Burde clear blue vist mer enn 1-2 nå?

Marime94

Betatt av forumet
Skulle hatt menstruasjon rundt 13 desember. Et par dager forsinket kjøpte jeg RFSU sine strimmeltester. Testet annenhver dag frem til i går (fredag) på dag nr 7 IKM, hvor jeg fikk en svak svak positiv strek på RFSU.
Kjøpte så clear blue tidlig test som hadde en klar og tydelig strek og tok samtidig en digital fra clear blue som viste 1-2.
Men.. ut fra første dag i siste mens er jeg i dag 5+3 dager på vei. Burde ikke clear blue vise mer enn 1-2 da?
Kjenner det stresser meg litt
Dette er overhodet ikke en planlagt graviditet, kom som lyn fra klar himmel at vi venter nr 2.. men instinktene kommer fort merker jeg, blir vel like bekymret som sist for alt som kan gå galt...:nailbiting::laughing002

Hmm, vanskelig å si! Vet du når du hadde eggløsning? Og hvor lang syklus du har? Det kan jo være at eggløsningen er senere enn antatt!
Min erfaring er at de digitale testene kan endre seg bare over natta! Så, test en gang til i nærmeste fremtid? Å evt ta flere strimletester for å se om streken blir sterkere♥️

ville kanskje tatt kontakt med fastlegen for å få tatt hcg målinger. Det var svake tester sammenlignet med mine, men det kommer Faija88 sier helt ann på når du har eggløsning og du kan ha hatt eggløsning veldig sent i syklusen. Du har testet hver andre dag? Har testene hatt økning hele veien? Eller ligger de helt lik første test?

Ja på forrige graviditet fikk jeg 3+ når jeg var så langt på vei som jeg skal være nå. Men jeg har jo ammet til nå, men har jo ikke peiling på når eggløsning har vært, men antar den var i starten av desember. Syklusen min har vært ustabil i det siste. Den har variert fra 27 dager til 34 dager de siste 5 mnd. Men, det vanlige for meg er nok rundt 30 dager.

Tok tre år for meg å bli gravid sist. Så å bli gravid på denne måten er jo helt fantastisk, selv om det ikke er planlagt. Hehe... Håper bare alt er i orden. Vurderer å ringe fastlegen og spørre om jeg kan komme å måle hcg i morgen og igjen på torsdag eller noe..

Dette er i allefall testene..

Den nederste strimmelen var den første, så man ser jo noe økning fra fredag til andre lørdaf. Tok en til i dag, men streken var vel egentlig ganske lik i dag som på lørdag.

Snapchat-567573016.jpgSnapchat-2054837018.jpg

Her ville jeg kontaktet legen så de kan måle HCG økning, og kanskje til og med får gitt deg en ultralyd etter jul for å sjekke hvor langt på vei du er :Heartred Det er definitivt for lav HCG om du faktisk er 5+3, men tenker jo du kan ha hatt en skikkelig sen eggløsning? Har du vanligvis stabil syklus, og om så, hvor mange dager pleier den å vare?

Ikke sant. Men når sant
Her ville jeg kontaktet legen så de kan måle HCG økning, og kanskje til og med får gitt deg en ultralyd etter jul for å sjekke hvor langt på vei du er :Heartred Det er definitivt for lav HCG om du faktisk er 5+3, men tenker jo du kan ha hatt en skikkelig sen eggløsning? Har du vanligvis stabil syklus, og om så, hvor mange dager pleier den å vare?
Ikke sant. Men når sant skal sies har vi hoppa til køys én gang denne mnd og det var rundt 1. desember, om det oppklarer noe mer. Haha, huff. Så det betyr jo at eggløsning må ha vært rundt den første, kanskje noe senere. Og da kan det jo kanskje stemme? For det er jo bare tre uker siden? Når det står 1-2 uker på clearblue betyr det vel at det er 1-2 uker siden unnfangelse? Men jeg blir bare forvirra

Liten oppdatering. Testa på nytt i dag, og ble egentlig beroliget. Ser at strimlene øker fra dag til dag (1 test fredag og frem til i dag, mandag) Ukesindikatoren har også økt til 1-2 siden fredag. :)
Vis vedlegget 451319
Hvilke strimler er dette? Dersom dere hadde samleie rundt 1.desember er du vell rundt 5 uker nå?

Back
Topp