bunad

999

Glad i forumet
Kan jeg gå med en bunad på 17. mai som er fra et sted jeg ikke har noen tilknytning til?

Kan låne svigermor sin (som hun etterhvert vil at jeg skal overta), men jeg har ikke noen tilknytning til stedet den kommer fra annet enn at hennes mor er derfra.

Er det teit å gå med den da?

Jeg er Bunadsnazi.

Så ja, jeg syns det er teit..

det synes jeg du kan emoticon Jeg hadde iallefall ikke tenkt noe på det !

Jeg synes det er forskjell på en man arver, og det å kjøpe se en tilfeldig bunad fra et helt annet sted bare fordi den er fin.

Jeg syns det er greit å gå med den :)

Jeg synes egentlig at en bør ha tilknytning til stedet den er fra.

Men når du får den av svigermor så er jo det tilknytning til stedet nok tenker jeg. Får man en gratis bunad sier man ikke nei lissom.

Det er vel strengt tatt veldig få som VET akkurat hvor du har dine røtter, så ville ikke tenkt på det en gang, hvis jeg fikk låne en bunad fra familien min=)
Men er enig at når man selv skal velge og kjøpe bunad, så er det litt rart å velge noe man ikke har tilknyttning til, men når du får en gratis, og i tillegg fra familien, så blir det jo litt annerledes...

Det er jo bare utrolig snilt, og klart du skal bruke den på 17. mai. Så kan du gi den videre til dine barn en gang... dette er helt naturlig i mitt hode i alle fall.

YsePyse skrev:
Jeg er Bunadsnazi.

hehe må bare komentere denne, om du treffer fremmede på gata så har du jo ingen peiling på om de har tilknytning til stedet eller ikke, så skjønner ikke hvorfor du er så nazi på akkurat det...

også vil jeg si til tråd starter at hvis du føler deg vel i den bunaden så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke den...gjør som du føler for selv!!

YsePyse skrev:
Jeg er Bunadsnazi.

Godt vi er fler!!

Men er ditt valg!

Back
Topp