bunader

jafris

Glad i forumet
Har i noen år nå gått å vurdert kjøpe bunad. Men imed at jg ikke har vært sikker på om jg liker oslodrakta (nå godkjent som bunad) og jg aldri ville hatt en bunad fra et sted jg ikke direkte linje tilknytting til. Har jg vært usikker på om d skal bli oslo bunaden eller jubileums drakta.
Nå har jg bestemt mg[:D] Synes oslo bunaden r ganske fin allikevel, den har markblomstene, fargene fra oslo byvåpen og st.halvard oslo skytsengel på vesken[:)]
Og jg elsker og r stolt av byen min, så da blir d den, jippi[:)]

Har liksom siden jg ble gravid blitt veldig opptatt av å gi rania kultur. Imed at hun r så multikulturell. Og for mg så r bunad en del av norske kultur.

Må spare spare penger nå[:D]

Har ikke bunad jeg, har Silje festdrakt, og syns det er finere enn trønderbunaden (beklager hvis jeg tråkker noen eiere av trønderbunad på tærne)

Har tilknytning til Oslo og Røros, så hvis jeg skal ha bunad, blir det en av de, tenker jeg [:)]

har du merket at du har blitt noe mer opptatt av kultur, tradisjoner, moral osv nå etter at du har blitt mamma?
synes liksom sånne ting har blitt mer viktig for mg nå enn før[:D]
så d bli ordentlig skotsk fest kilt på mannen oxo[;)]

Ja, når du sier det, så.. Har i den siste tiden blir mer opptatt av slekt, hvor alle kommer fra, og har det litt i bakhodet at jeg skal lære snuppa om dette når hun blir stor. Føler det er viktigere å tilknytning til et sted [:D]

Ja, da er det bare å spare [;)]
Jeg bestemte meg i går for å prøve å sy ferdig bunaden min til neste 17. mai, jeg [&:]
Har bunad fra før og, men nå syr jeg den jeg vil ha og alltid har ønsket meg. Den andre fikk jeg til konfirmasjonen etter mamma. Er ikke så glad i den, men bærer den stolt fordet [:)] Synes bunader er flotte!!
Har lyst å prøve sy bunad til mannen min når min er ferdig og... Menn med bunad er knall [;)][8D]

ORIGINAL: Minismurf

Jeg bestemte meg i går for å prøve å sy ferdig bunaden min til neste 17. mai, jeg [&:]
Har bunad fra før og, men nå syr jeg den jeg vil ha og alltid har ønsket meg. Den andre fikk jeg til konfirmasjonen etter mamma. Er ikke så glad i den, men bærer den stolt fordet [:)] Synes bunader er flotte!!
Har lyst å prøve sy bunad til mannen min når min er ferdig og... Menn med bunad er knall [;)][8D]

så flott å kunne sy dem selv da. har du kjøpt søm pakke da eller?
ja synes bunader r flott, aldri hatt lyst på d før, men som voksen har jg virkelig fått interessen, spes etter jg ble mamma[:D]

ORIGINAL: jafris

ja synes bunader r flott, aldri hatt lyst på d før, men som voksen har jg virkelig fått interessen, spes etter jg ble mamma[:D]

Ja, mulig man får mer interesse for sånt når man selv får barn. Blir nok mer bevisst på familie og tradisjoner ihvf.
Kjøpte materialpakken for halvannet år siden fra Husfliden. Gått på et par bunadkurs og, men har ikke hatt den fremme på over et år... Holdt på med den da jeg ble kvalm i svangerskapet, - siden har jeg ikke orket sette meg ned med den [&:] Men nå er det skjerpings [:D] Gleder meg til den dagen jeg har den på for første gang og kan skryte av å ha laget selv [:)]

Slenger med et "Nei, til kinaproduserte bunader" i samme slengen... [8D] 

ORIGINAL: jafris

Ja, mulig man får mer interesse for sånt når man selv får barn. Blir nok mer bevisst på familie og tradisjoner ihvf.
Kjøpte materialpakken for halvannet år siden fra Husfliden. Gått på et par bunadkurs og, men har ikke hatt den fremme på over et år... Holdt på med den da jeg ble kvalm i svangerskapet, - siden har jeg ikke orket sette meg ned med den [&:] Men nå er det skjerpings [:D] Gleder meg til den dagen jeg har den på for første gang og kan skryte av å ha laget selv [:)]

Slenger med et "Nei, til kinaproduserte bunader" i samme slengen... [8D] 

helt enig m nei til bunader laget i andre land. blir helt feil[&:]
så flink du r, gått på kurs å greier ja. Tenkt å prøve å sy for andre etterhvert oxo eller? hint hint[:D]

Haha! Venninna mi har spurt og, så jeg har lovet henne kanskje til 50-årsdagen

Hadde jeg vært singel, ikke hatt tre barn og full jobb, så kunne jeg vurdert det [8D]

hehe lov å prøve seg[:D]

Back
Topp