Bulgaria, en bra plass å feriere?

woordy

Flørter med forumet
Er inne å ser litt på priser å det ligger jo en del billigere enn andre plasser å dra til syden. Så hva er "haka" til at det er en del billigere med bulgaria? Er det en bra plass å feriere med barn? Er temperaturen fin, og mat bra? Viss man sammenligner med tyrkia, spania osv.  Vil veldig gjerne høre erfaringer :)

Jeg vet bare at været kan være ganske ustabilt! Ellers har ikke jeg noen negative erfaringer hvertfall. Har bare vært der en gang da, men alt var supert utenom at vi bare fikk to dager med sol, resten var torden, vind og regn (ble flom og vi måtte bytte hotell og mye styr).

Så jeg tror det er andre steder som er bedre å reise om man vil garantere seg sol og fint vær hele tiden, selv om vi jo var veldig uheldige...

Vi reiste på jentetur som ungdommer, så det med barn vet jeg ikke. Maten synes jeg var billig og bra:)

Nå har jeg ikke vært på så mange andre plasser enn Golden Sands (utenom et år da jeg var på Kreta)
Syns ikke jeg har opplevd så ustabilt vær. de 3 gangene jeg har vært i Bulgaria, så har det kanskje regnet en dag.
De to gangene vi var der i slutten av august har det vært rundt 27-30 grader og da vi var der første uka i august var det 32-38 grader. Det var sinnsykt varmt (hadde i tillegg gips, så sikkert litt derfor ;-) )
 Men jeg tror at været har litt med flaks å gjøre, men har hørt jo tidligere på året man drar, jo mer ustabilt er det i Bulgaria, men vet ikke om det stemmer.

Maten er billig og bra, kan være litt masete folk som vil du skal spise i restauranten sin, men de er det bare å ignorere ;) 
Billig shopping! :D 

Av det jeg har hørt av andres erfaringer, er at Golden Sands er mer egnet for barn iforhold til Sunny Beach, er litt roligere. Ellers har du jo Albena og Balchik som er visst enda roligere.

Vi var på Sunny Beach, men uten barn. Syns det var helt greit der jeg, mye billigere enn de fleste andre steder. Vi hadde en dag med overskyet, ellers var det strålenede sol. Ikke fullt så varmt som i Tyrkia, men der syns jeg det kan bli alt for varmt.  Vi bodde på et hotell hvor de hadde bamseklubb, så de barna som var der stortrivdes. Kjenner flere som har vært der med barn og de reiser gjerne tilbake.

En ting jeg ikke likte var tiggerene, men er et par år siden jeg var der nå, så kan være at de har blitt kvitt litt av det problemet. Selve turistområdet skal være sperret for de lokale, hvis de ikke har noe der inne å gjøre(jobbe). 

Det var en god del falske seddler i omløp, så det var tilløp til en en og annen slosskamp med hissige turister og pengevekslere. Vi vekslet bare på hotellet og der var det ingen problem.

Vi opplevde ingen form for kriminalitet der i motsetning til de fleste andre steder vi har vært.

Vi var på Golden sands i fjor - mor, far og 3 barn. Vi storkoste oss den uka vi var der. Fint vær og varmt og godt. De var utrolig flinke til å holde hotellet reint og fint - og hyggelige folk. Vi drar gjerne tilbake

Været kan som nevnt over være litt ustabilt. Men ellers er det akkurat passe varmt og godt, maten er god (og billig!), det er rent og fint og folk er hyggelige. :) Bare styr unna partygater så får dere en kjempefin tur! :D

Jeg har også vært på Golden Sands, og jeg tenker også at det er mer barnevennlig enn sunny beach.. var veldig mange barnefamilier der..  Hele Golden Sands er avsperret og bevoktet, de er veldig opptatt av at turistene skal føle seg trygge og tatt vare på.. Jeg likte meg veldig godt der, hadde også bare sol og fint vær... Fartet også litt rundt ellers og har bare hyggelige minner :) 
Ellers anbefaler jeg Hellas til alle..  me like

Jeg har vært i Bulgaria 3 ganger, og trives godt der. Sist var vi i Sinemortez, langt ute i ødemarka  Men med et så flott hotell som er så godt tilrettelagt for småbarnsfamilier og all inclusive, så hadde vi det som plommen i egget.

Vi var i Albena for snart to år siden. reiste i beg av sept og var i to uker, været var fint over halvparten av ferien (kunne ikke forvente mer så sent) Albena er innegjærdet og kun for turister, taxi sjåfører måtte til og med ha eget pass for å komme inn i byen.. maten var god og billig. Vi bodde på ett 4-stjernes leilighetshotell med stort og godt svømmeanlegg ute. Frokosten var variert og passet for alle aldre. Stranda var 5-10 min å gå til og det var butikker/spisesteder i en hel gate nedenfor hotellet. flere aktiviteter for barna. 

Vi storkoste oss og kommer til å dra til samme plassen neste gang også. Hotellet het Flamingo.. tror jeg.. Guttene våre var da 10 mnd og 8 år. Venneparet vår hadde med barn på ett og seks år. Alle koste koste seg.:-) Reisetiden er ikke heller så lang. Lurt å ha med egen vogn hvis dere er avhenig av det. Vi bestillte babypakke som innkluderte vogn, reiseseng og bøylestol. Vogna gikk ikke an å legge ned, noe vi var avhenig av så barna kunne sove på dagen..kjøpte ei billig der selv..

Det er veldig billig der både hotell og mat.. Neste gang reiser vi nok i mai/juni for å få enda finere vær.

anbefales på det sterkeste

Back
Topp