Bunad-hvilken?

Lilletrille

Gift med forumet
Hvis du kunne velge bunad helt fritt, hvilken ville du valgt da?
Gjerne med bilde[:)][:)]

Jeg har ingen bunad, men om noen år håper jeg på å kunne spare til en, men jeg syntes liksom det er litt flott med tilhørighet hvis man velger også.. Såfall har jeg røtter i Nordland, Oslo( Lommedalen??) og Østfold+ at jeg er bosatt i Follo..

Har en drøm.. om en beltestakk fra Telemark - men har dessverre ingen tilknytning til Telemark.

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_vFAjcdHmYVk/S_p3xUK31mI/AAAAAAAATfM/qB48KgPQ_fM/s1600/osttelemark_beltestakk_skien.jpg&imgrefurl=http://nordicgoodlife.blogspot.com/2010/05/may-17-norwegian-constitution-day.html&h=738&w=550&sz=81&tbnid=bNWXZdQ5RvdofM:&tbnh=141&tbnw=105&prev=/search%3Fq%3Dbeltestakk,%2Btelemark%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=beltestakk,+telemark&usg=__UJ0H57dpnYYOQf3GMqhPTPkE2o0=&sa=X&ei=wRCaTYvbOozwsgbDnMm2CA&ved=0CCwQ9QEwBw

Lurer på om det kommer frem noe her.. haha.. [:D]

Nordmørsbunaden, for det er der jeg er fra. Hadde ikke føltes riktig å ha en annen bunad. Har Nordmørsbunaden allerede da, og er veldig glad i den.

Erfjord bunad[:)]
Hadde løland bunad, men har endelig fått drømmen min om erfjord bunad oppfyllt[:)] Er ikke så mange som har den heller.. skal bruke den for første gang i dåp 1 mai.

Min er svart med rosa vest...ingenting mønster på vesten. Kjempefornøyd med den..syns ikke dette bildet viser hvor fin den egentlig er[:)][:)]

Jeg er fra Oslo, så her skal det bli oslo-bunaden :)

kunne jeg valgt helt fritt, uten å tenke på penger eller tilhørighet ville jeg uten tvil valgt beltestakk fra Øst-Telemark. kjenner jeg er litt sjalu på de som ha den nydelige bunaden!!

kanskje ikke det beste bilde men.. syns den er spesielt nydelig med lilla bånd og broderier!

Eg elsker faktisk den bunaden jeg har [:D]
Jeg kjenner INGEN som har den samme så føler den er så spesiell for meg då siden alle går rundt i lokale bunader her eg bor [:)]

Jæren Bunad

grønn nordlandsbunad, uten tvil. helt nydelig [:D][:D]

men den ser ikke mye grønn ut på dette bildet da[:-]

Nordlandsbunaden er jo norges fineste(ja den er kåra til det flere ganger!;)) ;) SÅ om du har røtter i nordland så ville jeg gått for den!:)

Jeg vil veldig gjerne ha en Hedmarksbunad m/rød vest. Moren min hadde en slik.

ORIGINAL: *muffmuffkaka*

kunne jeg valgt helt fritt, uten å tenke på penger eller tilhørighet ville jeg uten tvil valgt beltestakk fra Øst-Telemark. kjenner jeg er litt sjalu på de som ha den nydelige bunaden!!

Samme her! Alltid ønsket meg den. Men har selv festdrakten fra Gudbrandsdal.

Jeg har lundeby bunad, men ønsker meg ofotbunaden, den er bare nydelig[;)]

Jeg har Nordlandsbunad i blått! Elsker den! [;)][:D]

og jeg vet at jeg har veska på feil side her [8|] så det i ettertid [:-]

Eg har sognebunaden og likar den veldig godt. Men dersom eg skulle hatt ein anna bunad så ville det nok biltt ei hallingbunad.. [:)]

æ har blå nordlandsbunad fordi farmora mi e fra lofoten.. har æ sku vælgt idag så har æ vælgt loftobunad istedefor[:)]

Vil ha den jeg har jeg... siden slekta på begge sider er derfra og hele slekta har den, men liker mange andre da. Kystdrakta, Hardanger... i grunn mange fine!

Har denne jeg, uten forkle

Nordlandsbunaden [:D] Har arvet min etter gudtanta mi, men ikke fått sydd den om enda.. [:)]

Back
Topp