Bunad og amming

Ellu

Elsker forumet
17.mai er så og si den eneste dagen i året jeg får brukt bunaden min. MEN det går jo ikke an å amme i bunad?...???

Hva skal dere ha på dere på 17.mai?

he faktisk sett en del som amma i bunad,fatta ikkje at det går ann[8|]
ej orka ikkje bunaden min,veit ikkje om ej får den på mej heller,he ca 8-10 kilo igjen og gå ned[8D]
la på mej mellom 21-23 kilo[:'(][&:]
veit ikkje ka ej skal ha på mej,he ingenting[X(]
så ej må shoppe[:)]

Kommer vel litt ann på hvilken bunad man har,kansje?
Jeg har nordlandsbunad og har ammet alle barna mine når jeg har hatt den på. Gjorde det sist på søndagen [;)]
Bare åpner vesten og drar opp sjorta,jeg... men er sikkert ikke like lett på alle bunader vil jeg tro..

jeg har hardanger og kommer ikke til å amme i budnad.. da snuppa var liten pumpet meg og gav flaske da vi var på byn, så når vi dro hjem droppet jeg budnadden,... kanskje gjør jeg det slik denne gangen og, ellers så dropper jeg budnadden, men da aner jeg ikke hva jeg skal ha på meg:/

ORIGINAL: Gary Barlow

Jeg har nordlandsbunad og har ammet alle barna mine når jeg har hatt den på. Gjorde det sist på søndagen [;)]
Bare åpner vesten og drar opp sjorta,jeg... men er sikkert ikke like lett på alle bunader vil jeg tro..

Hmmm, kanskje jeg må teste om bunaden min er "ammevennlig"..? Hahaha! Det går kanskje an å gjøre sånn som du beskriver. Jeg har en beltestakk fra Telemark.

Jeg har Vossabunad med stor "bringklut" som det kalles. Stor plate over hele brystet, så det kan bli litt vanskelig med amming i bunad for min del! [8|]

ORIGINAL: Mamman til Luan

Hmmm, kanskje jeg må teste om bunaden min er "ammevennlig"..? Hahaha! Det går kanskje an å gjøre sånn som du beskriver. Jeg har en beltestakk fra Telemark.

har samme som deg.. og er veldig usikker på om det går! blir jo et styr å pakke ned skjorta under beltet og skjørtet igjen.. veldig usikker på hva j skal gjøre ja!

Har amma i bunad jeg, ikke så kronglete som jeg trodde det skulle bli! [:)] Men vet ikke om jeg skal ha bunad på 17.mai ennå, skal i konfirmasjon helga etter, så lurer på om det blir nok å bruke den 1 gang, hehe [:)]

Jeg har Løken, og for å kunne ammet med den måtte jeg kledd av meg halvveis - så jeg dropper det.

samme her[:)]

vurder sterkt å la bunaden heng i år.. (har nordlandsbunad)
ha hadd den på meg en amme-17mai, å d va et helsikkes stress å kav med den amminga!
ikke amme-vennlig før 5 øre, og vart meir stress å skit enn kos..

ORIGINAL: Mamman til Luan

jeg har en bøstakk og D
den er ikke så veldig ammevennlig.. hadde på meg den på dåpen til eldstemann,men måtte bare skifte... må ta av alle søljene og "overdelen" på stakken.. veldig tungvindt asså!!

Kommer ikke til å ha bunad på meg i år, orker ikke å styre med søljene hver gang! Blir nok en vanlig ammevennlig kjole i år ja [:)]

Back
Topp