Bunad/festdrakt

Regan

Forumet er livet
Kjøpte de festdraktene til ungene i går som var fra OBS. [:)]
Helt greie til å brukes i 4 timer liksom... Med luer og sokker[:)]

De hadde noen andre og til 399 eller hva det var... 299 eller noe. De var skikkelig fine! Med skjorte og alt!
Men jeg tenker at hvis jeg skal bruke mer enn 99 kr på noe de skal gå i i 4 timer, da vil jeg faktisk gjøre det skikkelig... Få det sydd med sølv og det hele, også heller ha det som arvestykke!

Men det kan vi heller gjøre når de er 2-3 år, at vi får noe sydd til dem... ikke når de er 11 mnd liksom[>:]

Svigermor er jo sydame[:D]

Om de så like greie ut så hadde jeg og gått for den som koster 99. De blir nok like vakre som de alltid er uansett. Legg ut bilde av de da[:)]

De bruker de ikke mer enn noen timer uansett.

Greit å ha noen som er flinke å sy eller så strikke.

Her skal Oliver få strikket bunad av oldemoren[:D]

oh håper de har samme tilbud i bergen

kan vi få se bilder av draktene

heldig du er som har en så flink svigermor[:)][:)][:)]

Åh, de kommer sikkert til å se KJEMPE fine ut på 17. mai!!! [:D]
Tenkte jeg også skulle gå på OBS å kjøpe en bunad til Medina.. :)

Du har ikke lyst å slenge inn bilde av gutte drakten vel??
vurderer å kjøpe en sånn,eeeeeller kjøpe noen fine klær som han kanskje får brukt mer enn en gang..
Hm... [8D][8D]

Tenkte akkurat det samme som deg. Helt greit til å ha på 17. mai :)

Vi har to skikkelige hardangerbunader som jeg og min søster har hatt. Kommer til å bruke disse når de blir passelige, også har jeg kjempelyst å få sydd en sunnhordlandsbunad til henne når hun vokser utav hardangerbunadene :)

Hvilken str. kjøpte du, Benedicte? Og hvilken str. bruker hun ellers på klær?

Her fikk Leon bunad (eller kanskje det heter festdrakt "bare" det han har) av mammaen min til navnefesten sin forrige helg! Den passer helt perfekt nå og til 17.mai men så blir den nok for liten til flere anledninger!! Jeg hadde kjøpt en dress på h&m (sånn grå m vest) til jul som jeg hadde tenkt å bruke (var kjempebillig husker jeg)...den passa faktisk ennå...men så ville altså ho bestemor kjøpe bunad til ham! Jeg hadde gått og sikla på sånn, men hadde ikke brukt de 399 kr sjøl på det asså!!! Og den bunaden kan min nevø bruke etter Leon (han er 2mnd nå[:)]) og det her er en drakt mamma håper skal på flere barnebarn etterhvert også[;)]

Så sånn sett synes jeg ikke det er sløsing med penger, når det er noe som kan brukes av flere barn i familien[:)] Men skjønner det blir litt vel dyrt for bunader til 2 barn når det er snakk om å kun brukes til 17.mai!!

ORIGINAL: benedicte85

så ikke de til 99 jeg, så her ble det den til 299.. [8|]
jaja, er en del komfirmasjoner i familien i år så da får han brukt den litt[:D]

signere denne...me skal i konfirmasjon, og eg har bunad, så eg det jo litt kult at han og har bunad

Back
Topp