Bumpa - samisk tegneserie

aspiritofthewild

Blir kjent med forumet
Er fullstendig fasinert av tekneserien Bumpa - samisk barnetv på nrk1, er akkurat nå. Det er bare så herlig ! [:)]

Hmm syns ikke det hørtes så spennende ut.. Bedre med cæsar da vel.. [;)]

Har du noen gang sett på Bumpa ? Det varer noen få minutter og er så herlig. [:)][:)][:)][:)][:)]
Følger også med på hotell Cæsar, men falt helt for Bumpa.

he he nei må innrømme at jeg ikke har sett den altså.. Får prøve å få det med meg en dag da [:)] Ser aldri på nrk, men skal gjøre ett unntak for bumpa sin skyld.. [:D]

Det må du gjøre, Bumpa er en samisk elefant som har både flaggermus venner og fugle og andre små dyrevenner. Bumpa skulle prøve å fly i dag, og det gikk ikke, for Bumpa var så stor, først prøvde Bumpa å flagre med armene det gikk ikke, så han måtte prøve med ørene også, Bumpa lettet ikke, så han ble ganske lei seg, så prøvde han å ta rennefart men akkurat i det Bumpa skulle til å lette, kom en mus i veien, Bumpa snublet og mistet balansen, og musen sa til han at han kunne prøve å fly fra den stubben der, noe Bumpa gjorde, men da han hoppet der fra, ramlet han rett i bakken, og da han kom ned spørte han om han hadde klart å fly: litt så, sa de andre og bumpa var stor fornøyd. Så sovnet Bumpa og drømte at han fløy avgårde med vennene sine.

På fredag så møtte Bumpa på en flaggermus som hang opp ned i et tre og gråt, grunnen var at den ikke hadde noen venner uten om flaggermuser, for de andre synes det var så rart at han hang på hodet. Så Bumpa prøvde å sette seg inn i hans situasjon, og sto så på hodet, og da fikk flaggermusen en ny venn, og det fikk Bumpa også.

Jeg MÅ se på Bumpa hver dag. [:)]

Back
Topp