EmmaLiv

Andre møte med forumet
Hei.

Da vi var på UL i veke 18, fekk vi beskjed om at den lille hadde en bukveggsdefekt, enten gastroschise eller omphalocele. Vi ble henvist videre på ny UL på Haukeland Universitetssykehus. Der fann de dessverre ut at bukveggsdefekten var relativt stor, dvs. at det ikke bare var tarmene som lå utenfor magen, men også lever og muligens magesekk og urinblære. De klarte ikke og stadfeste om det var den ene eller den andre typen pga. det store omfanget. Det ble også tatt fostervannsprøve, som vi nå venter i spenning på resultatet fra. Vi har forstått at om alt går bra så langt, så vil det bli fødsel på Rikshospitalet i Oslo, hvor babyen da må opereres umiddelbart etter fødsel. Og pga. at defekten var så omfattende, må de nok operere i flere omganger. Det jeg lurer på er om det er flere andre som har vært gjennom noe av det samme og som kan fortelle om sine opplevelser?

Sender deg en stor klem jeg!! <3 <3

Jeg har en niese med gastrochise, men bare med tarm på utsiden. Der begynte hullet i buken å lukke seg i uke 29, og barnet ble da født med hastekeisersnitt da det var gått koldbrann i tarmen. De måtte fjerne nesten all tynntarm og halve tykktarmen. Fikk 5% sjanse å overleve første natta, og jenta er i dag 1,5 år og lever med noen utfordringer, men langt bedre enn forventningene etter fødselen. Vil anbefale deg å undersøke muligheten for å få oppfølging på St Olavs. Tror de er de beste på dette i landet.

Sender deg en stor klem, håper dette går fint!❤️

Jeg har en sønn med omphalocele. Jeg sender deg en pm.

Dette er tøft. Men disse små er steintøffe!! <3

Back
Topp