv som ganske arbeidsom så jeg føler jo ikke at jeg slentrer unna liksom. Det litt komiske nå er at typen min i ettermiddag beklaget seg over ikke å kunne bidra mer med junior..:-)

Godt å ha dere:) Jeg anser jo meg selv som ganske arbeidsom så jeg føler jo ikke at jeg slentrer unna liksom. Det litt komiske nå er at typen min i ettermiddag beklaget seg over ikke å kunne bidra mer med junior..:)
Så bra:) Da ser ikke han på det som et problem ihvertfall;)

Back
Topp