Bunad

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Greier ikke helt å bli enig med meg selv. Har så lyst til å kjøpe bunad til frøkna å bruke på 17. mai. Tenkte å kjøpte brukt, vil ikke bruke så mye penger på et klesplagg hun blir å bruke en gang. Men er det noe vits når hun er så liten? Greier ikke bestemme meg :p
 
Om du ikke har noe hun kan ha på så du må kjøpe noe uansett så hvorfor ikke om du finner en brukt. Da kan du jo selge den igjen etterpå.
 
Jeg må kjøpe noe uansett. Vokst ut av de fineste kjolene :( så regner med jeg kjøper bunad :) fant en veldig fin på name it forresten! 300 ca :)
 
Her er vi heldige med at vi har novemberbarn 2011 og desemberbarn 2014, så det storesøster hadde, kan nå lillesøster bruke siden hun vil passe storesøsters fravokste bunader hvert år ;-)
 
Her kommer bunaden vi hadde til 17. Mai i fjor til å passe i år også. I fjor var den til ankelen. I år er den til knærne. Må bare ha ny kyse, strømpebukse og skjorte. Lillesøster kan arve dette senere uansett. Vi har også latt hun ha på bunad om vi skal i bursdag og på julaften, slik at hun har fått brukt den mer enn bare en gang.
Bunaden er i str 74 og er fra name it. Frøkna er lang og tynn, så vi får lett igjen knappene. Hun bruker egentlig 86 nå...
 
Ville funnet en brukt og solgt igjen:)
Ellers har guttungen her hatt strikket bunad, helt lik pappan sin, men det rekker du kanskje ikke nå...
 
Jeg må kjøpe noe uansett. Vokst ut av de fineste kjolene :( så regner med jeg kjøper bunad :) fant en veldig fin på name it forresten! 300 ca :)

Har sett på den på name it :) Den er kjempe fin! Men blir å koste over 500 kr med body og lue til. Det synes jeg blir litt for dyrt med tanke på at den kommer til å bli brukt 1 gang :/
 
Ville funnet en brukt og solgt igjen:)
Ellers har guttungen her hatt strikket bunad, helt lik pappan sin, men det rekker du kanskje ikke nå...

Tror jeg blir å gjøre det :) Min mormor holder på å strikke en som hun kan bruke fra 1-3 år :)
 
Om du ikke har noe hun kan ha på så du må kjøpe noe uansett så hvorfor ikke om du finner en brukt. Da kan du jo selge den igjen etterpå.

Hun har ganske mange fine kjoler hun kan bruke på 17. mai, så jeg trenger egentlig ikke kjøpe noe :p Men tenker kanskje jeg blir å se etter en brukt :)
 
Har sett på den på name it :) Den er kjempe fin! Men blir å koste over 500 kr med body og lue til. Det synes jeg blir litt for dyrt med tanke på at den kommer til å bli brukt 1 gang :/

Ja enig i det :/
 
Fikk bunad av ei venninne som er str 74 :p prøvde den i dag og ser den vil passe fint til 17 mai om han fortsetter å vokse som han har gjort til nå :p vis ikke blir den litt romslig. Men da fikser bestemor litt justeringer. Ska då få hjemmestrikket strømper og jeg har egen barnesøje som han kan bruke om jeg tørr :)
 
Back
Topp