Bunad i barnedåpen og amming = styr?

Juligull16

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Er det styr å ha på bunad i dåpen??
Har Øst-Telemarks bunad.

Noen erfaringer?
 
Har ingen erfaring, og tenker å ikke styre med bunad selv, men husker at min kusine tok på seg bunad før kirken og byttet til noe lettere etterpå :) slapp amming i bunad da. Ellers kjenner jeg flere som har pumpet og gitt på flaske akkurat den dagen :)
 
Har ingen erfaring, men personlig kjørte jeg på en enkel kjole for å gjøre jobben lettere :p Men du kan kanskje skifte etterpå?
 
Det e forferdelig styr :p kan evt bruke bunad i kirken og så noe annet i selskapet :)
 
Ammet i Vestlandsdrakten i mini sin dåp men hadde med skifte til besøket etterpå.
Men den er ganske grei å åpne og løfte opp skjorten på. Samt at mini var 2mnd så ikke så intr i å pille på søljene.
 
Jeg brukte bunad med første. Og hadde pumpet og skulle gi flaske med pumpet melk. Men da dagen kom så nektet jenta mi å ta flasken (vi hadde testet, og hun tok den fint) og det ble styr uten like. Endte med at jeg fint måtte flekke den av meg, og amme. Men om min bunad hadde passet nå, så,hadde jeg prøvd igjen. Det er såååå fint med bunad. Men nå er belte mitt litt stramt, og må fikses litt på. Er ikke like tyn som jeg engang var når jeg kombinerte meg, Heheheh.
 
Jeg skal ja bunad i kirka og skifter til noe mer ammevennlig etterpå :)
 
Jeg har vest-telemark, kommer ikke til å bruke den, blir baare tull. Er en slitsom nok dag som det er, amminga burde i det minste være grei/enkel. Også mye mulig baby trenger litt ekstra kos når det er så mye folk og inntrykk, så det kan bli ekstra behov for pupp... Nei, bunaden får pent henge i skapet denne dagen ;)
 
Nei blir nok ikke bunad den dagen. Kunne vurdert det i kirken men vi skal leie lokalet og orker ikke dra med ekstra skift og styre med å skifte der. Nok å tenke på den dagen;-)
 
Vest-Agder bunad her, og den blir i skapet under dåpen. Veldig koselig med bunad, men utrolig klønete drakt å åpne opp foran :p
 
Tror jeg skal driste på meg bunaden selv om det er mye skepsis her ;)

så tar jeg med skift slik at jeg kan bytte om det blir behov for det :)

Mormor har tatt seg bryet med å sy den ut og jeg har ikke så lyst til å kjøpe meg noe nytt.. Føler meg lite fresh og vil gå ned noen kilo før jeg kjøper noe nytt :p
 
Skal ha øst-telemarken på, er så fint med bunad så får heller tåle alt styret én dag:p
 
Jeg kommer også til å ha bunad på, nordlandsbunad :) passet ikke inn i den på 17. Mai, så jeg har gledet meg til å ha den på i dåpen. Også har jeg den blå, og mini skal ha mørkeblå bånd i dåpskjolen, så da matcher vi :)
 
Jeg skal ha bunad på (nordlandsbunad), men tar med en lett kjole i tilfelle det blir krise og jeg må amme. Vanligvis tar hun flaske, så det burde gå greit.
 
Jeg har nordlandsbunad, men jeg tør ikke å risikere å få den full av melk og/eller gulp, for vi har en gulper og jeg lekker som ei sil Tror jeg skal gå til innkjøp av en skikkelig fin ammekjole, så har jeg jo antrekk til jul og andre formelle sammenkomster også :)
 
Back
Topp