Bullimi

Snart4barnsmamma:)

Blir kjent med forumet
Noen som har erfaring med bullimi og svangerskap? Hvordan betydning har det for fosteret? Mange er jo veldig dårlig å spyr mye uansett i svangerskapet?

Har lite erfaring med det men anbefaler deg å snakke med jordmor evt lege om det. De har nok noen gode råd:)

Jeg jobber selv med pasienter med spiseforstyrrelser, og har hatt noen gravide innom gjennom tidene.
Det er utrolig viktig at du ber om ekstra oppfølging under svangerskapet. Kaliumen din kan være lav fra utgangspunktet, og det er viktig å følge med blodprøveverdiene dine. Friske Gravide som kaster opp under svangerskapet har gjerne et bedre utgangspunkt og er dermed ikke i samme faresonen, men også dem av de som strever med mye oppkast og lite inntak må følges opp. Bulimi kommer jo i ulike grader av alvorlighet, og jeg vet ikke hvor sterkt plaget du er og om du i tillegg er restriktiv med mat eller har overspisibgsepisoder. Det er iallfall viktig å følge med at fosteret vokser som det skal, men sist men ikke minst trenger du all den støtten du kan få. Det kan være tøft å oppleve at kroppen vokser og vekta øker når en egentlig vil det motsatte. Det kan være fint å ha noen å prate med om dette underveis. Jeg håper du finner den hjelpen du trenger.

Back
Topp