bunad til de små?

LittleJ.

Elsker forumet
17 mai er snuppa 10 mnd.
har lyst å kjøpe bunad til henne, men tenker jo at de vokser vel ut av dem med en eneste gang?
når den andre babyen kommer i august, skal vi døpe dem samtidig å hadde vært greit med bunad på eldste da hun ikke kommer inn i noen dåpskjole [:)]
så det jeg lurer på er om det egentlig er vits å kjøpe når de er så små?
er de dyre isåfall?
hva gjør dere? [:)]

jeg kjøpte...kosta vel 299 på name it. og kanskje 150 for bodyen.
brukte da på 17 mai og i konfirmasjon:)

okei, men da er de jo ikke så dyre da [:D]
så da går det jo ann isåfall å bare kjøpe en til 17 mai å en til dåpen [:-]
hmmm[8|]

Mange av kjedebutikkene tar inn festdrakter fra strl 62 nå på våren.
De ser jo veldig masseproduserte ut, og kan jo ikke måle seg mot en bunad.

Men jeg hadde ikke kjøpt (ordentlig) bunad til en unge på 10 mnd...

oki [:)]
hvilken alder er det greit å kjøpe ordentlig bunad da? går vel an å kjøpe dem litt store å sy dem inn etterhvert da? [:)]

Her strikket jeg bunad til henne i fjor, som vil passe fint i år også.

her er bilde:

Strikket i samme farger som sunnmørsbunaden min går i[:)]

ORIGINAL: LittleJ.

oki [:)]
hvilken alder er det greit å kjøpe ordentlig bunad da? går vel an å kjøpe dem litt store å sy dem inn etterhvert da? [:)]

Bunad er jo nydelig uansett alder[:)]
Er bare at jeg ikke gidder bruke flere tusen på klær til så små, som gulper og griser og vokser fort ut av klærne.

Jeg tenker at jeg ikke hadde kjøpt ordentlig bunad iallefall ikke før de var 5 år.
Men kommer jo litt ann på, feks dersom man har en bestemor el som broderer og monterer bunader, så får kanskje barnet bunad tidligere enn dersom man må kjøpe alt.

Mamma syr østerdalsbunad til Emma nå, ho er 3[:)]
Ho dama på husfliden sa at den kunne ho bruke til ho var 8-9 år!

oii, men da kjøper jeg sånn 'billig' bunad først da, å prøver meg frem [:D]
takk for svar jenter [:D]

Vi har kjøpt festdrakter til storejenta, men har kjøpt stor str, slik at hu kan bruke den 2 år på rad, og så arver lillejenta de etterpå[:)] I år må vi kjøpe ny til storejenta, mens lillejenta bruker en vi har[:)]

ORIGINAL: Kallenavn**

Kjøp den litt stor, så kan du ha den leeenge [:D] Er genialt med kjoler, for de varer så lenge [:)] Jenta mi brukte bunad i str 86 fra hun var 1 1/2 til hun var 3 1/2 [:D] Kjøpte bare en ny bunadskjorte imellom , til 99 kr

Er ikke en ekte bunad da, men denne:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://shop.textalk.se/shop/thumbnails/shop/2224/art24/751856/751856-origpic-740f51.jpg_0_0_100_100_250_524_85.jpg&imgrefurl=http://shop.textalk.se/no/article.php%3Fid%3D6110%26art%3D751856&usg=__KI4c-ObcElWKJ-ExAVjYrOETidc=&h=524&w=250&sz=25&hl=no&start=19&zoom=1&tbnid=9LSBoifhwmqRnM:&tbnh=153&tbnw=73&ei=ValqTa7rN4T44gaYxrHfCQ&prev=/images%3Fq%3Dveslem%25C3%25B8y%2Bbunad%26hl%3Dno%26biw%3D1276%26bih%3D627%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:10%2C190&itbs=1&iact=hc&vpx=725&vpy=207&dur=94&hovh=325&hovw=155&tx=109&ty=314&oei=S6lqTdjmD8nZtAbO5YnpDA&page=2&ndsp=19&ved=1t:429,r:4,s:19&biw=1276&bih=627

hvor er den bunaden kjøpt? [:D]

Den Name it-bunaden har visst folder nede, så den er lett å sy opp [:)] hun kan nok ha den lenge.

Jenta mi på snart 2,5 har hatt en bunad fra jeg var liten fra hun var 6 mnd til 2 år [:)]

Har svigermor som syr da, så til 17 mai i år får hun Østfold sommerbunad [:D] i str 8 år, men sydd inn til å passe....

http://www.norskflid.no/bunad/bunader/stfold/stfold-sommerbunad-til-barn-og-voksen/

Jeg brukte bunad hvert eneste år fra jeg var 1 år.

Så de skal min mor sy om så de ville passe jenta mi også så lenge som det passer
Ho blir 2 i mai.

Ingen "jukse-bunad" (selv om jeg synes de er fine også) men dette er ekte bunad.

Datteren vår har hallindalsbunad håndbrodert av oldemoren sin... og spandert av oldemoren sin også[;)] Skal bruke den første gang nå i år.. Den er fra 2-8 eller noe[;)]

Her har vi kjøpt på Name it tidligere, og kommer nok til å gjøre det i år også - til begge barna [:)] Synes "bunadene" der er kjempefine, jeg - og ikke så dyre heller [:)]

Her er jentungen på 17. Mai i fjor. Riktignok i en veldig liten bunad da, for hun brukte den samme som hun hadde året før [8D]

Sydde en "bunad" til jenten min i fjor ut av egen fantasi[;)] den kan hun bruke i år også. Er ikkje så dyrt å sy sjøl[:D]

Back
Topp