Bunadsko eller støvler/gore tex sko i toget i morgen? :S

gutt09jente11

Forumet er livet
Sønnen vår på nesten 3 år skal gå i tog for første gang i morgen, regner med vi sikkert blir ute en time. Det er meldt dritt vær, og MYE regn.. Har dere på ungene bunadsko uansett eller kler dere dem i støvler med en regnbukse i tillegg? :P

Har ikke bunadsjakke, så kommer til å bruke ei ny skogstad jakke som tåler vann. Også har jeg ordnet med ull lue under bunadslua :P

Vurderer å ta med regnbukse og goretex sko, så får jeg se hva de andre har :p

Jeg hadde nok droppa bunadssko, og kledd ungen etter været. Det skal være gøy å være med i toget, og det blir ikke gøy om man er våt og kald ;-)

Nei er jo nettopp det. :P Hehe, blir jo bare en time, men skoene skal jo bruke etterpå også i idrettshallen.. Hmm, får ta med begge deler. 

Her blir det regntøy og støvler på jentungen hvis det regner i morgen. :)
Det viktigste er at de er tørre og varme synes jeg! Ser dog at ikke så mange er enige med meg bestandig der men...

Har kjøpt gjennomsiktig regnkåpe til å ha over bunaden til jenta på 6 år. Og under skjorta blir det nok en langarma trøye. Kommer dessverre ikje unna støvlene........men de er faktisk nyvaska for anledningen

Blir nok gore-tex om det regner. 
Men han er veldig stolt av de nye penskoene, så det spørs om han er enig. 
Tar hvertfall med de andre til skift!

Her blir det regntøy og Gore tex om det regner. Driter en lang i hva andre synes om det så lenge gutten vår er varm og tørr! Finklærne skal han få vise frem på besøk etterpå.

Mini skal ikke gå i tog, men hun skal ha støvler på seg i morgen. Det er meldt regn, og hun har ikke ro i stumpen, så da er nok støvler det tryggeste.

Kler etter været, syns det er en selvfølge. 

med det været som er her blir det regnklær og støvler.Litt værre med han som er rosaruss for det må jo synes må du skjønne:P Får ha støvler og paraply og godt med klær under hvertfall

Min skal ha goretex joggesko på seg tror jeg, han har olabukse, skjorte, dressjakke og regnjakke over.

*2 prinsesser & en spire* skrev:
Lurer litt på om jentene skal få gå med goretex skoene sine i toget og ta med fin skoene... Selv om de skal gå med bunad...

Her var de ikke helt enig med moren... men de skal på fordet :)

icsimamma09 skrev:
Jeg hadde nok droppa bunadssko, og kledd ungen etter været. Det skal være gøy å være med i toget, og det blir ikke gøy om man er våt og kald ;-)

valgte bunadsko og det var ikke det smarteste valget i dag. burde ha valgt støvler.

Her brukte vi ullsokker i bunadsskoene, gikk fint det. Og så hadde han bunadsjakke av ull og gjennomsiktig regnponcho. Og ullundertøy. Var både tørr og varm til tross for øsende regn, vind og noe som kjentes ut som 0 grader. Var så kald på hendene etter å ha trillet vogna til minsten at det gjorde vondt.

Back
Topp