Bukser...!!!

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Hadde kjøpt 3-4 mammabukser.. (en tights,en joggebukse og to «vanlige» bukser..) Den ene fra H&M er helt nydelig, men dessverre begynner den å bli litt for stram over magen :bored: Det er ikke direkte ubehagelig,enda... men jeg lurer på om det er ugunstig for babyen når buksa er såpass stram at jeg kjenner det blir litt «hold-in.»
Kjøpte en lik en i en størrelse større, men den er HELT enorm i forhold...!? Virker som det er minst 2 størrelser mellom L og XL. Det er de svarte «slim» stoffbuksene med riller på knærne.. Kanskje noen av dere har samme erfaring? Har sett flere gravide med de buksene:joyful:

Har ikke akuratt den buksa,men hadde en vanlig svart slim bukse i str L, denne ble litt stram både her og der,så dro å kjøpte en i XL (uten å prøve), denne må jeg gå å dra på meg hele tiden. Så det vsr veldig stor forskjell på L og XL hos HM på mi bukse å. Så må tilbake å kjøpe en annen type, da jeg pr nå har denne i XL, en joggebukse og en tights som passer. Og med 8 uker til bør jeg ha en bukse som ser ok ut. Greit å ha til etter fødselen også disse.

Har ikke akuratt den buksa,men hadde en vanlig svart slim bukse i str L, denne ble litt stram både her og der,så dro å kjøpte en i XL (uten å prøve), denne må jeg gå å dra på meg hele tiden. Så det vsr veldig stor forskjell på L og XL hos HM på mi bukse å. Så må tilbake å kjøpe en annen type, da jeg pr nå har denne i XL, en joggebukse og en tights som passer. Og med 8 uker til bør jeg ha en bukse som ser ok ut. Greit å ha til etter fødselen også disse.
Kan høres ut som det er et gjentagende «problem» hos hm da, med veldig stort hopp mellom L og XL.. De svarte fra Hm som jeg har, er knallgode..! De er myke, har god passform og er litt tøffe, med sånne «ribber» på knærne.. Men, skulle gjerne hatt str L 1/2:joyful:
(Jeg er 1.72 og bruker vanligvis str 42/L.)

• Liker
Reactions: Pio
Kan høres ut som det er et gjentagende «problem» hos hm da, med veldig stort hopp mellom L og XL.. De svarte fra Hm som jeg har, er knallgode..! De er myke, har god passform og er litt tøffe, med sånne «ribber» på knærne.. Men, skulle gjerne hatt str L 1/2:joyful:
(Jeg er 1.72 og bruker vanligvis str 42/L.)
L 1/2 hadde vært perfekt ja. Jeg er 166, og bruker 40/42. De svarte jeg har er helt plain, får dra på en runde å prøve litt bukser.. men det er slik tiltak, da det føles som en treningsøkt å ha på og av seg klær for øyeblikket.

Samme her..har en bukse fra HM i L, som jeg fikkxav en venninne. Den er så god, men trang nå. Så tenkte å kjøpe samme i XL, og det var bra jeg prøvde den, for den var aalt for stor.
Utrolig skuffet.
Prøvde flere bukser der, men samme problemet med flere av modellene. Så gav opp- kjøpte noen babyplagg i stedet.
Tenkte jaja..2 måneder igjen. Klarer meg med det jeg har.

Jeg har to gravidthights i str L... buksene er stramme og ekle synes jeg. Bruker de kosebuksene fra Cubus ellers. De med bredt strikk oppe og litt « ballongbein»

gleder meg til å bruke normale klær igjen ..

Babyen plages ikke av hold-in-bukse. Den ligger i vann og vann er lite komprimerbart:-)

Babyen plages ikke av hold-in-bukse. Den ligger i vann og vann er lite komprimerbart:)
Det er ikke skadelig vil jeg tro men det vil jo oppleves som trangt for baby også... frøkna her liker i hvertfall ikke hvis jeg sitter fremover eller har på noe trangt over magen - da ligger hun å dytter/presser HARDT til jeg flytter på meg/fjerner det som er trangt

Det er ikke skadelig vil jeg tro men det vil jo oppleves som trangt for baby også... frøkna her liker i hvertfall ikke hvis jeg sitter fremover eller har på noe trangt over magen - da ligger hun å dytter/presser HARDT til jeg flytter på meg/fjerner det som er trangt
Det vil nok føles som at de kan flytte mindre på ytterkanten av bassenget sitt, men det blir ikke noe press/trykk på dem. Presset blir ikke verre enn om du svømmer under vann og noen svømmer over deg = ikke følbart.

Det vil nok føles som at de kan flytte mindre på ytterkanten av bassenget sitt, men det blir ikke noe press/trykk på dem. Presset blir ikke verre enn om du svømmer under vann og noen svømmer over deg = ikke følbart.
Altså, her kan jeg klare å «ta tak i» foten hvis jeg ønsker, for den stikker så langt ut av magen, så ds er det jo ikke masse vann mellom oss.. så jeg vil jo kunne «trykke» på babyen på samme
Måte som babyen kan «trykke seg ut» mot meg..

Sier ikke at det skadelig altså, men uenig I at de ikke Kjenner noe

Altså, her kan jeg klare å «ta tak i» foten hvis jeg ønsker, for den stikker så langt ut av magen, så ds er det jo ikke masse vann mellom oss.. så jeg vil jo kunne «trykke» på babyen på samme
Måte som babyen kan «trykke seg ut» mot meg..

Sier ikke at det skadelig altså, men uenig I at de ikke Kjenner noe
Jeg ordlegger meg sikkert feil. De vil kjenne at det er vanskeligere å bevege seg med store utslag. Det blir mer motstand når de flytter på mammas mage. På den måten vil de jo kjenne noe. Men det vil ikke øke trykket på vannet de ligger i slik at det kan kjennes. Så så lenge babyen slapper av vil den ikke føle det som et økt trykk mot kroppen at det ligger noe stamt rundt magen. Det er det mor som kjenner. Mange mødre vil også kjenne spark tydligere med mottrykk fra utsiden.

Jeg ordlegger meg sikkert feil. De vil kjenne at det er vanskeligere å bevege seg med store utslag. Det blir mer motstand når de flytter på mammas mage. På den måten vil de jo kjenne noe. Men det vil ikke øke trykket på vannet de ligger i slik at det kan kjennes. Så så lenge babyen slapper av vil den ikke føle det som et økt trykk mot kroppen at det ligger noe stamt rundt magen. Det er det mor som kjenner. Mange mødre vil også kjenne spark tydligere med mottrykk fra utsiden.

poenget mitt var at mine barn (under alle tre svangerskap) har blitt urolige dersom jeg har hatt noe stramt over magen.. altså har de ikke slappet av før jeg har endret på det ;)

Back
Topp