Burde ha visst før fødselen

Inemor

Juni-spire i magen <3
Sommerfuglene <3
Kom over en artikkel jeg tenkte jeg skulle dele med dere;

http://mammanett.no/fodsel/barsel/fortalt_meg

Mulig flere har lest den, lå på seher.no.
Kjenner meg igjen i mye, men slettes ikke alt :) Spesielt dette med etterrier, trodde det var bare flergangsfødende som fikk det, men den gang ei :P

Jeg hadde ikke etterrier med førstemann men helt sykt vonde etter på andremann så nå skal det hamstres smertestillende til fødebagen gitt. Regner med de ikke er mindre vonde etter tredje ungen

Last edited:
Hadde ikke etterrier sist. Men gruer meg veldig til om jeg får det denne gangen!

Jeg visste ingenting om amming sist. Mange ting som jeg tror hadde innvirkning på at jeg ikke fikk det til. Men ingen info, ikke på barsel en gang.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde sinnsyke etterrier etter andremann jeg også. :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hmm, kanskje det ikke er så vanlig med etterrier hos førstegangsfødende? Jeg hadde lest om det på forhånd, men trodde det utelukkende gjalds flergangsfødende. Jeg fikk skikkelige etterriene under amming, og gruer meg til dette med nr. 2 nå, for regner ikke med det blir bedre akkurat... :P

Etterriene gruer jeg meg til og. Hadde ingen med nr. 1, visste ikke hva det var en gang. Visst det ikke med nr. 2 heller før det satte inn for fullt. Usj, det gleder jeg meg ikke til.

Amming er også noe jeg er spent på. Har ikke fått til med de to første, så må gå noen runder med meg selv i forhold til å få det til denne gangen. Og også det å få i gang produksjon. Vi "sulta" jo eldste, for hun spiste hele tiden, men gikk ikke opp i vekt. Fikk elendige råd på helsestasjonen, og den erfaringa sitter i.

Jeg hadde også helt glemt etterrier, auau det er vondt!! Husker spesielt godt de kom da jeg ammet. Visste heller ikke at det er vanlig at de er verre for flergangsfødende. Grøss!!

Jeg hadde sinnsyke etterrier etter andremann jeg også. :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Eg og, å dei e voooooooonde :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Og at det gjør vondt sitte den første uka etterpå ha pressa ut noe på størrelse med en fotball... Tak Gud for de "bleiene" på barsel så man fikk litt demping der nede. Og at deter vanskelig gå på do (nr2) de første gangene etterpå

Ååå - etterrier *grøss*

Jeg hadde ikke forventet at jeg måtte "føde" ut morkaken også. Jeg var klar til å stikke når ungen var ute, jeg:D

Back
Topp